![]() |
Informatie over moskeebezoek
Ik ga binnenkort voor het vak levensbeschouwelijke vorming de Surinaamse moskee in Zwolle bezoeken. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een beetje in het duister tast over de procedure aldaar. Kan iemand me hier misschien mee helpen? Als je zelf naar een (Surinaamse) moskee bent geweest, dan zou mij dat geweldig helpen. Ook links met info zijn meer dan welkom. Ik wil namelijk wel graag goed beslagen op het ijs verschijnen, als het ware.
Bij voorbaat ontzettend bedankt :) |
Schoenen uit voordat je de gebedsruimte betreedt. ;)
|
Gewoon even bellen.
Iig in de gebedsruimte je schoenen uit :o. Niet al te hard praten als mensen bidden. Ehm niet voor iemand lopen die aan het bidden is. |
En schroom niet om vragen te stellen.
|
niet stelen in de moskee hahaha
|
Citaat:
|
Een moskee is eerst en vooral een gebedsruimte.
Je schoenen doe je bij het binnengaan uit. Een gebedsplaats moet proper zijn. Als moslim treden we de moskee binnen onder 'woedoe' wat kleine wassing betekent die je verricht voordat je bidt. Maar men vindt altijd een plaats om zich te wassen, moest je het nog niet gedaan hebben. Jij-als niet-moslim- moet geen kleine wassing doen, maar draag op zn minst proper kledij (ondergoed en sokken inbegrepen) ;) |
Korte broek/mouwloos shirt mocht toch ook niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
ik weet niet of ze het doen, maar een man mag onbedekt -behalve van navel tot knieën- zijn en bidden. |
Citaat:
|
elk moskee heeft een leiding. je kan proberen met een van hun contact op t enemen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En DutchECK, heb je je voorhuid nog? :rolleyes:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |