![]() |
tja.
Al is het maar voor even, gaat het zo voorbij
Maar liever voor altijd net zoals jij zei Praat maar en praat maar , praat alweer hou alsjeblieft niet op Vertel me zin, onzin en nog meer maar alleen als jij het wil Wil je stil zijn, wees dan jij Jij zoals je bent die jij bent voor mij |
:) Ik vind 'm lief. Ik vind het echt een heel lief gedichtje: simpel geschreven, maar lief. Op het ritme heb ik niets aan te merken: het leest gewoon echt fijn.
Maar het liefste voor altijd deze zin vind ik een beetje raar, valt er imo een beetje buiten... maar verder vind ik het gewoon lief en het raakt me: het is een typisch gedichtje dat ik zo zie staan op een of andere poster (met een mooie illustratie op de achtergrond). |
Citaat:
misschien als ik die zin verander in 'maar liever voor altijd' dat klinkt al beter..vind ik |
Oooh, ik vind hem ook lief :).
Hij is vrij simpel, en daarom vind ik hem ook leuk, het loopt over het algemeen ook vrij goed. Alleen in het begin (eerste drie regels) had ik even moeite om het goed te lezen, het zou erg helpen als je het verandert in 'al gaat het zo voorbij', de herhaling van 'al' is in dit geval namelijk ook niet storend oid. De enerlaatste zin staat (vind ik) ook wat beter als er staat 'die je bent', maar dat maakt niet zo heel erg veel uit. Nog een klein schoonheidsfoutje, de extra spatie na de tweede maar moet weg. Ik vind het echt een leuk en lief gedichtje, het is zo anders als de meeste wanna-be lief gedichten zegmaar. Nergens heb je het over hoe goed/lief/mooi/schattig/whatever de ander wel niet is maar toch blijkt dat heel duidelijk uit het gedicht, vooral de laatste zinnen. |
Ik vind hem ook lief, maar de kracht van zoiets schuilt vaak in het mooie ontroerende ritme: dat mis ik hier een beetje. De kracht zit hem er natuurlijk sowieso al wel in de woorden: je hebt het over iemand waar je om geeft, en dat is altijd mooi. De herkenbaarheid van iemand moeten missen spreekt nu eenmaal aan, de angst om iemand kwijt te raken, of de droom dat iemand zo mooi kan zijn als dat je zelf maar wilt.
Zelf zou ik toch wat aan het ritme veranderen, ik kan daar niet zoveel over uitleggen, dat is meer op gevoel. Met uw permissie (ik neem aan dat ik die wel heb ^^), wat ik zou doen: Al is het maar voor even, of gaat het zo voorbij Maar liever voor altijd net zoals je zei Praat dan maar en praat maar, praat maar weer en weer, en houd er niet mee op. Vertel me over zin, over onzin en nog meer maar alleen als jij het wilt Wil je stil zijn, wees dan jij en jij zoals je bent die jij bent voor mij Het laatste stukje vind ik trouwens sowieso erg leuk, dat ge-jij staat hier wel. |
lief, simpel, kinderlijk. leuk! (y)
|
Lief! Juist doordat het vrij simpel geschreven is, raakt het. Het klinkt heel onschuldig ook.
Toen ik de vorm zag, had ik direct het idee dat het ritme niet lekker zou lopen. Dat bleek gelukkig niet waar :) Maar ik vind de vorm niet echt uitnodigend. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |