![]() |
Rechten in Leeuwarden
Zijn er ook mensen die hun propedeuse voor Rechten (of een andere studie) in Leeuwarden gaan doen en zo ja waarom?
Ikzelf ben van plan mijn studie Rechten in Leeuwarden te beginnen en dan in het tweede jaar verder te gaan in Groningen. |
Waarom zou je dat willen doen?
|
Citaat:
|
Ik studeer zelf Rechten aan de RuG in Groningen, maar ben ook wel op de hoogte hoe het er bij onze vestiging Friesland aan toe gaat. PM me maar als je concrete vragen hebt.
Als je in Drachten woont, zou ik je toch adviseren om naar Groningen te gaan. In Groningen studeer je tenminste direct temidden van al je jaargenoten (plm. 550). Leeuwarden is echt een klein klasje (plm. 40) op zich en dat blijft het hier in Groningen uiteindelijk ook altijd nog. Waarom wil jij in Leeuwarden beginnen? |
Een vestiging van de RUG in Leeuwarden? Van een instelling die zo opgeeft over haar academische gehalte zou je toch wel mogen verwachten dat ze niet gaan leuren met hun opleidingen in een HBO-stad als Ljouwert.
|
Doen ze dat niet omdat Franeker ooit een universiteit had ofzo?
|
Eerder omdat de RUG geld nodig heeft? ;)
|
Dat is de wat modernere mening. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar dan kom je weer bij mijn mening. :p
Studenten aan de RuG die een proefschrift schrijven die een sterke band met Friesland heeft kunnen dat proefschrift trouwens in Franeker verdedigen. |
Juist omdat je zo'n klein klasje hebt lijkt me Leeuwarden leuker. De resultaten schijnen daar beter te zijn dan in Groningen, de docenten zijn hetzelfde. Verder heb ik al 6 jaar op de middelbare school gezeten in Groningen dus een jaartje Leeuwarden lijkt me wel leuk tussendoor.
|
Citaat:
Overigens haalt van de eerstejaars slechts zo'n 30% zijn P in een jaar. |
Het kan geld besparen, je hoeft immers een jaar later op kamers. Kijk maar eens op www.universiteitenfriesland.nl
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens snap ik TS ook niet helemaal want mij persoonlijk lijkt Groningen ook 10x beter :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leeuwarden is best wel aardig, maar:
1. Er wonen Friezen. 2. Groningen is veel leuker. |
Citaat:
|
Citaat:
|