![]() |
Aarsmaden
Wie heeft ooit last gehad van deze bewegende maar ook nieuwsgierige beestjes? en hoe ging je ermee om? hoe kreeg je het? en hoe kwam je er weer vanaf? Had je een schaamtegevoel toen je ze had? Of kon je er juist makkelijker overpraten?
Ik moest vroeger zegmaar elke avond met mijn vinger in mn anus inslapen, omdat ik anders niet kon slapen van de jeuk :| |
:|
|
Je hebt het over wormpjes neem ik aan?
Dat probleem is simpel opgelost met een paar pilletjes, veel kinderen krijgen daar toch wel een keer last van in hun jeugd en d'r is verder ook niets vreemds aan... :) |
lmao
|
Ik heb het nog nooit gehad en ook nog maar zelden van anderen gehoord dat ze ze hadden.
|
Citaat:
Ik heb zelf nooit van die beestjes gehoord :eek: Toen ik de topic las dacht ik aan iets heel anders :o |
Ik krijg er de rillingen aan als ik er aan terug denk.
De meeste kinderen hebben aarsmaden gehad en het is vreselijk! Ik lag er ook nachten van wakker en durfde het niemand te vertellen. Ik had er erg vaak last van, jaren lang. Sinds ik niet meer in de zandbak speel geen last meer van (y), tis namelijk een gebrek aan hygiëne. Voor de mensen die het niet kennen deze link Heb net gelezen, maar 6 tot 9% van de basisschoolkinderen ze heeft gehad. |
Die wormen had ik vroeger ook en hoe ik er aan kwam...don't ask me. Ik vertelde het altijd aan mijn moeder en die ging dan wormenpilletjes voor mij halen. En als ik er last van had ging ik veel drinken en 's nachts nog wel eens douchen om minder last te hebben van de jeuk.
|
heb ze wel eens gehad als kind, ja, ik at vast ook zandbakzand ofzo :P maargoed, dan kreeg ik daar tabletjes tegen en dan ging het over.
|
Citaat:
*vroeger daar die kut beesten vandaan had :p * |
Citaat:
Nee ehm, ik heb dat niet gehad. Ik ben er wel eens op "getest" dan moest je een soort "plakband" op je reet doen en dat dan los trekken en naar de dokter sturen. :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet nog wel dat het toen pasen ofzo was en we met school naar de kerk moesten, om een of andere reden dacht ik dat die plakband heel de dag op mn ass moest blijven en dacht ik dus dat ie er nog zat. (niet dus) Probeerde zo min mogelijk te bewegen en bij elk kraak-achtig geluidje dat ik hoorde keek ik beschaamd om me heen :D |
|
Citaat:
iig geen aarsmade want die zijn echt klein, en ook metde minste medicatie behandelbaar ontopic: neem een pilletje en na 2 weken weer 1 en ze zijn weg en maak er aub geen drama van |
Ik zou een brandslang in mn reet stoppen en ze er allemaal uitspoelen :o
On topic, nee nog noot last van gehad. Al wist ik wel vaag dat het bestond. |
ohja dat had ik ook wel eens :o heel onschuldig toch, en in mijn omgeving had geloof ik elk kind er wel eens last van. Veel buiten spelen, zand onder de nagels, duimen.. voila.
|
Ik denk eigenlijk dat alle kleine kinderen dat wel gehad hebben.
|
Citaat:
Eh, gebrek aan hygiene? Zo zou ik het niet noemen, een klein kind kan nog het schoonste en braafste kind zijn maar als je ze in een zanbak zet krijg je ongetwijffeld overal zand, of je dat nu wilt of niet... , en zelfs al was je je handjes 10 keer op een dag dan kun je nog steeds lintworm krijgen... dus ik vind niet echt dat 'gebrek aan hygiene' van toepassing is. :) |
ik heb ze zelf regelmatig gehad ja. Kwam door rood vlees eten ed zei de dokter. Kreeg er gewoon 2 pilletjes voor. 1tje innemen en de andere 4 weken erna weer. Na de eerste week was ik ze meestal al kwijt.
|
Ik kan het me niet meer zo herinneren, was erg jong, maar heb wel een keer 'wormpjes' in mijn ontlasting gehad. Had ik ook pilletjes voor gekregen. Ik neem aan dat dit aarsmaden zijn geweest...
Ik had er geen last van afaik. Vond het ook niet erg, ze gingen vanzelf wel weer weg. (Ik vond het erger toen mijn hond worpjes had, en deze door heel mijn bed heen lagen... -_- Sindsdien is de hond nooit meer op mijn bed gekomen :P) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ze wel vaker gehad. Ik was door anderen erg makkelijk over te halen om zandtaartjes te eten ed, dus ja :o
maar 't was altijd heel simpel: ik kreeg wat buikpijn en zag in m'n ontlasting wat wormpjes. ik zei het tegen m'n moeder en die ging de pilletjes halen. Dan ben je d'r zo vanaf. Ik heb in een drogisterij gewerkt en daar werd die pilletjes ook enorm veel verkocht. |
Citaat:
totaal geen reden voor paniek, gewoon pilletjes halen en dan is het zo weer weg |
Heb ik nog nooit gehad, gelukkig :)
|
ik geloof dat je er echt geen zand voor hoeft te eten maar dat een kleine aanraking van zand in je mond al genoeg kan zijn. Ik had geloof ik ooit gelezen dat het kwam door katten die plasten/poepten in het zand en dat het daardoor kwam.
|
Citaat:
|
Ik vind het ook wel een ongeloofelijk onsmakelijk woord :s
|
ik heb op het moment last van aarsmaden en voel me echt vreselijk vies-O-:p
heb vandaag zon pil genomen die ze zou moeten doden, weet iemand hoe lang het duurt voor die jeuk afneemt? Worden de komende nachten weer vreselijk?:D hoe lang duurt het voor die beesten doodgaan van de honger?(aangezien die pillen de voedsel toevoer stoppen) |
wat een up :|
|
slotje:D
|
Citaat:
|
doet dat af aan mijn vraag?
als ik een nieuwe topic had gemaakt was er wel iemand geweest die had gezegd >zoekfunctie dus niet zeuren;) iemand een zinnig antwoord op mijn vraag?:D |
Citaat:
ik denk een week maar wie ben ik. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |