![]() |
couscous
Ik hebvan de week couscous gekocht bijde marokaanse winkel. Nou wilde ik vanavond voor mezelf couscous gaanmaken, en blijkt dat er geen bereidingswijze bij staat. Heb zelf geen weegschaal. Dus mijn vraag aan jullie is: hoeveel moet k gebruiken voor 1 persoon? En hoe wete jeof je er genoeg water bij hebt gedaan?
Alvast bedankt! |
Mijn ma zegt altijd 2 delen water op 1 deel couscous. Hoeveel couscous weet ik eigenlijk niet, mn ma heeft een kopje waar ze het altijd in doet en dan is t wel genoeg voor ons 2-en. Maar bij ons staat het er geloof ik inderdaad ook niet op.
|
niet te veel want je zit er snel vol van
|
ik zit er juist niet snel vol van.
Moet erg een berg van dat spult eten. |
Ik weet niet of de afmetingen veel verscillen maar wij hebben de biologische couscous van AH en daar staat 150 gram couscous met 250 water.
De verhouding couscous-water moet wel goed zijn want anders gaat het klonteren. Je moet het trouwens in een bakje/schaaltje doen en er dan kokend water op gooien en dat 5 minuten zonder te roeren laten staan, meteen na 5 minuten roeren en opeten want anders gaat het klonteren (brokken worden bedoel ik dan). Ik kan er idd ook een berg van op! |
Op de couscous moet denk een laagje water zitten als je er heet water bijgooid van een paar milimeter. En dan in laten trekken.
|
Kan je alle couscous gewoon met heet water klaarmaken? (Dus dat je er heet water over heen giet, roeren, wachten en klaar?) Ik dacht namelijk dat je sommige couscous moet stomen, dat doet mijn moeder altijd met couscous uit de natuurwinkel.
|
Ik heb een goeie tip voor couscous:
Taboulé Doe 200 gram couscous met gehakte muntblaadjes en kleine blokjes tomaat (van 2 tomaten zonder sap en pitten) in een kom en doe een hele uitgeperste citroen in (het sap dus), dan 6 lepels olijfolie en een klein gehakt uitje. Tot slot nog wat gehakte peterselie erin en peper en zout en roeren! Binnen een uur of twee is de couscous gaar en zacht door het citroensap. Laat hem gewoon op kamertemperatuur staan en niet in de koelkast. Tatatadaaa nu heb je Taboulé! Vet chill is dat! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09. |