![]() |
ik vroeg me af he...
Ben je gezakt, als je 3 onvoldoendes (of 4 of 5 maakt even niks uit:) ) voor je examen haalt, of ben je wel geslaagd als je gemiddeldes dan nog voldoende zijn? dus als je nu een 8 voor duits engels en biologie zou staan en je haalt voor die alle 3 een 3, dus sta je een 5,5 gemiddeld.. ben je dan wel geslaagd?
lekker duidelijk:o maar ik kan het niet zo goed uitleggen.. |
Volgens mij niet, in ieder geval op VWO niet,
dat weet ik zeker.... Je mag 1 onvoldoende in profieldeel en 1 daarbuiten. een 4 en 5 of een 5 en 5, anders ben je gezakt |
nope dan ben je gezakt je maar maar 2 onvoldoendes, één 4 en één 5, waarvan er maar 1 in je profieldeel mag zitten
|
op vwo mag je een 4 en een 5 of 2 5en halen, dan ben je nog geslaagd, ligt niet aan je gemiddelde ofzo dus. Ohja en er mag er maar 1 in je profieldeel zitten, de andere onvoldoende niet.
Ik heb bijv. wiska1 in mn profiel zitten, maar eco1 niet, dus voor die mag ik onvoldoende halen. Maar voor engels én wiskunde niet. Heb je 3 5en of 2 5en en een 4 (of 2 4en en een 5?) heb je dacht ik een her. toch? :o |
Citaat:
dus wiska1+engels beiden onvoldoende 4+5-->geslaagd |
ja op vwo misschien wel ja.
ik zit op VMBO dus met dat 1 onvoldoende in profieldeel ofzo heb ik niks mee te maken:p maar iemand zei vandaag dat als je gemiddeld voldoende overla voor stond (dus over het hele jaar, en vorig jaar..) dat je dan gewoon geslaagd was. ik weet het niet :confused: |
Het examencijfer is de helft van je eindcijfer (iig op het vwo).
Dus als je een 7.0 staat na al je school examens en je een 4.0 voor je eindexamen haalt heb je totaal 11.0 punten. Dit deel je door 2 (aangezien ze allebeide de helft van je eindcijfer bepalen) 11/2=5.5 dus dan heb je nog een voldoende. Het komt op het volgende neer: Heb je na al je schoolexamens de volgende eindcijfers, dan moet je het 2e cijfer halen voor je eindexamen: 1 = 10 2 = 9 3 = 8 4 = 7 5 = 6 6 = 5 7 = 4 8 = 3 9 = 2 10 = 1 Zo kom je namelijk altijd op 11 punten uit, wat gedeeld door 2 een 5.5 betekent. Ps: Je school examencijfer wordt op 1 cijfer achter de komma afgerond. Dit betekent dus een 6.4 of een 8.3 etc... dus met een 7.2 hoef je nog maar een 3.8 te halen (samen 11). |
Citaat:
|
Ow sorry, voor VMBO
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05. |