![]() |
kilometerheffingen
HILVERSUM - De Nederlanders staan welwillender tegenover de kilometerheffing dan enkele jaren geleden. De helft is ervoor dat automobilisten straks gaan betalen voor elke kilometer die ze rijden. In 1999 was nog 78 procent tegen.
lees hier verder: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...erheffing.html Zoals jullie waarschijnlijk al weten is het milieu in Nederland zo ongeveer het meest vervuild van alle Europese landen... Denken jullie dat dit beleid zal helpen om verdere vervuiling te remmen? Ik denk persoonlijk niet dat het veel uit zal maken, aangezien de meeste gifstoffen uit omringende landen komen... maar goed wat vinden jullie ervan? Wat moet er verder gebeuren, etc.? |
Het is wel eerlijker als mijn informatie klopt, want met een kilometerheffing betaal je meer naarmate je meer rijdt. Met wegenbelasting betaal je meer naarmate je auto groter is.
|
Sterker nog, volgens mij is vorige week een concreet plan voor kilometerheffing bij bepaalde knooppunten door de Kamer gekomen.
|
Citaat:
|
Wat een kutplan, ik wil gewoon onbeperkt kunnen rijden zonder naast de benzinekosten ook nog voor deze onzin te moeten betalen.
|
Citaat:
|
Geweldig plan. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ik ben het eens met bloedpropje. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
goed plan (y)
|
Lijkt me wel zo eerlijk.
|
Wanneer de grootte van de auto ook wordt opgenomen in de heffing ben ik ervoor.
|
Citaat:
|
prima plan (y)
|
Citaat:
Verder denk ik dat ik als ik m'n rijbewijs heb meer dan gemiddeld ga autorijden en dus is de wegenbelasting een betere optie voor mijn portemonee. :) |
Het is wel eerlijker, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die voor hun werk reizen en die belasting geven ze dan gewoon door aan hun werkgevers die het keurig doorrekenen aan hun klanten, dus of het enorm opschiet is volgens mij nog maar zeer de vraag.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind het een goede zaak, meer rijden = meer betalen toch?
|
Citaat:
|
Voor - de vervuiler betaalt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 indirecte belasting op verbruiksgoederen => cijns, verbruiksbelasting |
Citaat:
per persoon zijn we echter vrijschoon :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ontopic tegen want het kan veel makkelijker :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
rekening rijden houd hetzelfde in je betaald naar verbruik dat doe je makkelijker via de benzine dus ik zie eht punt niet :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar waarom zou je kilometer heffing gaan invoeren als je ook accijns kan verhogen ? |
Citaat:
|
Het plan komt 15 jaar te laat. En het plan zoals het nu is is te zwak om dat met terugwerkende kracht te herstellen. Sterker nog, geen enkel plan kan dat nog.
Plus, lang niet alle landen hebben dit. Zolang de VS geen rekeningrijden heeft, wat ondenkbaar is, maakt het niet zoveel uit op globaal niveau. |
Citaat:
de kilometer heffing moet dan vele euros per kilometer bedragen |
Citaat:
|
Citaat:
het is een stuk goedkoper en makkelijker dan in iedere auto iets te laten inbouwen etc |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05. |