![]() |
Welk programma gebruiken jullie om je muziek te ordenen?
Kom maar op :)..
Ik zoek er eigenlijk ook nog één die gelijk ook een "list" aanmaakt.. En en fatsoenlijk proggie waar je een leuk overzicht van je nummers heb en goed uit kan printen.. |
De windows-verkenner en een goede directory structuur
|
Citaat:
Zo moeilijk is het niet :) Maar zoek eigenlijk iets dat dat redelijk automagisch voor me kan fixen. @ ts: eerder kon je iig met winamp je playlist in HTML gooien. Kan zo 1 2 3 die optie in winamp 5 nog niet vinden, maar zal vást mogelijk zijn. |
Ik heb zo'n soort houten kast, althans ik denk dat t zo heet, staan. Daar staat dan alles in. Fuckin handig.
|
Is ook een manier om je stapels harde schijven en cdr's te ordenen ;)
En m'n cd's en platen heb ik niet echt heel erg geordend. In fact, t'is een onsamenhangende stapel zooi atm. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind het zelf vooral makkelijker leesbaar en dus overzichtelijker. |
Ik heb 8 mp3's op mijn computer. Waarvan 5 van mijn eigen band, en 3 van een band van mijn makker. Die staan in mijn documenten/muziek.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maarreh, het programmatje dat dat automatisch voor je doet: Musicbrainz tagger. Die zoekt de goede tags bij elk afzonderlijk MP3tje en je kan hem dan de filename + directory naar de tag laten noemen. En je hebt uitgebreide zoekfuncties en toevoegfuncties voor als hij de goede tag er niet automatisch bij kan vinden. Vooral ook erg handig als je ineens besluit om de mp3-CD's te ordenen op releasejaar. En ik haat de Ikea :mad: Voor de niet digitale ordening heb ik een stalen constructie aan mijn muur hangen! |
Jammer dat veel mp3's echt kuttags hebben. Op m'n mp3spelor staat het op alfabet, dan band en dan release.
|
Citaat:
http://www.musicbrainz.org/ |
Citaat:
Maar icm CDDB en een handig tag programmatje moet je volgens mij wel een aardig eindje kunnen komen. |
Windows Explorer en dan op band en op album. En een map voor losse nummers natuurlijk.
Verder alles in winamp taggen zodat er artiest - album - nr - titel nummer |
Ach daar ga ik m'n tijd toch niet aan verkwanselen. Ik denk met weemoed terug aan de tijd van de walkman. Toen had je tenminste zekerheid.
|
Leuke programma`s hierboven genoemd en of mogelijkheden, maar een programma waar je het simpel in html krijgt of kladblok zit er niet bij!? Zo`n lijst op de computer is wel grappig, maar niet handig, veel makkelijker is om het op een uitgeprinte lijst te hebben.. Heb nu meer dan 70gib aan muziek en zonder de zoekfuncties van Windows en Winamp, weet ik niet meer wat ik heb..
|
Citaat:
Ik ben erg mierenneukerig en verspil ongeveer 30 minuten elke dag alleen aan tags goed zetten. :( |
Alles staat bij mij als een on-georganiseerd op mijn hdd's, die ik na elke downloadbeurt met foobar scan op mc4, mp3, ogg en flac en er maar vanuit gaan dat ze in een fatsoenlijke map staan of fatsoenlijke tags hebben. Ik doe niet aan organisatie.
|
Citaat:
En desnoods gooi je alles in 1 winamp playlist, als je die opent in je kladblok dan heb je zo'n lijst als die je bedoelt. |
Citaat:
|
|
Itunes zorgt ervoor dat alles netjes in mappen komt te staan, teminste als je zorgt dat je de tags netjes op orde hebt. En dat is een kwestie van handwerk want de meeste programma's krijgen dat toch niet voor elkaar.
|
Citaat:
Ik koop m'n cd-rekken altijd bij de kringloopwinkel. Vet goedkoop (y) |
Citaat:
Serieus, werkt ideaal. |
Citaat:
|
ik heb het op genre :P
|
Citaat:
|
Ik heb zoveel dat het niet meer op een schijf past dus heb 3 grote mappen met elk zo'n 1500-2000 albums gemaakt, onderverdeeld per artiest. Op mn mp3 speler heb ik het tegenwoordig op genre geordend, iets wat op mn pc onbegonnen werk is. Meeste tags zijn wel in orde, maar als ik iets bijwerk doe ik dat gewoon met foobar of winamp library.
|
Citaat:
|
goeie mappenstructuur aanmaken...das al
en verder gebruik ik de winamp media library natuurlijk :eek: |
ik laad alles in winamp. geen zin in opruimen.
|
C:\MP3\Music\IDM, Electronica\Venetian Snares\venetian_snares-infolepsy_ep-cdm-2005-emf\02-venetian_snares-wheres_bill-emf.mp3
voor ieder genre een mapje en in dat mapje voor iedere artiest een mapje en in dat mapje alle mapjes met de platen van de desbetreffende artiest hardcore handenarbeid! |
sorteren op genre zuigt aars...das geen doen man :d
|
Citaat:
|
op mijn mp3 speler staat alles op naam, album of genre.
genre schiet niet echt op want het ene heeft de tag 'elektronisch', de andere 'elektronica', weer een andere 'general elektronic' en ga zo maar door. bij hiphop heb ik een heleboel: general hiphop hardcore hiphop hardcore rap hip-hop rap rap & hiphop underground hip-hop underground rap werkt dus niet echt. :) |
op m'n comp staat alles in aparte mappen. Artiesten > albums. Wel zo handig.
Voor de rest orden ik alle tags enzo met musicmatch. En dan staat alles dus wel op artiest, niet op genre, want bijna alles is bij mij pop, rock of pop/rock. |
Citaat:
http://img.photobucket.com/albums/v6...ATIHHA0101.jpg |
Citaat:
ik heb een mapjes blues, country-alt.country, garage & trash 80s-00s, garage-beat-psych, mod, new wave, pop 60s, powerpop, punk 70s-80s, punk rock, rockabilly-rock&roll, singer songwriter, soul en surf allemaal perrrrrfeeeekt!! |
Mijn genres reiken niet verder dan:
Classical Else Electronic Metal Jazz en Video :D |
Citaat:
en ik heb heel stiekem ook nog een mapje met guily pleasures, duvelduvel, ganksta nip, geto boys, pink en eminem enzo staan der in. |
Ik orden niet. Alles staat in één map door elkaar, soms op titel, soms op artiest. Ik weet dat dat kut is, maar wel zo makkelijk als je alles in één keer in Winamp pleurt. :|
|
Diverse genre-mappen die weer onderverdeeld zijn in artiestenmappen met voor elke release weer een aparte map. Ik ben momenteel bezig om ook het releasejaar in de mappen te vermelden (bij meerdere releases van eenzelfde artiest) zodat ze chronologisch ipv op alfabet in verkenner komen te staan.
Belangrijkste mappen Ambient Electronic - Compilations Electronic - IDM Electronic - MP3's Electronic - Other Electropop&rock Hiphop, Garage Indie Punk, Protopunk, Postpunk & Wave Slsk Artists & Netlabels Electro & Italo Mixes En een mapje "Albums" als vergaarbak voor alles wat niet in een van de andere mappen past. Klinkt omslachtig maar ik weet alles blindelings te vinden :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ordenen thuis is een bitch, maar jah je kan er ook weer niet zonder mee.. |
Citaat:
|
E:\archive\D\etc
|
Citaat:
|
Ik gebruik hetzelfde programma als David, alleen heb ik het drie keer draaien, een keer voor mijn LPs, een keer voor mijn 7"s en een keer voor mijn CDs.
Op mijn pc staan 4 mappen: * hardcore * metal * nazi * other Op mijn mp3 speler staat 1 map: * black sabbath |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |