![]() |
een nieuwe spaarrekening openen
Hallo,
Mijn vriend en ik willen samen een spaarrekening gaan openen voor grote uitgaven in de toekomst. Zo willen we een grote reis gaan maken, gaan samen wonen en hiervoor hebben we geld nodig. We willen hier nu al voor gaan sparen samen, dus dachten we dat een gezamelijke rekening wel handig zou zijn. En dan regelmatig evenveel geld storten op de rekening. Hebben jullie enig idee welke rekening van welke bank het meest verstandig is? Ivm rente en we willen het ten alle tijden er af kunnen halen maar wel een spaarrekening. Maar dus niet dat we het 5 jaar vast zetten en over bijv. 4 jaar niet kunnen gebruiken voor te reizen. Tips? |
Bij heel veel banken kan je al niet eens meer alleen een spaarrekening openen. Mijn ouders zijn toen alle banken afgegaan en zijn geloof ik bij één bank uitgekomen waar dat wel kon.
Maar welke weet ik niet meer, abn amro ofzo. :rolleyes: |
Citaat:
|
Ik heb een AEX spaarrekening van de ABNamro, de rente van die rekening is érg hoog (tot 7,0%). Waar je wel goed op moet letten als je een grote uitgave wil doen: je moet een half jaar van te voren aanvraag doen om het geld eraf te halen. Ik vind de rekening ideaal, ik spaar en kan het geld niet zomaar eraf halen om spontane aankopen te doen :)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
uhm, misschien is het handig om een internetspaarrekening van de rabobank te nemen. Zeer veilig (weinig risico) en je kan d.m.v internet alles bij houden, wat echt heeel makkelijk is.
Hoe hoger de rente die je krijgt, hoe meer risico. |
Ik zou wel de bedragen die je erop stort perfect biojhouden of je moet precies 50-50 doen) voor als het ooit misschien toch uitgaat ofzo...
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|