![]() |
Veranderingen in gescande bestanden
Kan je, als je bijvoorbeeld een stuk tekst hebt ingescand, daar dingen aan veranderen zonder dat je het ziet? Ik bedoel dus stukjes zin of plaatjes, enz?
Ik wil namelijk even weten hoe ik dat kan doen en met welk programma. Ik heb het nodig. :o Alvast dank. |
|
:o
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Ontopic: ik denk dat ze vooral doelt op het omzetten van geprinte versie naar digitale versie in bv. word ofzo. Google eens naar OCR-software en kijk eens of dat iets oplevert. Ik weet niet of er gratis OCR programma's zijn, maar echt duur zullen ze sowieso niet zijn. Bovendien wordt deze software vaak meegeleverd met je scanner, dus zoek even de cd's van je scanner op. |
Citaat:
Nee, ik bedoel een stuk tekst (met plaatje), ingescand, die ik in een werkstuk wil plakken. Maar ik heb niet alles nodig en mag niet in het papier knippen. Nou dacht ik dat er misschien een mogelijkheid was er gewoon een word-bestand van de maken en dan de onzindingen weg te mikken. Maar geen Photoshop ofzo, want dat vind ik te ingewikkeld. :bloos: |
imaging kan n ingescande tekst omzetten naar word
word niet altijd goed herkend door word alleen dan moet je alles wattie niet herkend weer verbeteren, en daarna t wijzigen wat jij wil |
En hebben de meeste scanners zo'n imaging-programma of moet ik dat nog ergens vandaan halen?
|
Citaat:
|
Ik gebruik iPhoto plus om gescande foto's aan te passen. Dat is wel een fijn programma. Dat kan je vast wel ergens downloaden.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07. |