![]() |
Welke rassen zijn er nu eigenlijk?
Nou zullen sommige mensen zeggen er is maar één ras en dat is het mensenras, misschien is dat ook wel. Daarom zal ik het woord "ras" vervangen door het woord "volk."
Ik dacht zelf dat je het blanke volk hebt. (europa). Het aziatische (oriental, chinezen) volk. Het zwarte volk (afrika) En de Indianen (rood, amerika) Maar waar vallen eskimo's dan onder? En mensen die in Indie wonen? En mensen in mexico of zuidamerika? Kan iemand me hier mee helpen? |
Je hebt ook de latino's...
Latijns-amerikanen, waaronder dus ook de mexicanen. Geen idee waar eskimo's onder vallen... is een eigen volk denk ik, net als de indiers. |
En Turkse en Marokkaanse mensen??.... Die zijn niet echt blank of worden ze daar toch onder gerekend?
|
Citaat:
Of was het deels azie, deels afrika? Het zijn in ieder geval GEEN europeanen, dus massaal tegen stemmen :P |
Meestal wordt onderscheid gemaakt tussen het Kaukasische ras (europa, n-amerika (ook de indianen en de latino's)), het Aziatische ras , en het afrikaanse ras. Er bestaat echter een hoop controverse over of deze rassen uberhaupt wel bestaan, en of je deze indeling kunt maken en of je het eigenlijk wel kunt hebben over menselijke rassen (alle "rassen" kunnen namelijk met elkaar vruchtbaar nageslacht krijgen)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(arabieren?) Negers, Kaukasiers, Aziaten en Slaven (slavische volkeren)
|
denk dat er van die indeling steeds minder overblijft, het is meer een mengsel geworden.
Latino's bijvoorbeeld zijn gewoon een mengsel van de spanjaarden/portugezen en de indianen die er vroeger woonde. Eskimo is een groot scheldwoord ze worden liever inuits genoemd, weet niet zeker of ik dat goed heb geschreven. |
Citaat:
Indiers vallen onder het blanke hoofdras. Mexicanen kunnen zowel tot het blanke hoofdras behoren als tot de indianen. En Zuid-Amerikanen kunnen blank, negroid of indiaan zijn. ( bijv in Brazilie) |
Biologisch gezien zijn er geen rassen... De genetische verschillen tussen individuen zijn groter dan die tussen 'blank' en 'zwart'.
Het is een politiek concept. |
er zijn wel mensensoorten :D
|
Bij mijn weten zijn er maar drie officiele rassen:
Het blanke ras Het negroïde ras Het mongoolse ras. Maargoed, ik weet het niet zeker |
Hehe grappige mensen hier. Die weten niks over rassen.
Je hebt er veel: Caucasian (blanke ras) : Europa - NoordAfrika - WestAzie Mongoolide (gele ras) Azie - Eskimo's Negroide ( zwarte ras) Afrika Je hebt ook subrassen Blanke ras: - Mediteraanse ras -> ZUID-EUROPA + NOORD-AFRIKA ( Egypte niet ) - ORIENTAL -> Midden-Oosten (Arabieren) - Dinaric -> Oost-europa ( + Turkije - Syrie - Iran ) - Nordic -> Scandinavie - Noord-europa ( Ook sommige berbers (riffians) in noordafrika zijn nordics met blond haar en lichte ogen ) - Alpine -> Midden-Europa Dat zijn de blanke subrassen Voor verdere info over rassen in forums: http://dodona.proboards35.com/index.cgi |
en aziatische van het middenoosten
|
- ORIENTAL -> Midden-Oosten (Arabieren)
oriental is toch chinees/japans? :S |
Citaat:
|
Daarnaast zijn het biologisch gezien eigenlijk geen verschillende rassen, maar daar weet je waarschijnlijk niets van, Suquense. :)
Individuën van verschillende rassen kunnen namelijk volgens de biologie geen vruchtbare nakomelingen krijgen, wel onvruchtbare. |
Citaat:
Ter informatie: Ik heb het in het E-N-G-E-L-S gedaan. Mongoolse ras is in het engels: Mongoolide. Neger ras -> Negroide. Kaukausische ras -> Caucasian race. Ik zou maar googlen op Coon over verschillende rassen. Dat er nog mensen zijn die de verschillende rassen ontkennen. Sinds wanneer lijkt een Keniaan-Hollander-Chinees om mekaar??? Alles verschilt van mekaar. Dus andere ras. Rassen kunnen wel onderling een vruchtbare nakomeling krijgen. Kijk maar de hondenras. Beter opletten bij biologie,want niet RASSEN kunnen geen vruchtbare nakomelingen krijgen maar SOORTEN. |
Citaat:
"Rassen van eenzelfde soort kunnen onderling wel vruchtbare nakomelingen krijgen (in tegenstelling tot individuen van verschillende soorten), maar verschillen toch in uiterlijk of ecologie. Denk bijvoorbeeld aan de vele honden- of kattenrassen, die allemaal onderling kunnen kruisen, maar die er toch heel verschillend uitzien!" http://www.kennislink.nl/web/show?id=78501&print=true Of om je geheugen op te frissen: http://en.wikipedia.org/wiki/Race |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus ik heb verder gezocht dan alleen dit. Ik heb gevonden dat er wel degelijk een deel van Turkije bij Europa hoort... maarliefst, en hou je vast.... 1 PROCENT!!! :eek: |
Citaat:
(of gaat het om cyprus?.. wat wel flauw zou zijn :p) |
Geografisch hoort Turkije een klein stukje bij nederland.
Historisch veel meer. Cultureel ook nog wat. Ipv het af te schuiven op Europees neo-imperialisme, Turkije wil zelf bij nederland. Waar komt die quote vandaan? De site van de NVU? Er zijn oneindig veel 'rassen'. Chinesen, Jappanners en Koreanen zien er allemaal anders uit. Een germaan ziet er anders uit dan een Gallier. Iemand uit Ethiopie ziet er anders uit dan iemand uit Congo of Zuid Amerika. Iemand uit Thailand ziet er anders uit dan iemand uit Indonesie. enz enz En dan heb je ook nog eens oneindige inmening. |
Citaat:
|
Nou ik zelf denk dat er 4 hoofdrassen zijn.
1. Het blanke ras. 2. Het zwarte ras. 3. Het gele ras. 4. Het rode ras. |
Aziaten kunnen we het verschil zien tussen iemand die er typisch koreans of typisch japans uit ziet. China is nogal groot dus dan wordt het moeilijker. Maar in China heb je dus ook verschillende ethnische groepen die er iets gemiddeld anders uitzien. Er is geen aziatisch ras. Mensen uit thailand kunnen trouwens enorm donker zijn. Dus niks gele ras. Maar ze hebben wel aziatische gezichten, ogen, neuzen, oren, haren postuur enz.
|
Hier is een plaatje dit meer duidelijkheid geeft over rassen:
Kijk maar naar de overeenkomsten en verschillen. http://img57.echo.cx/my.php?image=me...sen19bx2jh.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het is vrijwel zeker dat Turkije bij de EU komt, dus ze hebben eigenlijk alles te maken met de grondwet, ze mogen er alleen niet over stemmen :) + wat King zegt :) |
Citaat:
een stukje van die site: Citaat:
Verder vind ik het wat dat plaatje betreft er niet voor pleiten dat het in duits is opgesteld. De eugenetica is al een tijdje terug. En verder: mensen, zullen we het hier niet hebben over de europese grondwet? Lijkt mij bijzonder weinig te maken hebben met het onderwerp. |
google?
|
Citaat:
|
Meer met het oog op TS
|
Citaat:
Hoe dan ook, waar ik in eerste instantie aan dacht, vannacht, was dat er eigenlijk geen verschillende mensenrassen meer bestaan. Dat hele systeem van die vier verschillende rassen is verouderd omdat nu bekend is dat veel individuën van verschillende rassen genetisch meer lijken op elkaar dan op veel individuën van hun eigen ras. Daarnaast heeft er steeds meer voortplanting tussen individuën van verschillende rassen plaats. De rassenindeling is dus biologisch gezien niet echt relevant meer. |
Wat een onzinnig topic... Er zijn geen rassen onder de mensen.
als je het -politiek- dan toch wil indelen, dan kan je er meteen het Arische ras van Hitler bijgooien... :rolleyes: |
Citaat:
eigenlijk zijn we namelijk allemaal negers, homo sapiens was oorspronkelijk zwart zoals de mensen in afrika (waar hij dus ook vandaan kwam) de "andere mens" die ooit bestaan heeft homo sapiens neanderthalis was oorspronkelijk blank maar deze is uitgestorven.. het enige dat van hun nog over is zijn rode haren en sproeten bij sommige mensen dat is een gen van deze soort :) de "rassen " waar wij het over hebben zijn eigenlijk onderrassen. er zijn er vier: Mongoloide: aziaten, indianen en inuit (eskimo's) Australoide: aboriginals Negroide : negers en arabieren Europoide : blanken |
Citaat:
|
Citaat:
de indianen/eskimo's zijn ooit over rusland-alaska naar amerika getrokken. over die reis zijn zelfs echte indianenverhalen :D de eskimo's zijn in het noorden gebleven en de mensen die verder trokken werden de huidige indianen. de indianen die in noord amerika bij elkaar bleven en als verschillende stammen bleven samen werken noemden zich dakota wat vrienden betekend en aboriginals zijn beslist geen indiers maar het de enige vertegenwoordigers van het australoide ras kwamen waarschijnlijk uit het zuiden van afrika (austral betekent zuidelijk) |
kaukasische (caucasoid) rassen :
-nordische ras (noord europa , meeste nederlanders zijn van deze ras) -mediteraanse ras (zuid europa en noord afrika) -semitische ras (arabieren en joden) -slavische ras (oost europa) -alpine ras (midden europa) -indische ras (mensen van het indische subcontinent (maar die zijn gemixt met australoids (zwarte mensen van azië) negroïde (negroid) rassen : -sudanids (west afrikanen meeste slaven die naar amerika waren gebracht waren van deze sub-ras) -bantus (mensen van zuid afrika) -pygmeen (kleine volk van centraal afrika) -ethiopiden (ethiopië en somalië deze mensen zijn eigenlijk half kaukasisch half negroïde) -australische ras (zwarte mensen uit azie zoals India,Australië en Papua Nieuw Guinea) Mongoolse ras (mongoloid) rassen : -oost aziaten (China,Korea en Japan) -zuid oost aziaten (Indonesië , Filipijnen etc) -noord amerikaanse indianen -zuid amerikaanse indianen -turanids (mensen van centraal azie zoals kazachstan en sommige turken , ze zijn half kaukasisch half mongools) |
Citaat:
Men moet bijvoorbeeld nieuwe medicijnen testen voor de 3 hoofdrassen, om een registratie rond te krijgen. |
Citaat:
Hitler heeft het arische ras trouwens verkeerd geïnterpreteerd. Het arische ras komt uit gewoon uit wat we nu Iran ('het land van de ariërs') noemen. Arisch wordt vaak gebruikt als synoniem voor Indo-Iraans. In principe heeft de term 'arisch' niets met fascistische sentimenten te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
mensen indelen in rassen heeft maar 1 nut.
Je kunt er evolutionaire geschiedenis mee helpen beschrijven. Bijvoorbeeld: uit zekere kenmerken van inuit en indianen kun je de conclusie trekken dat ze 'afstammen' van aziaten. Uit zekere kenmerken van joden kun je de conclusie trekken dat ze afstammen van dezelfde personen als arabieren. Verder hebben rassen geen enkel nut en is het idioot om er enige waarde aan te besteden. |
Citaat:
hebreeuw en arabisch bv :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45. |