Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Droog worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1180345)

Syphon 17-05-2005 01:52

Droog worden

Sinds 2 weken ben ik begonnen met hardlopen.

Ik loop gemiddeld 45 min per dag. De ene dag 30min hard en dan de volgende dag 1 uur zacht.

Nu is mijn doel om vet te verbranden, dus droog te worden. Alleen weet ik niet echt of ik het helemaal goed doe. Ik eet 3 keer op een dag, regelmatig dus en de tussendoortjes zijn vaak fruit.

Alleen is het probeer dat ik in de avond altijd zon honger heb en vaak ga ik dan eten... stom maar ik heb echt een te erge honger.

ps: Ik ren nu in Miamia Beach en daar is de luchtvochtigheid wat hoger, misschien handig om te weten.

Sitroentje 17-05-2005 09:53

Ik heb het bericht 3x gelezen en ik snap het echt niet...
Droog worden? Buikspieren zien? Extreme honger? :s Ik mis het verband...

Prof. Dr. Uil 17-05-2005 10:01

Citaat:

Sitroentje schreef op 17-05-2005 @ 10:53 :
Ik heb het bericht 3x gelezen en ik snap het echt niet...
Droog worden? Buikspieren zien? Extreme honger? :s Ik mis het verband...

Hmm same here... :cool:

Leonoor 17-05-2005 10:22

Ik snapte het ook al niet, maar dacht dat het aan mij lag...

Moenbloem 17-05-2005 10:28

Ik denk dat 'ie droog (=minder vet) wil worden zodat je z'n buikspieren kunt zien.

Maar train je ook met gewichten naast het hardlopen, anders schiet het niet echt op. Eet je wel genoeg? Volgens mij krijg je echt niet genoeg binnen met 3 maaltijden en wat fruit, als je een meisje zou zijn misschien maar als jongen zeker niet. Je moet niet de fout maken om zo min mogelijk te gaan eten, je moet schoon eten. Je verbrand namelijk nogal wat met een uur hardlopen, en als je niet genoeg eet breekt je lichaam, naast vet, ook spieren af om aan energie te komen. En dat wil je niet.

Bovendien ziet het er nogal 'vreemd' uit als je alleen buikspieren hebt om te showen, zeker als daarboven ook nog zo'n kippenborstje zit. Dus train de rest ook.

Als je dat al doet heb ik niks gezegd :o

Dizz 17-05-2005 10:28

Citaat:

Syphon schreef op 17-05-2005 @ 02:52 :
Sinds 2 weken ben ik begonnen met hardlopen.

De eerste week heb ik iedereen dag 20 min hardgelopen en 10 min gelopen. De 2e week iedere dag een 30 min hard gelopen en gisteren zelfs 1 uur hardgelopen.

In het begin ging het nogal moeizaam maar nu heb ik ook echte schoenen gekocht en gaat het lekker. Verder wissel ik de dag af, de ene dag ren ik hard en ren ik 30 min. De volgende dag ren ik niet zo hard en ren ik 1 uur.

Maar nu mijn vraag, ik wil graag door worden. Dus zo min mogelijk. Ik eet nu iedere dag 3 keer en de tussendoortjes zijn stukken fruit. Alleen soms na het hardlopen (ik loop in de avond) krijg ik extreme honger. Zijn er nog meer manieren om droog te worden? Ik wil namelijk dat ik mijn buikspieren zie, het is begint nu al iets te komen.

ps: Ik ren nu in Miamia Beach en daar is de luchtvochtigheid wat hoger, misschien handig om te weten.

Doe eens een stap bij die molen vandaan :o

Leonoor 17-05-2005 10:31

Je moet wel buikspieren hebben voor je ze kunt zien, heb je ze niet, dan kun je nog zo mager worden, dan zul je ze nog niet zien, dan zie je alleen je ribben. En alleen van hardlopen krijg je geen buikspieren, ga buikspieroefeningen doen, ga fitnessen, ik denk dat dat meer op schiet. En eet voldoende, anders is het logisch dat je honger hebt.

]{ing 17-05-2005 13:08

Voedsel is misschien nog wel belangrijker dan het trainen op zich, bodybuilders die een zo laag mogelijk vetpercentage willen bereiken zijn dan ook bezig met uitgekiende voedingsschema's. Houd me er zelf niet mee bezig maar ik zou dus eens kijken op sites over dit onderwerp.

Syphon 17-05-2005 13:26

Sorry dat het onduidelijk is, was beetje vaag bezig toen.

Maar ik wil droog worden, dus minder vet. Gister weer 30min hardgelopen en daarna had ik weer honger. Dus om 23uur pizza gegeten :o

Tja ik loop vaak rond 19.30 en dan krijg ik honger rond 22/23 uur. Verder eet ik wel veel op die 3 maaltijden en tussendoor fruit.

Wat zou ik nog meer kunnen eten dan? Het is hier trouwens wel warm, verbrand ik misschien daardoor meer?

MegaManX 17-05-2005 13:27

Na 45 minuten begint je vetverbrandingsproces als je je hartslag minstens op 60 a 70% hebt van je maximale hartslag (220- leeftijd = Hfmax)

Waarom zeg ik niet 80 a 90 procent? Omdat je dat niet zo lang kan volhouden. Ligt ook wel aan de persoon zelf wat voor uithoudingsvermogen die persoon heeft.

uit de men's health: ;)

w=weipoeder (voor extra eiwitten)
a=amandelen
s=spinazie of andere groende groenten
b=bonen
o=olijfolie
r=rundvlees (mager),kalkoen,kip of vlees
d=dik smeren: pindakaas
d=de witte motor: melk
i=instant havermoutpap
e=eieren
e=extra volkorenbrood
t=toetje:frambozen of andere rode bessen

Je moet zowiezo goed blijven eten. Vermijd dierlijk vet maar neem plantaardig vet (amandelen, ongezouten pinda's, olijfolie)
koolhydraten heb je zowiezo nodig als brandstof.

...En Leonoor door het hardlopen draait je romp mee dus je traint wel je buikspieren.

Syphon 17-05-2005 13:56

Ik ben ook lid van de Mens Health en heb toch echt gelezen en van meerdere mensen gelezen dat het proces van vet verbranden na 20min begint.

Toen ik gisteren een uur heb gelopen heb ik steeds via mijn neus geadems dus ik had genoeg lucht. Alleen de laatste 5min gesprint!

Syphon 17-05-2005 13:57

Citaat:

Leonoor schreef op 17-05-2005 @ 11:31 :
Je moet wel buikspieren hebben voor je ze kunt zien, heb je ze niet, dan kun je nog zo mager worden, dan zul je ze nog niet zien, dan zie je alleen je ribben. En alleen van hardlopen krijg je geen buikspieren, ga buikspieroefeningen doen, ga fitnessen, ik denk dat dat meer op schiet. En eet voldoende, anders is het logisch dat je honger hebt.
Iedereen heeft buikspieren en ik ook. Heb 2 jaar lang gefitnesst en mijn buikspieren heb ik altijd gehad nu dus ook. Maar het vetje laag moet weg en dat is zo moeilijk. Iedereen heeft buikspieren alleen de vet laag is het probleem.

r is for rutger 17-05-2005 15:23

natuurlijk heeft iedereen buikspieren, maar dat wil nog niet zeggen dat je ze duidelijk ziet als je het vet dat je buikspieren 'verbergt' verbrandt.

Mara 17-05-2005 15:34

Post je dieet 's.

MightyDuck 17-05-2005 15:58

Citaat:

Syphon schreef op 17-05-2005 @ 14:57 :
Iedereen heeft buikspieren en ik ook. Heb 2 jaar lang gefitnesst en mijn buikspieren heb ik altijd gehad nu dus ook. Maar het vetje laag moet weg en dat is zo moeilijk. Iedereen heeft buikspieren alleen de vet laag is het probleem.
Lieve schat als je als beginner fatsoenlijke informatie over fitness & bodybuilding wil koop dan in godsnaam sport & fitness en niet die k*tbladen als mens health, muscle & fitness etc.

Je musculairiteit en riptheid valt of staat met je DIEET

En daarmee bedoel ik dus niet jezelf lekker uithongeren. Wat voor doelen heb je? Ik kan je wel een voorbeeld geven over hoe een correct cut dieet er uit ziet maar je moet wel trainen. Hard trainen, krachttraining is belangrijker dan cardio in dit geval.

Ik weet niet of je dat wel als doel hebt en daarbij, of je dat wel in je hebt.

Ter voorbeeld:

DIT volg ik op het moment. However, hoeveelheden en timing wisselen per dag, dit is slechts 1 dag.

-edit- Remember: ter voorbeeld. Aangezien het niet op jou berekend is is het voor jou dus ook niet geschikt.

Wil je er verder mee, sla dan het lijntopic maar over en ga door naar http://www.dutchbodybuilding.com en/of eventueel http://forum.body-fitness.nl

Good luck (y)

Syphon 17-05-2005 16:06

Thnx, is dat blad echt zo slecht dan :bloos:
Dacht dat het altijd wel redelijk oke is. Hehe nee zo overdreven wil ik niet. Ik let dan wel gewoon op mijn voedig en blijf iedereen hardlopen.

Bedankt allemaal!

MightyDuck 17-05-2005 16:29

Citaat:

Syphon schreef op 17-05-2005 @ 17:06 :
Thnx, is dat blad echt zo slecht dan :bloos:
Dacht dat het altijd wel redelijk oke is. Hehe nee zo overdreven wil ik niet. Ik let dan wel gewoon op mijn voedig en blijf iedereen hardlopen.

Bedankt allemaal!

Ik zou je sowieso aanraden er bij te trainen voor kracht. Anders kun je net zo goed gewoon doen wat je al doet, puur richten op lange afstandslopen dan word je na verloop van tijd vanzelf wel droog.

Alleen... dan word je dus zo:

http://www.wilschut-familie.nl/m/pol...ge/0805_gr.jpg

en never nooit zo:

http://images.netrition.com/images/aj.gif

En ja, Mens Health is een verzameling feitjes. Een deel klopt, een deel niet. Maar men vergeet de grote lijn aan losse trucjes heb je niet je moet om zoiets te bereiken gewoon zwaar trainen en strikt dieeten en dát zeggen ze er niet bij, dat verkoopt niet bij de gemiddelde man namelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.