Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Kun je spacecake in de coffeeshop kopen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1178767)

wieny 15-05-2005 10:03

Kun je spacecake in de coffeeshop kopen?

Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag: kun je spacecake in de coffeshop kopen? Of is dat niet egt ergens te koop en moet je hem gewoon zelf maken?

( Miss ist een heel domme vraag, maar ik ben dus nog nooit in een coffeeshop geweest en ik weet het niet!)

Augustus 15-05-2005 11:06

Citaat:

wieny schreef op 15-05-2005 @ 11:03 :
Ik heb eigenlijk maar 1 simpele vraag: kun je spacecake in de coffeshop kopen? Of is dat niet egt ergens te koop en moet je hem gewoon zelf maken?

( Miss ist een heel domme vraag, maar ik ben dus nog nooit in een coffeeshop geweest en ik weet het niet!)

ennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...... JA! is te koop in sommige shops.

Lilith 15-05-2005 11:20

Hmmz.. zo;n domme vraag vind ik t niet eens.

Type 15-05-2005 11:23

ja, meestal wel, maar meestal is het dan niet al te geweldige.

Beetje hetzelfde principe met zelf draaien vs. voorgedraaide, zelf draaien is beter. Zo is het met cakes ook, van de shop werken ze, maar zelf bakken is beter...

little nemo 15-05-2005 11:29

...op internet zijn genoeg goeie recepten en het is ook nog ns keileuk er zelf 1 te maken dus ik zou dat gewoon doen ... maar anders kan het dus in de meeste betere shops wel

Footprint 15-05-2005 11:54

koekjes en cake van de pink zijn wel ok,
niet echt super maar wel ok

wann 15-05-2005 11:57

De meeste shops maken ze echt veel te zwak. Hier in Treech is er een waarbij 2x de aanbevolen dosis (bij hun sterkste muffin) slechts een licht stoned gevoel geeft, terwijl het natuurlijk de bedoeling is dat je zeer lang en hard naar de klote gaat. Zelf bakken is beter, ja. (y)

]{ing 15-05-2005 12:10

zelf ook al meerdere cakes mee gebakken;

http://www.gironet.nl/home/evildax/spacecake.html

Risce 15-05-2005 16:07

Waarom ga je zelf dan niet kijken? Dat was laatst ook zo'n topic door zo'n lief onschuldig meisje...

Wammus 15-05-2005 18:39

Ik zou zeggen: Loop de dichtstbijzijnde coffeeshop binnen en ga het daar vragen. Over het algemeen verkopen ze het er wel maar is de kwaliteit een stuk minder dan dat je het zelf bakt. Verder is het zo dat niet alle shops het hebben en ik niet weet waar je woont en dus niet weet of ze het bij jou in de buurt hebben.

Paranoide 15-05-2005 20:39

Zelf bakken, ja. (y)

En maak geen spacecake maar spacebrownies, dat is lekkerder. (a)

Risce 15-05-2005 22:30

Citaat:

wammus schreef op 15-05-2005 @ 19:39 :
Ik zou zeggen: Loop de dichtstbijzijnde coffeeshop binnen en ga het daar vragen. Over het algemeen verkopen ze het er wel maar is de kwaliteit een stuk minder dan dat je het zelf bakt. Verder is het zo dat niet alle shops het hebben en ik niet weet waar je woont en dus niet weet of ze het bij jou in de buurt hebben.
lees jij wel wat er al gepost wordt, of vind je het gewoon een goed idee om evt. te herhalen wat al gezegd is? :p

wieny 16-05-2005 09:12

Ik heb besloten er zelf 1 te bakken. Spacecake brownis klint ook errug lekker...

coopergirl 16-05-2005 12:21

Ja. In 't binnenhof (Zwolsche sjop) is het 2,50 euro per spacecake plak.

saturday 16-05-2005 15:11

Citaat:

Paranoide schreef op 15-05-2005 @ 21:39 :
Zelf bakken, ja. (y)

En maak geen spacecake maar spacebrownies, dat is lekkerder. (a)

hoeveel wiet doe je daarin?

wann 16-05-2005 16:38

Citaat:

saturday schreef op 16-05-2005 @ 16:11 :
hoeveel wiet doe je daarin?
Ik zou eens beginnen met rekenen op 1 gram wiet (widow of herrer kwaliteit ofzo) per persoon. Als dat niet genoeg is gewoon wat meer pakken.

Wammus 16-05-2005 20:20

Ik heb ook 2x spacecake gebakken. De eerste keer met wiet en de 2e met hash.

Als je m met wiet maakt kan je het beste eerst wietboter maken. Voor een receptje moet je maar ff zoeken. Verder de cake gewoon bakken als op het pak staat alleen dan de gewone boter voor wietboter vervangen. Neem rond de 5 a 8 gram wiet voor een hele cake en dan moet het wel werken. Maar dat is afhankelijk van de hoeveelheid personen die er van eten.

Als je het met hash doet dan de hash zo klein mogelijk maken anders heb je allemaal stukjes in je cake en dat is niet lekker. Het beste kan je een grinder gebruiken dan word het bijna poeder. Dat gewoon door het beslag gooien en meebakken. Wel goed mixen anders krijg je dat er een hele hoop in een stuk zit. Ook met hash ongeveer 5 a 8 gram. Maar ook dat is afhankelijk van de hoeveelheid personen die er van eten.

Nog wat tips voor het gebruik zelf: Neem niet te veel in een keer. Het duurt ff voordat het inslaat en als je teveel neemt dan slaat het te hard in en word je helemaal gek. Begin met een plakje (mooi idee is mischien om het bij de koffie of thee ofzo te eten na het avondeten) en wacht dan een half uur tot een uur. Is het dan nog niet ingeslagen dan kan je rustig nog een plakje nemen. Eventueel kan je er ook nog joints bij roken maar als je m goed bakt is dat niet nodig.

Mocht je er niet uit komen of er niet helemaal zeker van zijn dan kan je het natuurlijk ook altijd in de shop vragen. Daar helpen ze je ook graag aan de juiste soort wiet of hash en kunnen ze je ook wel tips geven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.