![]() |
[versterker]
HoiHoi,
Ik wil graag een nieuwe basversterker kopen, repetities doe ik nu nog met mn 30watt-versterkertje, maar wil nu toch wel voor de optredens min. 100watt hebben.. Zelf zat ik te denken aan de Behringer BX1200, Iemand suggesties ofzo? Groetjes, Marloes |
Als je wat kwaliteit wil, laat je Behringer liggen.
|
wat is je budget? en idd...behringer lekker laten liggen
en wil je perse nieuwe of mag het ook 2e hands zijn? en wat voor optredens zijn het? want 100 watt voor een basversterker is aan de magere kant, tenzij het echt kleine café's zijn. |
100w solidstate is eigenlijk te weinig. Liever 200w. Tenzij het een een Sunn Solidstate is....dat is wel afdoende :P
|
Citaat:
|
Die behringer zou ik laten liggen.
|
Budget? 300,- ongeveer..
|
voor 300 euro? combo of losse top + cabinet?
want dan heb je alleen maar troep, tenzij je echt geluk hebt op ebay (in duitsland) |
voor 300 euro heb je dus niks.
en hoe kun je in hemelsnaam met een 30 W versterker oefenen :| |
Citaat:
en je hebt voor 245 bij Musik Produktiv een Ashdown 100watt, 15" combo..kheb er wel es iemand mee horen optreden en het klonk niet eens zo verkeerd :) |
ik heb laatst een heerlijk Hughes & Kettner top & cab gekocht voor 350 euro, 3e hands. doet het nog prima en is perfect voor live. (200 watt)
als ik jou was zou ik marktplaats en ebay gewoon goed in de gaten houden, en als je echt iets vets vind voor 300 euro, heb je mazzel! |
Citaat:
|
25w buizen?
|
Citaat:
en het was gewoon lekker transistor :p dus vermogen had ie niet |
Dat moet dan aaien met een verfkwast over die vellen geweest zijn, want onze drummer komt over een volblazende marshall 50w buizenstack heen hehe.
|
Citaat:
hij drumt denk ik ook nog wel over een behoorlijk vermogen heen .. iig over mn 300watt Dynacord 4x10 bak op vol vermogen (1x getest :p) |
hey ts, ik heb nog een bass cabinet te koop, ampeg :) pm me even!
|
Kijk ook eens naar peavey
Misschien niet de mooiste sound. Maar ze maken flink kabaal (in de oefenruimte kwam die ene 80watter toch vrij easy over de drummer heen) En het andere goede aan peavey, je kunt het van een flat af donderen en dan nog is het niet kapot. (oke, niet helemaal. Maar ze zijn vrij stevig) |
Het tofste is natuurlijk een ouwe buizenbak. 70s ampeg, maarja. Ik heb een tijdje met de gedachte gespeeld een Ampeg v4(te gebruiken voor gitaar) te kopen, maar het gewicht van een kilo of 50 a 60(voor een fuckin top he!) weerhield me ervan hehe.
Hoe cool zijn versterkers.... |
Wat is er mis met Behringer?
Ik gebruik een 15watt Gitaarversterker, Hij werkte perfect, nu gebruik ik um zelfs voor mun Basgitaar (om te oefenen) Ik bedoel, behalve bij de basgitaar klinkt het geluid perfect:D |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.manleylabs.com/images/BIG.../BIGneo500.jpg 10 x KT90 or 6550C output tubes, high current double 12BH7A driver stage, 12AT7WA input tube 12000 $ voor twee :( |
Citaat:
Ik had m in no-time opgeblazen. 15W gitaar versteker op n basgitaar? Hoe snel wil je een nieuwe gaan halen? |
gitaarversterkers zijn nu eenmaal niet voor basgitaren bestemd :p zelfs de Marshall 8240 van een vriend van me trok het niet op een vrij laag volume :o
nu is mn bas ook wel een hyperactief beestje, maar toch |
Citaat:
|
Veel buizentops voor gitaar kun je wel als bastop gebruiken overigens.
15w transistor.....leuk voor op je kamertje ja. |
Citaat:
|
Zijn er trouwens ook buizenbasversterkers? :bloos:
ja, een domme vraag, maar vroeg het me echt af. |
Citaat:
|
Duh. Waar speelden ze anders op voordat de transistor(versterker) uitgevonden was.
|
Citaat:
|
Citaat:
maargoed kan best natuurlijk aangezien die marshall volop KUT zijn. |
Citaat:
Citaat:
In principe niet zo gek, aangezien de elektrisch versterkte gitaar er was vóór de elektrische bas. |
ik heb nog wel een 150 watt peavy top uit 1976 staan (y)
|
Citaat:
En ach je mag marshall kut vinden. Zo'n 50w jcm800 blijft een zeer luide versterker. |
Behringer is echt te slecht
|
Citaat:
|
Citaat:
praatjes praatjes praatjes kereltje. Als je echt iemand wil wegblazen zet er dan een 5150 naast. |
Hahaha what the fuck gast. Ik zeg alleen dat het zo is, niet dat ik dat gaaf vind ofzo.
5150. Gave amp, maar totaal anders. Lekkere vergelijking. Doe maar lekker tof op internet. Sucker. |
Beetje kinderachtige replies ben ik het mee eens.. excuses.. ( maar ik hou er gewoon van om marshall lovers te bashen :P just kidding ;) )
|
Om maar ff ontopic te gaan:
Ik zou kijken naar Laney buizenbakken. Goede amps voor ene goede prijs :cool: |
Staat een mooie ouwe laney op marktplaats nu. 350 wil die dude ervoor hebben.
|
Citaat:
ik ga eens kijken.. |
ik kan m anders niet vinden :s alweer weggehaald?
|
|
Citaat:
|
Nou en joh! Weet niet hoe dat ding voor bas is...valt wel te modden mocht dat nodig zijn denk ik, maarja :D
|
Citaat:
|
Neuh, deze zag ik toevallig staan toen ik weer eens aan t speuren was naar leuke dingen. Als ik niet al voorzien was/wist wat ik precies wil hebben dan was die laney zeker in overweging genomen. Superlead kloon.
|
Leuk dingetje die Laney....misschien als hip customizeprojectje voor vd zomer.... :D :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |