![]() |
Vroeger,
toen je
nog echte klavertjes vier kon vinden - niet twee van drie min blaadje, blaadje, je de afwas met een theedoek droogde en de theedoek met een droogrek droogde, het ’s ochtends altijd groener oogde, potloodpunten nog niet braken en in alle winkels mocht je voor (tenzij de dominee je vader niet mocht of je moeder kon niet breien – ze kon het wel, hoor, maar niet goed genoeg voor het dorpshuis), sneeuwde het toch ook alleen in de bergen? |
:D
Ik vind hem grappig:) En jij schrijft veel gedichten die doen denken aan een jeugd in de natuur, of zo. |
Je wist al dat ik hem mooi vond :)
Het is een echt CSN-gedicht, zo zou ik er wel heel veel willen lezen. Ik vraag me wel eens af waar je het allemaal vandaan haalt. toen je nog echte klavertjes vier kon vinden - niet twee van drie min blaadje, blaadje, vind ik leuk, juist omdat het voor veel mensen zo herkenbaar is (denk ik), maar jij het dan toch op een aparte manier beschrijft. En tja, wat moet ik er verder over zeggen? Ik houd van jouw gedichten. |
(y) :)
Heel leuk, vrolijk, een echt CSN gedicht werd voor mij gezegd, en daar ben ik het mee eens. Alleen vind ik (tenzij de dominee je vader niet mocht of je moeder kon niet breien – ze kon het wel, hoor, maar niet goed genoeg voor het dorpshuis), Niet helemaal lekker, leuk in het ritme en de rest van het gedicht. Vooral de laatste regel niet. |
Citaat:
|
De boodschap is juist: 'vroeger was het niet beter'.
En bedankt voor jullie reacties. |
Citaat:
En ik haalde je boodschap er ook op die manier uit, vond het leuk dat je over de sneeuw begon, want iedereen zegt altijd dat het vroeger vaker sneeuwde en al;) |
Geweldig ^^. Niet echt qua de dingen die ik graag in een gedicht zie, maar gewoon, de opsomming, de kritische noten, de belerende toon en de humor :D.
Vroeger had je ook de jeugd van tegenwoordig ^^. |
Ik vind m leuk! Alles wat ook bij mij opkwam, is ook door anderen opgemerkt, dus veel nuttigs kan ik niet melden :) Hij leest prettig, heeft een leuke ondertoon en een grappig einde. Nice!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06. |