![]() |
Ti-83
Ok, ik heb t volgende probleem:
Ik moet voor mijn wiskunde PO een programeer opdracht maken, dat ik geen punt. Die is dus nu af, maar het werkelijke probleem is de beveiliging. Aangezien mijn grafische rekenmachine de enige is die het origineel bevat (er is ook maar één versie) loopt de hele klas letterlijk mijn rekenmachine af te pakken om em te kopiëren en aan te passen zodat het lijkt alsof zij t hebben gemaakt. Mijn vraag is dan ook: Kan je je Ti-83 prog. zodanig beveiligen, zodat alleen ik toegang heb tot de bron? Alvast dank |
kan dit niet beter op exacte vakken
http://forum.scholieren.com/forumdis...ne=&forumid=17 |
ja, dat kan met calcsys voor een TI-83+, maar voor een TI-83 ga je andere mogelijkheden moeten gebruiken. Als je een kabel hebt kan je je programma 'protected' doorsturen zodat niemand, ook jij niet, op je eigen calc aan de code kan.
als het engels geen probleem vormt verwijs ik je anders naar http://www.ti-programmers.com |
Kun je je prog niet heel sneaky verwerken in een heel lullig ander programmaatje dat niet opvalt tussen alle andere progs?
|
Citaat:
|
kregen wij maar eens een programmeer-opdracht! :(
maar ik zou als ik jou was idd je programma verbergen achter bv de ABC-formule (de eerste prog die iedereen heeft...), dan hebben anderen het niet zo snel door. je kunt ook na je source op een ongebruikte plaats (dus ná Stop of Goto oid) een copyright-tekstje zetten, mensen die dr geen verstand van of tijd voor hebben valt dat ook niet op. |
Citaat:
|
Als je klas veel spelletjes erop speelt (gebeurt dat ooit nog?), noem je prog dan ZASMLOAD, de emulator voor ASM. Dan denken ze in eerste instantie dat niet je prog is. Desnoods zet je op de eerste tien regels allemaal vaag gekriebel, dan zappen ze des te snel weg als ze die bron zien.
|
er zijn programmaatjes waarmee je je eigen programma's kan locken
dan moeten je klasgenoten iig eerst nog aan die programma's komen om de source te bekijken.... |
Citaat:
Op deze manier kan de source niet meer bekeken worden, op dezelfde manier als de spellen die mbv de pc zijn gemaakt. |
Citaat:
|
berg je rekenmasjiene op? 8tur slot en grendel doen d8 ik sow
|
Citaat:
|
ja precies :)
of je laat het gewoon maken door iemand voor het een en ander , neem als voorbeeld een cdeetje branden :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24. |