![]() |
Hoeveel vlees p.p. bij een barbecue?
Vrijdag ga ik barbecuen thuis, maar ik vraag me af hoeveel vlees ik dan moet halen.
Is, per persoon, 0,5 kg spare-ribs en 1 kipfilet (zo'n 3 stokjes) genoeg? Daarnaast komt nog een klein beetje voer aan brood, komkommer en friet o.i.d. Ik verwacht namelijk 20 eters, dus is het wel handig om een beetje goede inschatting te hebben van hoeveel ik moet kopen. Bedankt alvast. :o |
Denk dat je wel aardig in de buurt zit (y)
Doe er gewoon wat sla ook bij ofzo, een fruitsalade. Als je overhoud en je moet weg gooien kan je beter dat doen dan vlees (stuk goedkoper), vlees wordt toch wel het meeste gegeten. |
Ik weet niet goed hoeveel 0,5 kilo is, maar als je er ook friet bijdoet... Maar wat als iemand geen sparerips lust, dan heeft die alleen kip?:s
|
Citaat:
Maar ik weet ook niet wat ik er anders bij moet doen. en zo veel geld heb ik nou ook weer niet. :o [edit]Worstjes! Crap, er komt ook een niet varken-etende moslim natuurlijk. :o |
Citaat:
|
runderhamburgers kunnen idd ook... moet je er wel op letten dat ze niet van half-om-half gehakt zijn, maar dat zijn de meesten niet.
|
Citaat:
Citaat:
|
idd hamburgers.
En zeker als de bbq nog op gang moet komen op het moment dat jullie gaan eten zal het genoeg zijn: dan zit iedereen al vol met brood ed. zodra je met het vlees komt. En als het niet genoeg is gooi je toch gewoon nog wat extra patat in de frituurpan? |
hamburgers
kip spek heel veel gehakt die laatste 2 kun je slavinken mee maken natuurlijk, goedkoper salades stokbrood sausjes pannenkoekenspul en veel bier, cola en rosé beter te veel dan te weinig gewoon inslaan en ongeveer denken wat jij eet, dan alle mensen die evenveel eten als jou en mensen die meer en minder eten. Zo uitrekenen kan vaak ook handig zijn. Mijn vriend eet bijv zo'n 5x zo veel als mij en zo'n 3x zo veel als een normaal persoon |
Citaat:
|
Het zit al wel goed, er hebben wat mensen afgezegd, dus nu is er 8kg spare-ribs, 3kg kipsaté en zijn 36 hamburgers en 17 frikadellen voor 14 mensen. :|
|
ik weet wel wat jij morgen eet (y)
|
Koeienreet
|
Alvast om iets te eten (voor het vlees) is een echte aanrader:
Stokbrood met pindasaus |
Qua hoeveelheid is het wel genoeg, maar voor een BBQ is wat meer variatie in vlees wel lekker lijkt mij. Een burgertje, worstje e.d. erbij is wel lekker lijkt mij.
|
Citaat:
|
Citaat:
Er was uiteindelijk alleen nog maar iets van 2kg spare-ribs over, waar ik lekker zelf van ga eten de komende dagen. (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |