![]() |
Netwerk: mappen delen
Hallo!
Probleem... en ik weet niet hoe ik er vanaf kom :D Ik deel met mijn computer boven (client) de Internetverbinding van de PC beneden (server). Dat gaat allemaal prima. Nu probeer ik echter de mappen te delen van beide PC's, maar dat wil niet lukken! Ik heb alle stappen ondernomen die je daarvoor normaliter moet ondernemen: 1. In Configuratiescherm/Netwerk aangeven "Bestanden en printers delen" Herstarten PC........ maar nu kan ik in de Verkenner niet kiezen voor "Delen" wanneer ik met de rechtermuisknop het snelmenu van bijvoorbeeld een map/drive te voorschijn tover. Weet iemand hoe ik hieruit kom??? Grtz, Apresskier |
Heb je het PROTOCOL "Bestand en Printerdeling voor Microsoft-netwerken" toegevoegd? Zo niet... dan zou ik dat maar ff doen ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maareuhm, kan makkelijk zijn als je even vermeld welke OSsen je draait.. En het kan zijn dat je de pc niet ziet, maar als je \\<pcnaam? intypt dat je dan de andere PC wel vind.. |
Citaat:
(buiten dat je het verkeerde antwoord geeft) Citaat:
welk protocol gebruik je voor te netwerken thuis? |
Citaat:
ohw, en jj denkt dat het geen verschil maakt of je met win9x of winXP/2k werkt? |
Citaat:
|
Citaat:
ik trek een fokking conclusie! uit die conclusie komt info je vraagt er zelf om of niet dan? hij werk met een 9x OS dus dan weet je al meer zie reactie Bean. als hij bijvoorbeeld NT4 had gehad (onwaarschijnlijk maar is maar een voorbeeld) dan had hij waarschijnlijk zijn service pack opnieuw moeten installeren. volgens mij heb je niet goed gelezen |
Mooi..... discussies :D
Voor de volledigheid: Windows 98, SE Daarnaast vraagt er iemand naar mijn protocollen.... allemaal gewoon op de eenvoudige netwerkbouwmanier... TCP/IP dus Twee netwerkkaarten I) -> Chello-kaart.... krijgt automatisch IP toegewezen (nogal logisch :D) 2) -> Eigen kaart... IP ingesteld op 192.168.1.1; subnetmask 255.255.255.0 Computer boven krijgt als het goed is IP toegewezen Allemaal zoals het hoort dus....... Citaat:
Kortom.... ik zie door de protocollen het bos niet meer ;) Volgens mij beetje uitzonderlijke situatie ditte.. normaal lukt het me wel altijd een netwerk aan de praat te krijgen.... :D Grtz, Apresskier |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49. |