![]() |
teksten ivm de 7 hoofdzonden gezocht
Dit topic staat ook al op muziek, maar ik zou het ook graag hier zetten (als dat mag tenminste :) )omdat ik ook op zoek ben naar stukjes teksten, citaten uit teksten, columns, boeken, whatever...
Ik ben op zoek naar stukjes tekst die met de 7 hoofdzonden te maken hebben. Ik ga er vanuit dat jullie die niet zomaar kunnen opsommen :p , dus...: -hovaardigheid (oftewel trots) -gierigheid -onkuisheid -jaloezie -gulzigheid -gramschap (oftewel woede) -traagheid Danke sehr! |
crosspost mag niet :p
|
Dat weet ik, maar het is toch voor een deel een andere vraag. Ik hoop dat ze het laten staan in elk geval :)
|
Als je Middelnederlands een beetje goed is, kun je de 'Nieuwe Doctrinael' oftewel 'Spieghel der Sonden' van Jan de Weert lezen, die gaat over zonden (en ook over de 7 hoofdzonden). Tis wel een gedicht van 50 pagina's ofzo, en in het Middeleeuws, dus wel vrij ingewikkeld. Misschien voor als je je heel erg verveelt... ;)
|
Wat dacht je van de bijbel ;)
|
Ik geloof dat in 'noodlot' van Couperus een heel klein stukje over die hoofdzonde gaat. Maar dat weet ik niet zeker. Bertie is in iedergeval wel op die zonde gebasseerd.
|
Paradise Lost, John Milton
La divina commedia, Dante Alighieri |
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar de film Se7ven, gaat ook over de 7 hoofdzonden. Bij elke zonde wordt er een moord gepleegt, dus misschien kun je daar wat citaten uithalen? En anders kan google je misschien helpen? :)
|
Citaat:
|
:)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |