![]() |
Cum laude, iemand?
Is er iemand die van plan is om cum laude te slagen (dus met allemaal achten of hoger?)
|
is dat afgerond 8?
|
ligt eraan wat jouw definitie van cum laude is
|
Pff, ik hoopte dat cum laude met 7ens of hoger is, maar helaas. Nee, dat ga ik niet proberen. :D
|
slimme mensen die geneeskunde willen doen
|
Cum laude is toch hoger dan een 8 gemiddeld op het gymnasium?
|
aan de cijfers te zien zijn dat er zat hier. En ik? echt niet, ben al blij met 6jes en 7ens.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar cum laude wordt steeds anders gedefinieerd (op de middelbare school). Het is (daar) geen officiele term heb ik me laten vertellen. Voor deze topic hoger dan een 8 gemiddeld nemen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
cum laude was volgens mij alles hoger dan een 7 en gemiddeld 8 of hoger.
|
Doen we niet officieel aan op school bij mij. Had het wel kunnen doen als ik het de moeite waard had gevonden.
Er was wel iemand die (onofficieel) slaagde vorig jaar met een hogere vorm dan cum laude ofzo, ben de term even kwijt. Edit: Summa cum laude, dat was em (nee, niet slechts magna cum laude). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik ben dat van plan....Ik heb in me hoofd 3 achten en 3 negens..
Lukt dat? Ik denk het wel. Hoewel ik twijfel voor nederlands daar sta ik een 6,8 voor....... De tijd zal het leren :) |
Ligt aan de definitie. Alleen die ene van gemiddeld een acht of hoger zou het kunnen, voor de rest is het vrijwel uitgesloten of ik moet opeens een ster in wiskunde en grieks zijn geworden.
|
Ook is dan nog de vraag of een 7,5 gemiddeld ook als gemiddeld een 8 of hoger wordt gezien. In de praktijk wordt alles dan afgerond naar een 8 namelijk, maar in het echt is het gewoon lager dan een 8.
|
Citaat:
Bij ons werd daar officieel niet aan gedaan maar er waren er meerdere met gem. > 8. Wat Balance zegt klopt, het 'echte' gemiddelde lag bij mij bijvoorbeeld veel lager, ik had 4 vakken op 7.5. Maarja, het afgeronde cijfer telt :o |
Citaat:
Ik had mezelf vorig jaar voorgenomen dat ik het niet ging proberen, had er wel spijt van toen ik het op een cijfer miste. Heb zelfs Nederlands herkanst om het toch te proberen, maja, Nederlants is nouw eenmaal nie mij goedste fak. |
Citaat:
|
Ik haal het niet meer, door al die stomme afgesloten vakken (n) Maar sowieso vrees ik mijn PTA-gemiddelds niet op het examen te kunnen evenaren.
|
Je hebt gewoon cum laude (= 8 gem)
en dan nog suma en magna cum laude (alles 8+ en ?) maar idd niet officieel op vwo geloof ik.. |
Officieel bestaat die term niet op voortgezet onderwijs nee.
Ik dacht dat het gem. 8 of hoger was, maar dan weet ik ook weer niet of je dan de áfgeronde cijfers moet middelen.. Als het gem. 8 of hoger is, kan ik 't wel halen, maar kan ook net zo goed niet.. |
Ik sta nu een 8,4 gemiddeld, dus hoger dan een 8 gemiddeld zou moeten lukken. Jammer genoeg niet alles hoger dan een 8, voor gs1 heb ik een 7, maar ik lig er niet wakker van....
|
lukt me nooit :P
|
Als je cum laude slaagt, wordt je direct toegelaten bij alle lotingsstudies.
En die hanteren de volgende berekening: al je eindcijfers afgerond van je profieldeel, gemeenschappelijk deel en je beste vrije vak, daar het gemiddelde van en dat cijfer niet afronden. als je dan 8 of hoger hebt, dan is het cum laude. |
De term is niet officieel dus het boeit niet om het te halen.
Het is alleen handig voor een Numerus Fixus studie. Aangezien ik dat toch niet ga doen ga ik proberen 1x een 4 en 1x een 5 te halen en de rest met een 6 of hoger af te sluiten :o. Als het een btje meezit gaat me dat (net) lukken |
Dat ga ik niet proberen nee, mn instelling het hele jaar was met een voldoende ben ik blij en meer is mooi meegenomen.. weinig uitgevoerd dus :o
Maar ja, ik ga ook geen lotingsstudie doen. |
Ik heb net twee keer een 8 te weinig voor cum laude (kuttige economie en kuttige wiskunde)
|
Redelijk nutteloos om voor cum laude te gaan, tenzij je geneeskunde wilt gaan doen. Een lijst met alles 6, 7 of 8 is ook gewoon mooi en wat minder is ook nog gewoon prima.
|
cum fraude ligt meer in mijn bereik... :nono:
|
Citaat:
|
beetje zinloos van mijn tijd... zesje is toch genoeg??
of is dit geen goede instelling..? :s |
Citaat:
|
op het bachelor diploma wordt 'cum laude' vermeld als:
je gemiddeld 8 of hoger hebt gehaald, geen enkel cijfer is lager dan de 7 alle cijfers zijn voor een eerste tentamen gehaald (dus geen herkansingen) er kan ook het judicium worden verleend als: geen enkel cijfer lager is dan 6,5 je gemiddeld een 7,5 staat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor haar is mavo net zo lastig als voor jou vwo Tja als ze met 2 vingers in d'r neus mavo gaat halen om vervolgens havo te gaan doen, dan is het idd voor haar geen kunst. |
Nee, ben tevreden met een voldoende-lijst :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar het klinkt wel mooi :cool: |
als het een 8 of hoger gemiddeld is (en afronding telt mee en je mag ook zessen hebben) kan ik wel cum laude mn p halen :p
mn diploma heb ik niet cum laude gehaald. 7,3 gemiddeld ofzo. anyway, was er wel tevreden mee. :) :D |
Citaat:
wel merkwaardig dan als je herkanst om een hoger gemiddelde te hebben (bijvoorbeeld voor uitwisseling) je daarmee de kans op cum laude slagen laat lopen? nu ik zo aan het surfen ben, zie ik dat er ook de eis hoger dan 8.25 wordt gehanteerd |
Cum laude past wel bij het vwo, omdat je voor sommige studies dergelijke cijfers nodig hebt.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11. |