![]() |
weegschaal maken
halloo !!
weet er iemand toevallig hoe je een weegschaal zelf ineen steekt? Men heeft me al gezegd dat het simpel is, maar dat kan ik me even niet inbeelden :bloos: Het moet simpel zijn want het is voor een kleuterschool. Heb al op het net gezien, heb niets gevonden ( maar ben ook niet zo goed in het opzoeken op internet ) :rolleyes: in ieder geval bedankt ! |
Het belangrijkste onderdeel is een veer, lijkt me. Bij kleine afstanden is de uitrekking of inkrimping van de veer evenredig met de kracht die erop uitgeoefende wordt. Je moet op een of andere manier die draaischijf aan die veer bevestigen, en die veer ijken.
|
oei oei ik ben daar niet zo goed in hoor ....
een veer da heb ik ier wel liggen ... is er ergens geen makkelijke uitleg ofzo ? |
Waarom moeilijk doen met een veer?
Je kan ook een soort 'wip' maken, met bakjes erop. Dan kun je met gewichtjes proberen hem in evenwicht te krijgen (dan heb je dus wel gewichtjes nodig) Maar het ligt er ook maar net aan waar je hem voor nodig hebt, kun je het doel wat nader uitleggen?? |
Citaat:
|
Idd een soort wip maken:), desnoods doe je een speelgoedwip van je broertje jatten ofweet ik het;)..
Je kan ook in een speeltuintje een soort fotosessie doen ofzo met een wip? Geen idee wat je opdracht is maar succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54. |