![]() |
De zwarte streep in de regenboog
Boven ver oneindig landschap
velden groene, gele sneeuw lopen mensen over kleuren klimmen mensen naar hun top Steeds betrokken en verlaten zonder ooit te zijn bewoond schitteren de regenstrepen vochtig in het zonnig licht En de zon staat aan de hemel en de regen zorgt voor lucht maar de mens is zonder kaarten Geen wegwijzers op zijn reis Dus raakt hij verdwaald in strepen zwart en niets alleen dan zwart het gat dat leven neigt naar dood dat slechts een kind ontwijken kan Links en rechts wordt mens gegrepen voor de strijd in het moeras ten prooi aan dwaallichten van kleur met niets dan botte hoop als steun Wie vluchten wil wordt ingehaald de zwakke grof verslonden als hij geen bondgenoten heeft Dus liever niet alleen op reis |
Sommige stukjes vind ik echt érg leuk verwoord.
Steeds betrokken en verlaten en schitteren de regenstrepen en en de regen zorgt voor lucht en nog wel wat dingen :) Verder vind ik het idee wel leuk, maar is hij mij ietsje aan de lange kant, en haast té netjes in het ritme. Ik ga het bijna monotoon voorlezen, maar dat ligt misschien aan mij. |
ik vind hem echt super!!!
het ritme word alleen wel een beetje saai, omdat het zo lang is en steeds met hetzelfde idee. je zou eventueel wat weg kunnen strepen (of opeens een andere wending aan het verhaal geven). alleen het einden vind ik wat minder. (y) |
Bedankt voor de reacties:)
Citaat:
Misschien dat de laatste twee strofes vervangen kunnen worden door 1 andere. Verder zie ik niet zoveel inkortingsmogelijkheden. Dan gaat er toch al snel veel van de sfeer verloren, denk ik. |
de laatse zin vind ik "zwak", het zegt weinig.
heb je die met 3 zinnen nog en kan je die dan ff posten als je tijd hebt??? lijkt me leuk om te zijn :) |
Boven ver oneindig landschap
velden groene, gele sneeuw klimmen mensen over kleuren Steeds betrokken en verlaten zonder ooit te zijn bewoond schitteren de regenstrepen En de zon staat aan de hemel en de regen zorgt voor lucht maar de mens is zonder kaarten Dus raakt hij verdwaald in strepen zwart en niets alleen dan zwart het gat dat leven neigt naar dood Links en rechts wordt mens gegrepen voor de strijd in het moeras ten prooi aan dwaallichten van kleur Wie vluchten wil wordt ingehaald de zwakke grof verslonden als hij geen bondgenoten heeft |
ik vind deze een stuk beter!!! nu lijkt het meer dan een lang saai verhaal :D
overgens mis je nu idd wel een stukje inhoud... maar voor het gedicht lijkt mij dit beter :) |
oe... eerst was hij super en nu nóg stukken beter ;)
Maar misschien is het ook een idee om strofes van 3 en 4 regels af te wisselen of zoiets... dat maakt het ook iets minder über-regelmatig. Misschien probeer ik dat wel eens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
:D jah ik vond de inhoud echt super, alleen beetje te lang, zo issie als gedicht, nog beter VIND IK
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |