![]() |
Hooikoorts
Volgens mij is het voor mij weer zover. Ik heb vanmiddag tien minuten in het gras gezeten en sindsdien loop ik gigantisch te niesen, te snotteren en heb ik overal jeuk, over mijn hele lijf. Kan die jeuk ook komen door de hooikoorts?
Ik ben nu op zoek naar medicijnen die goed werken maar ook niet al te duur zijn. Wat bevalt er bij jullie goed en wat kost het ongeveer? |
Aerius krijg ik voor mijn zonne-allergie via de dokter, dus via ziekenfonds. Is ook voor hooikoorts en gelijke allergische reacties. Kan dat bij jou niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zelf geef aan bij de dokter dat ik graag een receptje krijg voor véél stuks, ivm vakantie enzo. Ik krijg dan bij de drogist zo 4 doosjes zodat ik weer een maand of 3 vooruit kan (y) |
ik gebruik kleine pilletjes, gewoon huismerk van Trekpleister (=drogist), zijn goedkoper dan pilletjes van een merk, maar zit precies dezelfde hoeveelheid van dezelfde werkzame stof in, is alleen wel veel goedkoper.
|
Citaat:
|
die ik nu heb zijn dus gewoon huismerk, de werkzame stof is Loratadine, 10 mg per tablet. Ik weet alleen niet hoe duur ze zijn...
Er staat op de gebruiksaanwijzing wel dat je ze elke dag in moet nemen, maar dat is echt niet nodig. Als ik 's ochtends denk dat ik er last van ga hebben (bv door hooikoorts bericht op teletekst/in de krant) dan neem ik er 1 in. |
ik gebruik Xyzal, is alleen wel op recept, 1e 2 weken moet je zelf betalen, daarna betaalt je verzekering het - mits het chronisch gebruik is :)
eerste 2 weken kosten iets van 14 - 20 euro als ik het me goed herinner. |
Ik heb een soort eczeem die heel veel voorkomt bij allergiën als hooikoorts ed. Dat jeukt ook heel erg, maar gelukkig verzacht de crème die ik ervoor kreeg een hoop. Je kan hem ook zonder recept halen bij de apotheek. Het heet Lanette I met vaseline. Maar ik zou toch naar de dokter gaan om eerst te laten kijken wat je precies hebt, want 'jeuk' is nou geen omschrijving waar je duidelijk iets op kan concluderen als buitenstaander.
|
Ik gebruik Prevalin. Maar dat is niet voor je hele lichaam. Dat is een neusspray voor je neus en oogdruppels voor, jawel, je ogen.
Oogdruppels kosten 5.75 en neusspray 7,95 als ik me niet vergis. :) |
Aangezien je in België zit, zal de medicatie wel anders heten. Ik raad je Cleratine aan of Zyrtec (voorschrift?)! Pilletje en poef weg.
Oh wat ik je nog sterker aanraad is om volgend jaar in Januari ofzo te starten met een cortisone kuur (3 spuiten om de 2 weken, 3 jaar lang en 1 kans op 2 dat hooitkoorts weg is) :eek: |
Zyrtec is vervangen door Xyzal, want Xyzal is goedkoper en doet hetzelfde :)
|
Ik heb ook nog een vraagje,
Ik gebruik sindskort Xyzal, eerst gebruikte ik Aerius in combinatie met prednison. Altijd als ik anti histamine tabletten slik, word ik veel minder ongesteld... Volgens m'n moeder komt het omdat door die pillen de bloedvaatjes minder wijd worden en ik minder vocht vasthoudt. Waardoor er tijdens de menstruatie dus ook minder vocht vrij komt. Is dat wel normaal en klopt de theorie van m'n moeder een beetje? --------- Ik gebruik op het moment dus alleen Xyzal |
Ik gebruik Allerfre, werkt voor mij wel goed. Toch heb ik nog weleens last. Wil nog een keer naar huisarts om te kijken waarvoor ik precies allergisch ben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat er werkt verschilt per persoon, ik ken veel mensen waar Aerius (is volgens mij alleen op recept verkrijgbaar en bij mij kosten 15 pilletjes iets van 13 euro, maar dat wordt vergoed) niet bij helpt en bij mij helpt dat een beetje, omgekeerd werken dingen als Claritine en de dingen van de Trekpleister/Kruidvat (die zijn een euro of drie/vier per pakje van 14 pilletjes, volgens mij) bij mij niet en bij veel anderen juist weer wel. Ligt er maar net aan op welk bestandsdeel je reageert ed. Ik zou gewoon even langs de apotheek/drogist gaan, dan weet je wat ze daar hebben en hoe duur het is, want het zal in België idd wel wat verschillen van Nederland.
|
Citaat:
Mijn huisarts raadt dat altijd af.. Ik gebruik nu Aerius, geen idee of dat alleen op recept is. http://www.apotheek.nl/Templates/gen...0&ApotheekID=0 Hier kun je zien dat de werkzame stof is: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
elk jaar moet je 3 spuiten gaan laten zetten en tussen elke spuit is een periode van twee weken :D dus 9 spuiten in totaal :D. |
ik gebruik Reactine, gewoon van de drogist.
werkt echt hartstikke goed. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De oogdruppels van weet ik niet welk merk ("No. 2") helpen ook wel ietsje, vind ik. |
[QUOTE]Leonoor schreef op 13-05-2005 @ 21:03 :
[B] Ik had eerst ook Flexonase (neusspray) via de allergoloog, maar dat spul deed pijn in m'n neus en ik merkte er verder amper wat van... ik had eerst ook flexonase, nu nasonex (d8 ik...) maar ik gebruik dat omdat m'n neus sowieso altijd dicht zit, t hele jaar door en dat helpt wel redelijk, geen wondermiddel, maar goed daarnaast gebruik ik zonodig 1 pilletje per dag tegen overgevoeligheid.. maar ik weet niet meer hoe dat heet.. is wel op recept trouwens (oh, en ik heb geen hooikoorts, tenminste, wel de klachten, maar uit de allergietest komt steeds niks, dus weet de dokter ook niet wat t verder is..) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb al enkele weken last van snot en niezen (terwijl ik anders nooit nies). Kan dit hooikoorts zijn? Of gewoon een hardnekkige verkoudheid (zonder hoofdpijn wel, en mijn neus zit ook niet potdicht)
De dagen dat het zo warm was, heb ik in de tuin gelegen en toen kreeg ik na enkele dagen uitslag op mijn onderarmen en buik... Heeft dat er ook iets mee te maken? (had wel nieuwe zonnecreme gekocht maar van het merk dat ik altijd gebruik) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32. |