![]() |
Engels noodzakelijk bij...
Een opleiding zoals de rockacademie . of concervatorium richting zang?
xx |
lijkt me wel ja
bij de rockacademie leer je ook liedjes schrijven, veelal in het engels, met grammatica fouten mag je daar niet aan komen :nono: |
Nee dat snap ik
maar iedermens kan toch engels ,, *ik wil niet beweren dat ik het niet goed onder de knie heb maar toch* |
ik denk perfect Engels leren schrijven wel wat moeilijker is dan dat je maar in het wilde weg praat
dus ja, het is belangrijk en geloof me, engels zit moeilijk in elkaar qua grammatica enz enz, dat vergt wel enige studie |
Nou, ik zit zelf in vijf vwo en ik denk niet dat er veel mensen zijn in mijn klas die een fatsoenlijke, foutloze brief zouden kunnen schrijven in het Engels. Dat kan ik zelf trouwens ook nog niet. Bovendien is dichten, want dat is het schrijven van songteksten vaak, wel wat anders dan zomaar iets schrijven, je zult rekening moeten houden met het metrum, het ritme en bovendien de intonatie. Dat is, zeker als je het combineert met schrijven in een vreemde taal, vrij moeilijk, als je een mooie tekst wilt schrijven tenminste. Daar is echt een behoorlijk grote woordenschat voor nodig, om het echt mooi te maken kun je ook nog bepaalde klanken combineren en herhalen, er komen soms ook allerlei stijlfiguren bij kijken.
Over de grammatica zal ik mijn mond maar houden, die moet je gewoon goed kennen en kunnen toepassen. |
Overigens heb ik geen flauw idee of het goed kunnen schrijven van Engelse songteksten van belang is bij het volgen van dat soort opleidingen, maar het lijkt me vanzelfsprekend dat je uitspraak en je luistervaardigheid vrij goed moeten zijn.
|
Nou... over uitspraak: ik heb gemerkt dat bijna iedereen een Amerikaans accent aanneemt zodra hij/zij zingt, ook al heeft diegene bij het spreken een zwaar Nederlands accent. Ik doe het ook en ik spreek Brits Engels.
|
Citaat:
|
Maar je kan t toch niet 'extra kiezen' want ik heb het al. en er is geen engels 1,2 etc ofzo
dus hoe kan ik het dan beter leren? |
Je kunt wel een cursus ergens volgen. Ik neem even de LOI als voorbeeld. Daar kun je studeren tot het Cambridge Certificate of Proficiency en dat is behoorlijk hoog: dan kun je je goed uitdrukken in het Engels. (Zie ook deze site) Je zit met dat diploma op niveau C2 van de Common European Framework of Reference for Languages. (meer info: zie hier). Je zou dit dus kunnen doen. Je doet dan een soort 'Engels 2' buiten school om, zeg maar :)
|
en als je 15 bent. en in vwo 4 zit
ik heb altijd het idee dat die LOI voor mensen is die zegmaar ouder zijn, en blabla weetikhet daarom weet ook niet waarom |
up
Want, weetiemand of je jong zegmaar ook een cursus kan volgen? |
Informeer even bij het LOI, kijk bijvoorbeeld op de site. Ik geloof niet dat er voor het LOI een diploma nodig is, maar ik weet het niet zeker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het kan veel makkelijker door bijvoorbeeld Engelstalige romans te lezen of de BBC te kijken. Doe ik zelf ook.
|
Citaat:
|
Inderdaad, een schrijffout is iets heel anders dan een dichterlijk vrijheidje... Echt goed Engels leer je niet zomaar op school.
|
Ik praat met Schots - accent
komt doordat ik 4 weken in Schotland ben geweest... ik weet ook niet hoe het komt dat ik het zo snel heb opgepikt.? |
Een vreemde taal met accent, dat pik je zo op. :D Tijdens een uitwisseling met een school in Italië praatten al mijn klasgenoten en ik spontaan Engels met een Italiaans accent. (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |