![]() |
Kaarten met God.
Ik deel vandaag en nee, blijf af,
ik schud de kaarten ook. Lach eens naar me, toe dan, liefje, vertel me van je dag en van je zorgen lijkt vandaag nog steeds op morgen? Wil je een tweede kaart erbij? Wat kijk je treurig, hoorde je niet wat ik zei? Het lijkt alsof de hele wereld belt naar mijn kantoor de laatste tijd. Met vragen en met klachten over jou, meestal laat ik ze wat praten en dan hang ik op. Heb ik een aas en jij een negen? Dat is raar. Hier, een nieuwe kaart, maar met de rest kan ik niet helpen, ik ben geen tovenaar. Huil niet, huil niet liefje. Verliezen is maar subjectief, al speelde ik een beetje vals, dat wel. Schop niet naar me, bijt niet naar me, gebruik mijn naam niet ijdel doe eens lief. Het is toch maar een spel? |
Ik vind dit echt super. Leuk weer eens wat van je te lezen. De allegorie klopt ook gewoon tot het einde. En dat toontje! Vooral dit vind ik leuk:
Schop niet naar me, bijt niet naar me, Een ander pluspuntje is dat de rijm niet geforceerd is, dat je ook niet hebt geprobeerd om het per se te laten rijmen (zo komt dat althans op mij over). En de stijlmiddelen en verwijzingen die je er stiekem in hebt verstopt. Het loopt heel natuurlijk. Ja, dit had ik echt nodig. |
Echt geweldig!
gebruik mijn naam niet ijdel doe eens lief. Je gebruikt hier geen komma na 'ijdel', misschien expres, misschien ook niet, maar ik vind het niet zo mooi in het gedicht. Verder bewonder ik inderdaad dat toontje, heerlijk. Heb ik een aas en jij een negen? Dat is raar. Hier, een nieuwe kaart, maar met de rest kan ik niet helpen, ik ben geen tovenaar. Dit is leuk:D |
Heerlijk om te lezen! :) Bij die titel dacht ik al: Dit moet ik lezen, en het heeft me niet teleurgesteld. Het loopt lekker, het lijkt heel nonchalant, maar ik denk dat er meerdere bodems in zitten, hoewel ik ze vast niet allemaal kan verzinnen :o
(y) |
Ik sluit me bij I C U aan.
Hij verraste me op een positieve manier. Leuk :) |
Geweldig!!
Het loopt erg goed, ik vind het heel erg knap hoe je een soort gesprek zo goed heb laten lopen, de vorm is echt goed. Ik heb er eigenlijk geen commentaar op, alles lijkt gewoon erg goed. Ik hou van de ironie en het sarcasme. Owja, de titel is heel erg lokkend, je MOET het gewoon lezen als je die ziet. Topwerk (Y). |
De titel lokt zeker! Ik kom hier niet vaak en lees zo nu en dan wat mee. Maar uit de hele lijst met nieuwe berichten heb ik deze het eerst gekozen, heel verleidelijk!
Ik vind het een fijn gedicht om te lezen. Het brengt gewoon een hele leuke sfeer over. Ja, fijn om te lezen :) |
:eek: :eek:
Ik ga er niet meer over zeggen. Geweldig! :) |
Wat heb je heerlijk gespeeld met woorden, en wat staat er veel.
Ik heb altijd moeite met titels, zowel voor mijn eigens schrijfsel als met die van anderen. Deze titel is echter geniaal. |
(y)
|
Bedankt allemaal! Dit is weer zo'n Touche-ik-ga-even-achter-de-computer-zitten-en-typ-wat-gedicht, waar ik niet mee wil zeggen dat alles me maar aan komt waaien, maar dat ik zelf, nu ik het teruglees, vind dat ik er wel wat aan zou kunnen bijschaven.
Niet dat ik daar het geduld voor heb. In ieder geval, bedankt (y) |
Citaat:
|
Citaat:
(y) (y) (y) |
Citaat:
Gewoon leuk. |
Citaat:
|
Ik sluit me aan bij de anderen: een goed gedicht heb je geschreven, maar de titel vind ik niet echt super bijzonder geweldig... Het voegt wat toe aan de inhoud, dat wel, en dat vind ik erg knap, maar het was niet zo dat het juist de titel was die me aanzette tot het lezen van je gedicht. Dat was meer de rol van de eerste regel, zoals Ave al zei. :)
Maar je gedicht is erg mooi. De toon, de snelheid, het sarcasme. Het lijkt alsof de hele wereld belt naar mijn kantoor de laatste tijd. Met vragen en met klachten over jou, dit stukje vind ik het enige minpuntje: het raakt me minder dan de rest. |
Het is toch maar een spel?
Mooi einde.. Het is mooi bedacht, grappig met mooie achterliggende gedacht en lijn in het verhaal.. complimenten (Y) |
Ik word hier heel arrogant van. (y) Fijn dat jullie het mooi vinden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat ik een forumbaas ben heeft er verder weinig mee te maken lijkt me... |
Citaat:
|
Citaat: