![]() |
nieuwe koptelefoon
Omdat mn vader mn koptelefoon heeft gesloopt, moet ik nu dus helaas alweer een nieuwe...
budget: ongeveer €50,- liefst gesloten 'oorwarmers' zeg maar :p suggesties? |
Waarvoor zijn ze?
Ik heb Sennheiser EH 350 voor't bassen. Die waren 50 Oiro meen ik. Maar ik zou die niet kopen, want na 1 uur zijn je oren zo heet dat dat ding af moet. |
Citaat:
|
die philips sbc dingen zijn wel fijn (y)
heb zelf de sbc hp890 en die bevallen prima, ze zijn alleen nogal groot :P |
Citaat:
|
http://members.jcom.home.ne.jp/tape/...image/z300.jpg
Sony mdr 300, zit lekker, is klein, klinkt zeer goed/scherp, is inklapbaar, sluit buitengeluid voor een prettig gedeelte af en kost 70 euro. je kunt hem krijgen bij RAF of de betere audiozaak. heeft een hoog hipster gehalte aangezien ik hem ook heb en je kunt als je je toegeeft aan je eigen inferieuriteit ook nog een versie van 30 euro goedkoper kopen en die is dan zwart. |
Citaat:
|
nee natuurlijk niet de kwaliteit van de hoofdtelefoon speaker is gewoon minder dan deze versie, maar die heb ik ook gehoord en klinkt ook goed. het snoer is alleen ipv 3 meter 1,5 meter ofzo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
liever zij dan ik
|
Citaat:
ik zal binnenkort eens de stad intrekken om het 1 en ander te proberen (y) |
beyerdynamic; niet kapot te krijgen. ws wel wat duurder dan zo'n sony..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
die dingen zijn wel een stuk beter. maar aan de andere kant ook meteen een stuk groter en warmer + duurder.
wat wel een supernadeel is van die sony is dat ze zo kapot kunnen gaan, gelukkig heeft nog niemand met zijn aars op mijn koptelefoon gezeten maar mocht dat wel het geval geweest zijn dan was hij nu zeker kapot. nu zitten er ook al scheurtjes in en moet ik straks ff wat tape gaan gebruiken.. dat zou bij een beyerdynamic toch niet snel gebeuren.. |
de dt990 pro is mooi. zie dat je een gratis sennheiser pmx60 (neckband) krijgt bij elke bestelling vanaf 100 euro, dat is ook best een fijn dingetje :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zennheiser.. PMX-60 ofsow dacht ik. Ubergeweldige headphone, en kost maar 30 euri (wel exclusief verzendkosten :p)
|
Citaat:
|
hoezo, ga je hem maken?
|
nee ik vraag me af of bij hem hetzelfde kapot is als bij mij
|
Citaat:
|
ik heb een Sennheiser van 68 euro.. maar oeh wat een geluid :cool:
|
Citaat:
|
http://www.audiooutfitter.com/images/items/pmx-60.jpg
(y) erg fijn ding idd die pmx-60. die van mij gaat al een jaar mee zonder enige problemen en er komt best behoorlijk geluid uit. en ze kosten maar 30 euro idd (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is de MDR V300 geworden :) was 50 euro bij de scheer&foppen, dus net mooi mn budget.
En ik heb m vandaag geprobeerd op het traject Groningen-Utrecht-Winschoten (in totaal zo'n 4,5 uur) en moet zeggen dat ie super bevalt (y) |
lekker lang snoer he?
|
Citaat:
en eehm .. het is niks vergeleken bij de 5m van mn vorige koptelefoon :p |
ik zou voor de sennheiser gaan...
welk typenummer kan ik je zo niet zeggen dat is toch wel zo'n beetje het beste merk naar mijn mening die dingen zijn er van ongeveer 15 euro tot zo'n 150 euro dus er is keus zat, ik heb er laatst eentje voor mijn zus gekocht (voor 25 euro) en dat ding klonk echt als een klok, tja en die warme oren.. dat is met alle oorwarmer koptelefoons wel, maar als je het voor je discman (of mp3 of whatever) gebruikt zet je hem toch geen hele dag op je bol dus dan maakt dat niet heel veel uit.. peace outt... |
Citaat:
|
Een koptelefoon van 12.000 Oiro? Wat heeft die dan allemaal voor speciaals. :|
|
Citaat:
Electrostatic transducer speakers 1-micrometer diaphragm, gold-plated (vapor technique) High-end valve (electronic tube) amplifier All-valve analog signal path On-board dedicated bit stream digital-to-analog converter Specifications for the Sennheiser Orpheus HE-90 Headphones Frequency response 7-100,000 Hz (-10 dB) 14-85,000 Hz (- 6 dB) 25-75,000 Hz (- 3 dB) Frequency range diffuse field equalised Transducer principle electrostatic Ear coupling circumaural Contact pressure 4.6 N THD at SPL of 110 dB (94 dB) < 0.1 % (< 0.01 %) Nominal sensitivity (V = 100 V) ≥ 98 dB/1 kHz Specifications for the Sennheiser Orpheus HEV-90 Amplifier Frequency response 10 - 20,000 Hz (- 0.25 dB) THD (1 kHz) < 0.01 % Unweighted S/N ratio ≥ 80 dB Sensitivity/impedance 10 kΩ' |
Ah, dat zegt me weinig :).
|
|
Ziet er stoer uit. Maarja, dat mag ook wel voor dat geld.
|
http://media.zzounds.com/media/fit,3...3f950e397d.jpg
Deze lijkt mij wel leuk. Hij kost rond de 33 euro en er schijnt zeer goed geluid uit te komen, zeker voor een hoofdtelefoon in deze prijsklasse. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07. |