![]() |
Vraagje over kunstacedemi
Zeg als je naar de kunstacedemi wilt gaan.
Moet je een bepaalde diploma hebben HAVO of weet ik veel. Of moet je laten zien hoe kunstzinnig je bent en kun je worden toegelaten? *Mijn spelling is nogal bagger en doe drrm laag niveau vandaar* |
Volgens mij beide. Het is een hbo opleiding geloof ik.
|
Bij de meeste opleidingen moet je idd een havo-diploma hebben en "laten zien hoe kunstzinnig je bent".
|
Alleen dankzij je spelling?
On-topic: Ja, je hebt min. een H.A.V.O. diploma nodig om naar de kunstacademie te gaan. Daarnaast moet je je 'portfolio' meenemen en een interview doen. Op basis daarvan wordt bepaald of ze je willen hebben. |
idd havo, of je moet wachten tot je 21 bent en dan 21+ hbotoets doen, dat heb ik gedaan. Maar dat is een beetje een lange-termijnoplossing voor jou :p
Als je Heel Erg Buitengewoon Getalenteerd bent kun je ook al eerder toegelaten worden, maar je spellingprobleem zal wel problemen opleveren bij Kunstgeschiedenis/Cultuurgeschiedenis en andere theorievakken die je op de academie krijgt. Ik las in andere kunstacademietopic iets over een mbo-kunstopleiding. Kijk bij Artistiek, topic Toelatingsopdracht. |
volgens mij is het profiel C en M ( met tekenen/handvaardigheid ) ook wel handig om te hebben
|
ik heb geen enkele vooropleiding en ben toegelaten voor de kunstacedemie in den haag, wel een orientatiecursus gedaan en zo heel veel werk kunnen maken.
Het enige probleem is als je geen havo hebt dat je een test moet doen, zoals ik donderdag moet gaan doen. bel een kunstacedemie voor een orienterend gesprek zou ik zeggen. |
Citaat:
|
25
|
Citaat:
|
ja das volgens mij ook zo.... ik wist niet dat hij 17 was, maar voor de zekerheid zou ik het toch vragen.... maar dan moet je ECHT goed zijn volgens mij.
|
:( :( :( :( :eek: :( :(
shit, neen he. :| Dat wordt dus school totdat ik het niveau heb berijkt en dan laten zien wat ik kan. zucht :| had zoo erg op gehoopt dt ik al over 2 jaar aan kon kloppen en mee kon doen :bloos: houden ze geen rekening mee met VSO kinderen? |
gewoon bellen voor een orienterend gesprek.... en als laatst zeggen dat je geen goeie vooropleiding hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@M-Bas2: kunstacedemie is niet alleen maar praktijk, je moet er ook theoretische dingen leren. Zie het als 'bewijzen dat je dat kan' dat je een havo-diploma moet hebben of zo'n toelatingstest moet halen. Als vso-leerling kun je dus wachten tot je 21 bent en dan zo'n toelatingsexamen doen. ff bellen en je verhaal uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn kan natuurlijk wel altijd. |
Met een mbo 4 en een hbo propedeuse, maar zonder havo mocht ik ook gewoon toelating doen..
|
Volgens mij worden er wel uitzonderingen gemaakt. Bij mij op mijn vorige opleiding was er ook iemand die op de kunstacademie werd toegelaten zonder dat ze 21 jaar was en een havo of mbo diploma had.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Om toegelaten te kunnen worden heb je minimaal mbo 4 of havo nodig. En als je je hebt aangemeld krijg je een toelatingsopdracht en een toelatingsgesprek waarbij je een zeer uitgebreide en gevarieerde portfolio/dummy('s) moet laten zien. |
Van mensen van boven de twintig jaar mag je toch wel verwachten dat ze behoorlijk Nederlands kunnen schrijven. (Kunstacademie en propodeuse) En zeker als je zelf zo'n opleiding volgt...
|
Citaat:
|
laat het nou toevallig zijn dat veel kunstacedemiestudenten daar last van hebben (ja echt waar)
|
Citaat:
|
Het lijkt mij het handigst dat je gewoon iets doet aan je spelling.
Kiezen op elkaar. :rolleyes: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |