![]() |
met de fiets in de trein...
geen idee of dat hier hoort maja, t heeft met reizen te maken
mag je als je een OV kaart hebt je fiets gratis mee in de trein nemen? of moet je daar appart voor betalen? alvast bedankt! |
OV of geen OV, daar moet je voor betalen. Kaartje kost volgens mij € 6.
Weet ik nog van vorig jaar, eind augustus (toen gold de OV dus net weer), toen heb ik ook een kaartje moeten kopen toen ik mijn fiets naar mijn kamertje in Tilburg bracht... |
Citaat:
|
Volgens mij is het nogsteeds 6 euro. Voor opgevouwen vouwfiesten tot een bepaalde groote hoef je niet te betalen (en gelden de spitsregels ook niet)
Verder mag je je fiets niet meenemen in de spits, dus voor 9 uur en tussen 5 en 7. |
ok bedankt voor de reacties :)
ik dump mn fiets wel ergens op het station... nu maar hopen dat ik hem terug kan vinden als ik terug kom :p |
Citaat:
|
Inderdaad, bij het station jatten ze zo. :D Is in Maastricht ook een "favoriete jatplaats", al heb ik hem daar al 100 keer neergezet en bij mij is-ie nog nooit gejat. :o
Tja sommige mensen hebben altijd de pech, sommigen nooit. |
En in de metro? Moet je er dan ook voor stempelen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
t Gaat over Amsterdam... Ik weet t echt niet :D |
Citaat:
Citaat:
@Ieke: in Rotterdam mag het inderdaad na 19u, gratis. |
Maar voor die 6 euro mag je je fiets dan ook de hele dag meenemen waar je maar naartoe wilt en hoelang je ook onderweg bent?
|
Citaat:
|
Citaat:
Na invoering van het nieuwe boetebeleid komt er wel €35 bovenop, dus vanaf dit najaar zou ik het niet meer doen. |
Allright! Bedankt voor de tip. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ik zou het eigenlijk wel normaal vinden als er voor de fiets een afstandstarief was. Als je hem meeneemt van groningen naar maastricht staat dat ding toch langer in de weg als wanneer je van een stoptreinstation naar de volgende gaat.. Dat laatste zou ik nog weleens willen doen als het niet zo belachelijk duur was..
|
Citaat:
|
Natuurlijk hoor je er eigenlijk altijd voor te betalen. Een afstandstarief lijkt me niet wenselijk, als je heel ver moet krijg je het nooit zo voordelig als het nu dan is. Althans: dat zou wel kunnen, maar dat levert een hoop gedoe op.
|
Citaat:
ik erger me trouwens altijd groen en geel aan die dingen. Mensen zetten ze midden op het balkon neer, waardoor andere mensen er niet eens normaal langskunnen. Als je er dan langswil krijg je soms nog een boze blik ook. Van mij mogen ze het helemaal afschaffen(N) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12. |