![]() |
Trage shit
Ik heb geen idee of het nou op dit forum moet, of een ander over computers, maar goed verplaats het maar als het nodig is.
Vraag: mijn Internet is sinds 2 dagen zo traag als dikke stront door een trechter. Ik heb verschillende dingen gedaan: Rauter gereset, spyware-scans, virus-scans, maar ja niks schokkends en mijn Internet nog steeds stront. Iemand een idee wat het kan zijn? of meer mensen last van toevallig. B.v.d. |
|
En op wat moet ik het allemaal testen dan? doe nou die download-test, maar die blijft continu op 0% van 128 kb steken ( 0 kb/sec. )
terwijl ik Wanadoo Breedband Kabel heb.... |
Zou je eens een hijackthis-log willen plaatsen, vijf?
(voor meer info: zie tóch [centraal] spyware & adware (3)) |
Ik heb er niet zoveel verstand van :o Maar kan iemand mij vertellen hoe mijn internetverbinding is?
Download 168.6 KByte/sec (=1349 kbps) Upload 49.2 KByte/sec (=394 kbps) Connection 694.0 Conn/min Volgens mij traag nml.. (Sorry maar anders moet ik een nieuw topic openen en dat kan dan net zo goed even hier denk ik?) |
Dat is nutteloze informatie als je niet je abonnement erbij zet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij mij is hij momenteel ongeveer 950 KB/s onder z'n max :(
EDIT: Oepsiefloepsie, ben aan het downloaden :o |
Citaat:
Als je wat download, gaat dat dan ook traag? Wat versta jij eigenlijk onder traag? :o |
Sorry dat ik het hier neerzet maar ben erg benieuwd wat jullie van mijn internet vinden:
Download 420.2 KByte/sec (=3362 kbps) Upload 144.8 KByte/sec (=1158 kbps) Connection 345.0 Conn/min Ik heb gratis internet van de universiteit :) Ik vind het zelf erg snel en ben zeer tevreden maar wat vinden jullie hiervan? |
Citaat:
|
Nuja, nu je het zegt. Je bent niet de enige. Als ik een bestand van internet download gaat dit in Firefox met nog geen 10 kb/s, in IE met nog geen 10 kb/s en zelfs met een download accelerator ligt de snelheid rond de 15 kb/s. Op speedtest.nl haalde ik vervolgens weer wel wat mijn verbinding zou moeten kunnen. :s
Als ik gewoon internet merk ik het niet, ook in P2P-programma's niet. :s |
Citaat:
|
Ik ben persoonlijk trouwens niet zo te spreken over de snelheid van m'n Demon 8 / 1 verbinding. Download zit ik meestal niet over de 400 KB/s heen en ik vind de verbinding redelijk instabiel.
|
Bedankt voor al jullie oplossingen :confused:
maar goed het is al opgelost... jammer dat de titel is gewijzigd hoor :p |
Bij mij is dit:
download: 166.5 KByte/sec (=1332 kbps) upload: 47.9 KByte/sec (=383 kbps) connection: 907.0 Conn/min En heb ADSL HCCnet Basis, dacht ik. Volgens gaat ie veel te sloom (n) Is t btw normaal als er kruisjes voor komen te staan :confused: |
die snelheden komen redelijk overeen met een abbo 1600/512, je zit waarschijnelijk iets verder van de centrale dan ik want ik haal ongveer 1450/450, die snelheden zijn (Y)
|
Citaat:
Maar goed, ik geloof dat vrijwel alle 'wide-open' abonnementen wel met het voorbehoud komen dat de snelheid maar tot 2M gegarandeerd is. In het gebied tussen 2M en 8M is het afhankelijk van de drukte. |
En niet te vergeten afstand tot de centrale :)
Kan goed zijn dat GMB redelijk ver van de centrale vandaan zit. |
Citaat:
Tenminste, de download en upload. |
Citaat:
Bij wide-open abonnementen is dat ook wel zo. Daar is het risico van een slechte verbinding ook voor de klant. Het verschil is alleen dat bij een wide-open verbinding óók nog eens het risico van overintekening en grote drukte op het netwerk voor risico van de klant komt. Als ik met mijn gewone abo op 50 meter van de centrale zit, en ik haal toch maar 60% van mijn maximale snelheid, dan ga ik - en mag ik - zeiken bij mijn provider. Gebeurt me dat bij een wide-open abo in het gebied tussen 2M en 8M, dan kan ik er niets over zeggen. :) |
Citaat:
Ik ben ook erg ontevreden, vaak komt hij al niet boven de 100 KB/s uit. Ze garanderen de snelheid maar tot 1 Mbit. |
Ik vind overigens dat je wel mag verwachten dat als ze een 2 Mbit en een 8 Mbit verbinding aanbieden, die 8 Mbit verbinding toch wel beter zou mogen presteren dan de 2 Mbit verbinding en op z'n minst beter dan de 1 Mbit verbinding. Dat is dus niet het geval en dat vind ik kwalijk.
|
Nee, ze garanderen tot 2MBit, als ik me niet vergis.
Maar dat is wel erg dramatisch, zo dicht bij de centrale en dan zo;n verbinding... ik zit veel verder van de centrale (2.5km geloof ik) en ik haal regelmatig snelheden van rond de 800kB/sec. Ben wel via BaByXL aangesloten en daar ben ik ook wel blij mee, bbned schijnt veel meer problemen te geven. |
Citaat:
En met het risico van overboeking zit je toch sowieso? Demon vermeldt duidelijk dat ze een overboekingsratio van 1:25 hanteren, dat zullen ze er ook wel niet voor niets bijzeggen ;) |
Ja, ik ga ze er maar weer eens over mailen, want ik kan nou net zo goed weer downgraden, scheelt qua snelheid niets. Ik ga van ze eisen dat ze dat gratis voor me in orde maken :P
Ik heb serieus al 3 maanden gewacht op de upgrade en het haalt, buiten de speedtest.nl snelheid die nu van 150 naar 320 is gegaan, helemaal niets uit. |
Download
260.4 KByte/sec (=2083 kbps) Upload 63.5 KByte/sec (=508 kbps) best netjes vind ik zelf :) helaas wel overgestapt van xs4all :/ |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12. |