![]() |
Sliding op het eerste honk
Met honkbal dus: Mag dat?
Graag ook ff een bron (inscannen evt.) |
ja, dat mag. (is dit een theorie-examen :D )
Ik heb geen bron, ofzow, maar ik heb jarenlang op softball gezeten, en volgens mij heb ik dat altijd gedaan! Dus als het niet mag... ben ik heel illegaal bezig geweest. :) Ik weet dus niet zeker of het mag, en van honkbal weet ik minder dan van softball, maar ik dacht dat als het bij softball zou mogen, dat het bij honkbal waarschijnlijk ook wel mag. |
Heb geen bron, maar volgens mij mag het niet. VOlgens mij moet je doorlopen. Je mag wel verder dan het honk lopen zonder dat je uitgetikt kan worden (toch?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Ik heb het al gevonden. Ik neem hiermee aan dat het is toegestaan
7.08 Any runner is out when: (c) He is tagged, when the ball is alive, while off his base. EXCEPTION: A batter runner cannot be tagged out after overrunning or oversliding first base if he returns immediately to the base bron |
waarom zou dat niet mogen :confused:
|
Citaat:
Net zoiets waarom mag je voetbal de bal niet met de hand aanraken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar soms is het juist handig om een sliding te maken omdat je dan onder een mannetje doorkan die je uit wil tikken zegmaar. :)
|
Citaat:
|
Nee het mag niet, je mag wel doorlopen, dus waarom zou je een sliding maken?? Op honk 2 en 3 moet je je voet houden en op de thuisplaat mag je wel een sliding maken.
|
ik zit op softbal, en het mag gewoon, het is niet zo slim okeej, je mag idd doorlopen en als de bal doorschiet . ben je langzamer om door te gaan naar het 2 de honk, maar je mag gewoon op elk honk sliden...
ook al moet je dus wel bij 2 en 3 je honk vast houden.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |