![]() |
inleiding
Wat moet er sowieso in een inleiding staan? Ik moet er een maken, maar heb totaal geen inspiratie, dus HELP!
|
Ik schrijf meestal in een mijn inleiding 'de directe aanleiding' van het schrijven van het verslag. En dan niet "omdat het van de leraar moest". Maar bijvoorbeeld waarom je perse dat onderwerp hebt gekozen. Of je zet er een of andere annecdote in die iets te maken heeft met het verslag.
|
Een ideale inleiding bevat:
- Een goede openingalinea; in één oogopslag duidelijk maken waar je het over gaat hebben. Belangstelling lezer wekken. - Heldere & beknopte formulering van vraag(stelling) (/probleemstelling) of these. - Uitleg over de relevantie van je werk en je pobleemstelling. - Definities en begripsomschrijvingen van centrale thema's. - Systematische uiteenzetting én verantwoording over je gebruikte methodiek. - Uiteenzetting én verantwoording over belangrijke keuzes die je gemaakt hebt en de opzet die je hebt gekozen. - Toelichting over de inhoud en volgorde van de komenden hoofdstukken/paragrafen ("In Hoofdstuk 1 komt (...) aan de orde...") |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57. |