![]() |
Boeddhisme
Stond nog niet echt een topic over boeddhisme hier, mare ik zag laatst een super vaag clipje over die monniken in china, door een bepaalde lichaams energie op te wekken konden ze dingen in de fik steken.......
hoezo kunnen alleen monnikken dat, en van die gekke shit, en bv christenen, moslims, hindoestanen enz. het niet? wat is het verschil tussen hen geloof??? |
ik zou eerst gaan onderzoeken of boeddhisten dat wel echt kunnen..
|
ja, waarom kan ik niet van die gekke shit!
|
Citaat:
Christelijke monniken zijn (no offence) iets minder bezig met hun training. Boeddhisten hoeven zich ook niet druk te maken over een god, daar geloven ze niet in. |
Uhm.. volgens mij zijn dat geen Boeddhistische monikken, ja ok misschien wel, maar dan zijn het ook Krijgskunsternaars (Martial Artist) zoals het Shoalin Klooster....
|
Citaat:
|
Soefies ofzo kunnen zwaarden in hun lichaam steken :o (y)
|
Ik heb wel eens gezien dat Chinese monniken op twee vingers onderste boven kunnen staan, maar de pyromaan kunnen uithangen door hun lichaamsenergie te gebruiken..? Nee, dat niet.
|
Boeddhisme zou ik geen geloof noemen, verdiep je er maar eens in.
|
De boeddhistische monniken die zoveel kracht uit hun lichaam halen gebruiken daar de kracht "chi" voor (ki in het Japans). Het ontwikkelen daarvan heeft veel te maken met de Shaolin traditie.
Het verschil met andere monniken is dat Shaolin monniken hun hele leven al bezig zijn met het harden en trainen van hun lichaam en daarnaast ook nog meditatief ontzettend ver zijn. PS: Boeddhisme geen geloof? Volgens mij wel hoor, het is geen religie, maar zeker wel een geloof/levensbeschouwing. |
Citaat:
|
Citaat:
Geloof: 1. vertrouwen dat iets waar is 2. vertrouwen in God of goden of Goddelijke openbaring 3. Godsdienst Aangezien het boeddhisme absoluut geen godsdienstig karakter heeft, kun je niet van een godsdienst spreken in combinatie met boeddhisme. Verder is het een nutteloze woordenwisseling van definities. In het algemeen wordt boeddhisme gerekend tot de vijf grote wereldreligies. In literatuur wordt religie echter als synoniem gebruikt voor godsdienst, wat het lastig maakt om te zeggen dat boeddhisme religie is. Boeddhisme is wel degelijk een geloof, als je kijkt naar definitie 1. Godsdienst is niet synoniem met geloof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen die een religie aanhangen kunnen volgens mij wel degelijk in een god geloven maar dat is niet samenhangend..
|
Boeddhisme is een geloof. Het is alleen problematisch om het een godsdienst te noemen, omdat de god (een almachtige) niet echt erin zit. Ik geloof dat er ook een stroming is die wel in een god geloofd?
Wat ik weet is dat bepaalde boeddhistische monikken hun lichaamstemperatuur kunnen regelen en daarme ijs kunnen laten smelten dat een stuk van hun af staat en dat ze hun hart kunnen stoppen. Dat is nog wel te doen. Iets in de fik steken lijkt me wat lastiger. |
Citaat:
|
boeddhisten zijn personen die de leer van Boeddha, de eerste Boeddha (Gautama Boeddha ) volgen. Volgens deze leer moet je aan jezelf werken, door inzichten te verkrijgen, ervaringen en te mediteren om zo van je verlangens af te komen. En door middel hiervan de Verlichting te bereiken. Volgens boeddhisten heeft ieder levend wezen de mogelijkheid om de Verlichting te bereiken.
(Jezus was trouwens ook tegen het verlangen en zei ook dat mensen ervaring moesten opdoen, bidden enzo maar dat is een ander verhaal) Hindoeisten geloven in Goden, er zijn heel veel, maar er zijn 3 basisgoden, De Brahman (de machtigste god en scheppende God) en de Visnoej ofzo dat is de God van leven & dood als het goed is en dan moet er nog 1 tje zijn. Maar Boeddhisten ontkennen niet echt het bestaan van een mogelijke God, alleen ze zeggen dat wij als mensen de Verlichting onszelf moeten zien te bereiken. De Hindoeistische invloed Al hoewel de verschillen tussen het boeddhisme en hindoeisme groot is, was Boeddha (Siddartha Gautama als ik het goed heb) van Indiase afkomst en kwam bijv. het begrip reincarnatie is een gedeeltelijke inspiritie bron voor wedergeboorte (maar het is niet hetzelfde) KMBA |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11. |