![]() |
energiedrank
hey ieder1,
ik ben verslaafd aan redbull weet iemand hoe je dit kunt namaken?? groetjes, bedankt alvast |
zou maar eens gaan afkicken als ik jou was dan ;)
een overschot aan taurine en caffeine vind je lichaam niet fijn :P |
hoezo namaken?? je ebt toch ook goedkope versies?
weet je trouwens hoe slecht dat is voor je tanden!! :p |
Citaat:
|
Bij hoeveel blikjes per dag word het echt zwaar ongezond?
Ik lééf op red bull en soortgenoten right now vanwege examens enzo, en ik vraag me wel eens af hoe schadelijk die shit eigenlijk is, m'n broertje drink zo 4 blikjes per dag :bloos: Ik probeer m'n tanden nog enigzins te sparen door met een rietje te drinken (y) |
echt ongezond is het niet eigenlijk (afgezien van die caffeine)
|
Citaat:
Het valt ook onder doping bij sporters... :rolleyes: |
Citaat:
:confused: |
Citaat:
|
Mijn vriend en ik leefde ook een paar maanden op energy (ik 3 per dag, hij 4 soms 5).
Ik vond het op een gegeven moment wel welletjes en we zijn er mee gestopt.\ Als ik jou was zou ik na je examens maar stoppen, het is niet voor niets in sommige landen verboden.. |
haha ok verslaafd is een groot woord maarja lijkt me grappig om een keer na te maken. ik drink er hooguit 4 per WEEK ofzo dus het valt reuze meej ;)
|
Citaat:
En ja na m'n examens is het tijd voor _russsssst_ dus ook geen energydrink meer, nu ben ik nog van ong. 9 uur 's ochtends tot 10/11 uur 's avonds bezig, dus zonder die shit trek ik het echt niet |
Goedkope energydrink= koffie :)
Namaken hoeft niet, koop dan die goedkope b-merken van 29 cent. |
Ik denk dat je het best een korte periode veel kunt drinken, bijvoorbeeld als je examens hebt. Maar ik zou het niet langduring elke dag drinken. Zó gezond is het niet.
|
Citaat:
het maakt geen fuck uit of je het met een rietje drinkt of niet die slechte stoffen komen heus wel bij je tanden terecht en als je meer dan 1 blikje per dag drinkt is dat al ongezond sowieso 1 blikje is al ongezond het verhoogt je bloeddruk en daardoor heb je sneller kans op hart en vaatziekten dus beetje minderen en gewoon gezonder eten om energie op te doen. |
Ze hebben bij de mitra 1,5 liter flessen. Het is geen redbull, maar smaakt precies hetzelfde, volgens mij was het 2 euro per fles. (y)
|
Taurine is voor zover bekend niet slecht, wel verslavend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar zou je daarmee dan niet eens naar de dokter gaan? |
Citaat:
ik drink al 4 jaar lang elke dag 4 tot 8 koppen koffie per dag. En ik leef nog steeds, als het echt zo slecht was had ik nu wel een tuintje op me buik. Okee het zou niet gezond voor je zijn, maar als ik jouw zo hoor vergist je rattengif met caffiene |
Het gebruik van caffeine is met 2 of 3 blikjes red-bull echt niet schadelijk. In een blikje zit dezelfde hoeveelheid als in een kopje filterkoffie. Daarom zou je het dus echt niet hoeven laten.
Het is vooral het hoge suikergehalte wat tegen de Richtlijnen Goede Voeding in gaat en de gezondheid niet ten goede komt. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik drink al een jaar of 4 ongeveer 4 blikjes energydrink per dag, en ik leef nog steeds. Mijn tanden poets ik maar een keer per dag en nog steeds zitten er (ondanks de energydrink zo uit het blik) geen gaatjes in. Mijn bloed druk is eerder te laag dan te hoog, ik ben nooit ziek en heb geen slaapprobleem.
Al met al ben ik zo ongeveer de meest gezonde mens die ik ken. Het enige nadeel van al die energydrink is dat je lichaam het meeteld als 'voedzaam eten' in plaats van 'drinken'. Dit houd in dat je honger er van over gaat of niet eens verschijnt. Btw, ik dacht dat Red Bull op 1 kop, GoldenPower op 2 koppen, en Bullit op 2 tot 4 koppen koffie zat. |
je hebt zelfs euroshopper energydrink, kost geen tiet :)
maar is idd nie errug gezond. nie voor nix dat mensen die op kantoren ed werken en veel koffie drinken in het weekend hoopfdpijn krijgen, het zogenaamde koude kalkoen afkick effect |
Een paar surfers uit de VS hebben ook in samenwerking met boeren uit de Amazone een natuurlijk energiedrankje gemaakt; al ben ik daar de naam even van kwijt.. Is een enorm succes in de VS, komt waarschijnlijk binnenkort ook naar Europa.
|
Weet niet of het precies is na te maken. Het bedrijf houd het recept niet geheim, maar het aantal van wat enz er in gaat laten ze nooit weten omdat het niet precies na te make is. (hoorde zelfs ooit dat de mensen die er werken een contract moeten ondertekenen dat ze dat nooit zullen vertellen.)
Mijn advies, ga goedkopere versersies kope :P |
omg lol en jullie vinden vier blikjes per dag veel? :confused:
wheheh dan ben ik de energy-junk want k dronk dr een hele tree op een avond (golden power, aldi) :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
ach ja lkkr gezond is ut natuurlijk nii maja beter dan drugs denk ik dan maar weer haha:P
maja 1 blikje op n dag vind ik wel kunnen er zijn genoeg mensen die 4 a 5 koppen koffie op n dag drinken... |
Citaat:
leedvermaak dat ik nu opeens veel koffie ga drinken, als ik bij hem thuis ben :evil: |
Ik vind het niet eens lekker, maar soms heb ik er echt zin in. :| Maar dan vind ik één ook wel weer genoeg hoor.
Citaat:
Met andere woorden, zowel red bull (en varianten) als koffie is niet erg goed voor je. |
Citaat:
|
nee juist, het is hartstikke gezond * :| kijkt zo uit zn ogen en maakt nummer 19 open *
|
vraag me echt af wat de meeste mensen denken :confused:
dat spul is echt gewoon k*t voor je lichaam. ik drink ´t ook wel hoor maar caffiene en taurine (stof die wordt gehaald uit stierenpis) werken allebei bloeddruk en hartslag verhogend op ´t lichaam. daarom zal ik zulke drankjes ook alleen drinken als je binnen een uur na het drinken die energie nodig hebt. omdat je ´t anders niet meer door hebt dat het er is tot je op de weegschaal staat. ik zal dus ook maar afkicken als je echt veel van dat spul drink. en met een rietje drinken vind ik eigenlijk wel een goed idee, slaat alleen nergens op. jammer ;) |
Citaat:
|
Ik drink -wanneer ik om 7 uur moet beginnen- 's ochtends in de trein rond half 7 een blikje Bullit, Golden Power of iets in die richting, en dan meestal rond een uur of half 11 's ochtends nog een.
Als ik gewone dienst heb drink ik geen red bull-achtige dingen. Soms koop ik een blikje omdat ik t lekker vind, soms echte, soms nepversies. Ligt er maar net aan. |
Citaat:
toen was ik de hele dag hyper en heb de hele week niet geslapen na werkweek ook weer mee gestopt maar ik was nog 4 dagen hyper dus ik denk niet dat het erg goed is tot je op de weegschaal staat en dan :confused: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53. |