![]() |
Cabaret poll
Lebbis & Jansen zijn mijn favorieten, ze kunnen zo geweldig door het lint gaan (y).
Wie is jou favoriet? |
Van de lijst Hans Teeuwen (voornamelijk vanwege Hart & zielig en Trui), maar ik heb 'anders, namelijk...' gestemd.
Toon Hermans, de Vliegende Panters. |
Citaat:
|
Moet het om de huidige show gaan of mag het ook om een show in het verleden?
In dat laatste geval ga ik absoluut voor Harrie Jekkers. |
Najib, want hans is teeuwen is op :|
|
Bert Visscher <3
|
Lebbis & Jansen (y) Al vind ik Bert Visscher ook leuk!
|
Citaat:
|
iemand die jochem myjer nu al de beste vind :s (oewel ik morgen wel op de 2e rij zit bij YEEHAA:D)
zelf overigens Youp gestemd. Ben na lebbis & jansen, guzman en youp geweest, alle 5 de teeuwens op dvd, kvind youp toch echt de beste van al die namen |
Nogal een beperkt lijstje, moet ik zeggen.
Binnen dit lijstje zou ik voor Theo Maassen gaan. Maar heb 'Anders namelijk...' gestemd en dat zou dan Ruben en Nathan of NUHR betekenen. |
nuhr en klaas vind ik ook erg leuk
|
Theo Maassen, maar ik vind Najib en Javier Guzman ook erg leuk!
|
<----- Zie mijn avatar, waarom ach ja dat hoef ik natuurlijk niet uit te leggen :D
Vraag me wel af waarom Guido Weijers ontbreekt in het lijstje. Ik vond zijn eerste show erg matig, ( zeker als je het vergelijkt met andere cabaratiers) maar heb een tijdje geleden zijn 2e show gezien namelijk "myosotis" en deze show was echt geweldig! Ik denk dat Guido Weijers nog een hele grote kan worden. (of al is) Verder vind ik Javier Guzman, Theo Maassen, en Klaas van der Eerden wel goed, en niet te vergeten Najib Amhali. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dit niet echt een goede poll.
Er zijn groepen/cabaretiers die 1 goede show gemaakt hebben en daarna alleen crap gemaakt hebben. Over de grote lijn gezien vind ik dat Youp de beste shows gemaakt heeft. |
Hans Teeuwen blijft voor mij nummer 1. :cool: Zijn improvisatie alleen al. (y) Maar op de manier hoe hij "overkomt" op het publiek blijft gewoon uniek.
Na Teeuwen komen voor mij Visscher en Maassen... Visscher vanwege zijn drukke dingen, gekke bekken, is gewoon grappig. :) Maassen vanwege zijn kritische houding tegenover van allerlei dingen. Veel andere caberetiers hebben dat ook wel, maar Theo vind ik hier gewoon het beste in. Verder vind ik dat er in de poll inderdaad nog wat namen ontbreken. :o |
Anders, namelijk Hans Liberg. die is briljant, phuh
en ik vind eigenlijk dat Freek de Jonge er ook wel tussen had mogen staan |
Citaat:
|
anders, namelijk: de vliegende panters ja!
|
Ik hoor dat ik nogal wat namen ben vergeten, helaas kan ik de poll niet aanpassen :(.
|
Citaat:
Oxymoron vond ik in ieder geval nogal waardeloos. |
Citaat:
|
Ik heb niet van iedereen wat gezien, maar van degene die ik wel ken vind ik Youp toch de beste.
|
Citaat:
|
Teeuwen. Uniek en geniaal. Schijnbaar zonder pretentie en motief ongelooflijk grappig op een bijna onverklaarbare manier. Een zaal dubbel krijgen met de woorden 'snelkookpan, snelkookpan, vrouwen met een dikke kop daar hou ik niet zo van', weinigen doen het hem na.
|
hans teeuwen, hij is zo ongeloofelijk fout, maar daardoor übergrappig :)
|
Bert Visscher.
Ik ga naar z'n voorstelling 2 juni in Carré :cool: |
Citaat:
nee, dan lourdes? Die heb ik vorig jaar in Kerkrade gezien, echt geweldig (y) |
Citaat:
dat is hier echt n hit aan het worden in de disco's/café's, iemand hier die die versie kent? |
Citaat:
|
Ben al vanaf z'n eerste show helemaal fan van MarcMarie Huijbregts :cool:
Hij brengt 't gewoon leuk, en zet anderen - voor de verandering lijkt wel als je vaak shows ziet - niet de hele tijd voor l#l met kwetsende opmerkingen enzo. Dat zal dan wel weer 'humor' zijn, maar dat is dan iig niet echt míjn humor, laat ik 't zo zeggen.. Uitzondering daarop vond ik VET! van Arie en Sylvester, die vond ik érg grappig, al was dat ook gelijk de enige show van hun die ik leuk vind.. |
Citaat:
Nee, het grappige is dat het (vaak) wel ergens op had geslagen als het in een net iets andere situatie was gezegd. Als het helemaal nergens op slaat is het niet grappig. Het geniale aan Teeuwen is dat hij de grens tussen absurd en normaal doet vervagen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Edit: oh nee laat maar, die dag heb ik een tentamen. :( |
Als het om de beste Aller Tijde gaat, dan kies ik voor Anders namelijk Toon Hermans.
|
Citaat:
|
Hans Teeuwen.
Waarom is t niet meerkeuze, Theo Maassen staat in mijn Top 3.. Klaas van Eerden is ook geinig :o (y) |
Citaat:
|
Hans Liberg
Vliegende Panters Herman Finkers Youp v t Hek Theo Maassen Wim Kan Wim Sonneveld |
Het blijft moeilijk kiezen tussen Theo Maassen, Lebbis & Jansen, Youp van 't Hek en Najib Amhali. Dan toch maar Theo. :cool:
Ook ben ik het eens met degene die zei dat Freek de Jonge ook in de poll had *moeten* staan. Hij is toch vele jaren de 'grote' man in het Nederlandse cabaret geweest. Tegenwoordig doet hij alleen nog maar 'theater', en dat vind ik jammer. Een beetje op het podium staan te orakelen... nee, niets voor mij. M'n favorieten 'uit de oude doos', maar die niet echt meer in de poll thuishoren, omdat ze niet meer van deze tijd zijn (waarmee ik wil zeggen dat ze gewoon it een andere tijd kwamen): Toon Hermans en Paul van Vliet. :) |
Absoluut Bert Visscher en Youp van 't Hek... met afstand
|
ik zeg Jochem Myjer
|
Acda en de Munnik (y) Supershows :D
Jan Jaap van der Wal (y) |
Citaat:
|
Als "beste" in de cabaretwereld gelijk is aan de show waar ik het meest om heb gelachen staat Hans Teeuwen toch echt op 1. Jochem Meyer is ook erg grappig, evenals de Vliegende Panters, Najib Amhali, Theo Maassen en Arie en Silvester(beetje goedkope puberhumor, maarja ach).
Lebbis en Jansen (n) |
Visscher was geweldig (y)
én ik heb m'n tentamen ook nog eens gehaald :cool: Twee vliegen in één klap! Whoohoo! Drank! |
Citaat:
Vischer is inderdaad geweldig. |
Shiiiit, dan had ik toch maar naar Visscher moeten gaan, dan was mijn tentamen gisteren misschien niet zo moeilijk geweest! :( ... ;)
|
Citaat:
Het enige waar ik om heb moeten lachen was z'n neus toen ie opkwam :p |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24. |