![]() |
[Monitoren] Hoe moet je switchen tussen 2 monitoren
Ik ga vanmiddag 2de monitor op mijn pc aansluiten maar hoe moet je switchen tussen die 2 monitoren??
Ik loop nu wel op de zaken vooruit maar beter te vroeg dan te laat :D Iemand ervaring?? mzl Maradinus |
Hoe ga je die 2e monitor aansluiten? 2e videokaart, extra dvi/d-sub aansluiting op je primaire videokaart? Windows XP kan goed met een 2e monitor op je primaire videokaart overweg. Sluit 'm eerst maar eens aan, dan zie je vanzelf hoe 't werkt. ;)
|
Citaat:
Heb win xp. Ok ik ga vanmiddag checken thnx Maradinus |
Wat is het voordeel van 2 monitoren?
|
Citaat:
MSN op 15(d8 ik) inch jah ik weet ben een MSN sletje:P |
Citaat:
|
Citaat:
voor de noobs cs = CounterStrike hlsw = kun je servers besturen Mzl Maradinus |
je hoeft niet te switchen :) je desktop wordt gewoon 2keer zo groot (y)
|
Je kunt kiezen voor Clone of Extend ofzo. Bij kloon zie je op 2e monitor exact hetzelfde, bij Extend wordt je desktop dan gewoon breder.
Zelf vind ik het handiger om met een 2e PC te werken, aangezien je game-performance daar niet onder lijdt. |
Citaat:
|
Valt wel mee. Meeste mensen kopen gewoon niet verstandig hun hardware. Ga voor value-for-money en je komt een eind. Het laten rouleren van hardware is ook een verstandige optie.
|
Welke videokaarten hebben dan dual uitgangen?
|
Citaat:
|
Ik bedoel dan 2 x vga maar die zijn nogal prijzig zie ik.
|
Citaat:
|
De software van Nvidia over multi-screen is beter dan die van ATI, dat scheelt dus alweer.
Sluit hem alseerst aan en kijk bij je beeldscherm instellingen of hij je 2de beeldscherm pakt. Zoja, dan kan je kiezen om dat 2de beeldscherm te gebruiken als een extra bureablad, dat is handig voor programma's zoals Adobe Photoshop en Premier Pro of als een clone. Ik heb zelf een computer met 2 beeldschermen, op eentje staat een beamer aangesloten en op de andere een tv. Dan kan je kiezen om het te clonen of dat je switched van beeldscherm. Download gewoon de nieuwste drivers en mocht het niet lukken, dan kan je nog altijd Ultramon downloaden. Met Ultramon kan je nog extra dingen toevoegen aan je 2de scherm zoals een taakbalk etc. |
met een switch
|
Citaat:
|
Extend is toch juist dat je desktop breder wordt? Anders heb je gewoon een 2e monitor, die normaal zwart is oid. Of b.v. dat je hem cloned (dus hetzelfde ziet als monitor 1).
|
Het zit zo:
Je hebt meerdere modussen voor multi-monitor configuraties: 1. Clone: op alle beeldschermen hetzelfde beeld. Handig als je bijvoorbeeld een beamer wil aansluiten, maar ook wil kunnen zien wat je aan het doen bent op het gewone beeldscherm. 2. Extend: je hebt een tweede beeldscherm waar je naar toe kunt gaan door de muis ernaartoe te bewegen. Gemaximaliseerde vensters worden echter binnen de grenzen van dat beeldscherm getoond. Een window kan maar op 1 beeldscherm tegelijk zijn. Geschikt voor het meeste huis-, tuin- en keukengebruik. 3. Stretch: Je krijgt een bureaublad dat is gespreid over de twee beeldschermen. Je wallpaper wordt uitgerekt evenals je startbalk. Programmavensters kunnen half op het ene en half op het andere beeldscherm worden gezet. Handig als een peperduur beeldscherm hebt van twee aan elkaar grenzende tft's. De laatste wordt niet ondersteund door ati (niet tot en met radeon iig). Nvidia ondersteunt ze allemaal. |
Klopt het toch. :)
Maar stretch is dan vrij zeldzaam neem ik aan. |
Citaat:
Btw, ik kan het fout hebben wat betreft de naamgeving. |
Het klinkt logisch iig. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb 4200Ti met DVI VGA S-video uitgang, denk je dat ik kan dual monitoren met de DVI en VGA, S-vidoe lukt wel maar dvi betwijfel ik.
|
Citaat:
Dus dualmonitor kan met DVI+D-SUB maar ook 2x D-SUB. Zitten namelijk twee RAMDAC's in je GPU, die van de videobeelden een analoog signaal maken. |
is de kwaliteit dan nog wel naar behoren? of kan ik beter kaart met 2x vga nemen
|
Citaat:
Het enige nadeel is dat de 2e RAMDAC minder kan dan de 1e, bijvoorbeeld minder hoge resoluties. Een probleem is dit meestal niet, en het maakt ook niet uit of je videokaart 2x D-SUB (normaal VGA zoals men dat (ook weer verkeerd ;)) noemt). |
dus zo'n stekkertje
http://www.starbursthomepage.com/AdapterPics/3027.jpg |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |