![]() |
Gamma
Mn zusje wilt dr graag bij de gamma gaan werken, maar ze weet dus niet hoeveel ze kan verdienen dan. Het zou waarschijnlijk gaan om een job achter de kassa.
Ze is 17 jaar. Heeft iemand enig idee hoeveel ze dan gaat verdienen? |
Ik denk gewoon minimumloon. Dus dat zal ze even in een tabelletje op moeten zoeken. :)
|
Voor een 17-jarige is dat 3,03
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb even wat oudere loonstrookjes er van mij bij gepakt ik WAS vroeger ongeveer 6 eurocent per uur kwijt aan sociale lasten, VUT-premie en ziekenfonds. |
vroeger....
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar nog altidj GEEN belasting als je onder de 400 euro per maand zit |
je bent 19!!! vroeger does not excist.
Verder: Volgens mij kan je beter niet gaan werken, als gaan werken voor 3 euro per uur! Dat is echt schoftig weinig! Natuurlijk heb je wel voordelen bij verzekeren, maar toch! |
Citaat:
|
Citaat:
|
is het echt zeker dat het 3,03 is? Mn zusje dacht gehoord te hebben dat je het minimumloon + 10% kreeg. Of is dat onzin?
En dat je na een bepaalde tijd een betere cao kreeg, omdat je na een aantal maanden ingewerkt zou zijn. |
Citaat:
|
WOeeeeeh ik werk sinds gister bij de gamma :p
Ik ben 16 en ik heb een 3 uren contract en verdien 3,07 bruto. Er gaat dus nog prut zooi vanaf, maar dat merk ik dan wel weer. Ik krijg geen vakantie geld want dat zit in mijn loon en verder is het dus best wel kutverdienen. Maar ik kreeg ook gister te horen dat ik na de zomervakantie misschien in het kinder cultuur huis voor 5 euro netto per uur kindjes mag begeleiden met het koken van eten. Of dat ik iets alá kinderfeestjes kan doen voor 25 euro voor 3 uur feest. Het werk achter de kassa is niet zo ingewikkeld maar je moet ook retouren lopen enzo :) |
Citaat:
|
retouren lopen?
|
als je in een bouwmarkt wilt werken kan je het beste naar de praxis gaan, daar hebben ze de beste CAO
|
Citaat:
Een tip: Als je rijk wilt worden ga niet bij een bouwmarkt werken, daar moet je alleen gaan werken als je het leuk vind. Wil je zoveel mogelijk geld verdienen en het werkt maakt niet uit, ga dan vakkenvullen Ik werk inmiddels ruim 3 jaar in een bouwmarkt en mijn uurloon is 'maar' 4 euro, ben 19 jaar. |
Uurloon wordt gebaseerd op het aantal uur dat een full-timer per week moet draaien. Kan variëren van 2.80 tot 3.10.
Er is inderdaad een algemene CAO, dus deze geld bij zowel de praxis als de gamma. Vakantiegeld kun je krijgen als je een contract hebt. De hoogte van dit bedrag is 8% van je jaarlijkse basisloon. Je kunt beter ergest gaan werken in de horeca of zo. Ik werk zelf in de electrotechnische detailhandel, en verdien als 17 jarige (incl. toeslag) E3.53 per uur. IN de horeca ligt dit vaak een stuk hoger. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
hoop dat je nog wat terug kunt vragen van de belasting want dit is wel royaal weinig.. dacht juist dat een bouwmarkt goed betaalde whaha.. |
Citaat:
4 euro met je 19de':-s. Het is idd lager dan de supermarkt waar het loon voor een beginnende 19jarige op 4,67 ligt per uur. Een bouwmarkt betaald dus net zo slecht als een super danwel niet slechter. Albert Heijn specefiek Bij Albert Heijn komen er adv-uren , vakantieuren, vakantiegeld en winstuitkering bij. Verder bij een contract van boven de 12 uur krijg je ook nog toeslaguren voor hetgeen je doordeweeks na 20:00 uur en op zaterdag na 18:00 werkt. En je krijgt een voordeel kaart waarmee je 10% korting krijgt tot een maximum van 300 euro per jaar, die korting word via je loonstrookje bijgeschreven, en niet direct bij de kassa dus verrekend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32. |