![]() |
[F1] GP van Monaco
--Schrijf je ook in op http://www.f1manager.info/ (gratis), er bestaan nu helaas nog geen subleagues, maar zodra dat mogelijk is wordt er een scholierenleague gemaakt waaraan je mee kan doen.
De bedoeling is om een team samen te stellen (2 rijders, chassis, motor, banden en babe) en met hun prestaties op het circuit kun je geld verdienen waarmee je betere rijders enz. kunt kopen. De babe staat er uiteraard maar voor de show, daar krijg je niks voor, voor zover ik weet dan :P Aan de uitslagen van de race zijn ook punten gekoppeld, daarmee concurreer je binnen je subleague.-- (Nu hoef je hem niet aantepassen ;)) Zoals gewoonlijk bij de GP van Monaco de eerste vrijetrainingen op donderdag. De uitslag van de 1e vrijetraining:: 01. 1:17.152 J. Montoya 02. 1:17.301 F. Alonso 03. 1:17.511 C. Klien 04. 1:17.640 M. Schumacher 05. 1:17.869 G. Fisichella 06. 1:18.059 A. Wurz 07. 1:18.244 M. Webber 08. 1:18.482 R. Schumacher 09. 1:18.669 D. Coulthard 10. 1:18.838 R. Barrichello 11. 1:18.859 N. Heidfeld 12. 1:19.055 K. Räikkönen 13. 1:19.255 J. Trulli 14. 1:19.755 J. Villeneuve 15. 1:19.844 V. Liuzzi 16. 1:20.180 F. Massa 17. 1:20.979 R. Zonta 18. 1:21.511 R. Doornbos 19. 1:21.968 P. Friesacher 20. 1:22.388 T. Monteiro 21. 1:23.521 N. Karthikeyan 22. 1:25.664 C. Albers |
2e training:
01. 1:15.835 F. Alonso 02. 1:15.912 A. Wurz 03. 1:16.184 D. Coulthard 04. 1:16.519 G. Fisichella 05. 1:16.534 J. Montoya 06. 1:16.558 K. Räikkönen 07. 1:16.640 V. Liuzzi 08. 1:16.914 F. Massa 09. 1:16.917 R. Schumacher 10. 1:17.046 R. Zonta 11. 1:17.170 M. Schumacher 12. 1:17.422 M. Webber 13. 1:17.487 J. Trulli 14. 1:17.506 J. Villeneuve 15. 1:17.663 R. Barrichello 16. 1:17.667 N. Heidfeld 17. 1:18.815 C. Klien 18. 1:19.526 R. Doornbos 19. 1:19.587 P. Friesacher 20. 1:20.284 T. Monteiro 21. 1:21.879 N. Karthikeyan 22. 1:22.162 C. Albers |
Alonso weer goed op dreef! (y)
Doornbos sneller dan de andere twee Jordans! (y) Albers twee keer laatste! (n) Tja, het blijft een race apart... en het is dé race waar de startopstelling zo belangrijk is. Als je niet daar vooraan staat en er zijn weinig uitvallers kun je het meestal wel schudden. Maar goed daardoor is de race zelf vaak saai. (n) Alhoewel de twee vorige edities vrij leuk waren (voor Monaco dan he)... |
Alonso zit er 2× goed bij (y)
Coulthard doet het ook niet slecht maar Barichello valt me een beetje tegen. Maar ach, het zijn pas de donderdagtrainingen. Ik verheug me wel op de zondag. Monaco is altijd n mooie race :cool: |
Ik zal nooit meer die race van 1998 vergeten toen Hakkinen de hele race aan de kop reed en de race uiteindelijk won, wat een mooi race was dat (y)
Ook de kwalificatie was briljant toen Hakkinen de laatste ronde de pole position nog eens af pakte van M. Schumbagger Hakkinen op zijn best! (y) :cool: |
Agja, trainingen zeggen niet zo veel he.
Nu willen ze de kwalificatie weer omgooien. Volgens het nieuwe systeem zal de zondag-kwalificatie komen te vervallen. Hierdoor zal alleen de kwalificatiesessie op de zaterdag nog bepalend zijn voor de startopstelling voor de race. Tijdens deze zaterdag-sessie zullen de diverse rijders wederom 1 ronde krijgen om een kwalificatietijd te zetten. In tegenstelling tot de huidige opzet zal de winnaar van de voorgaande race echter als eerste naar buiten moeten. Hiernaast zal iedere rijder zijn tijd moeten rijden met de wagen waarmee ook zal worden gestart. Dit houdt dus in dat zowel de setup van de wagen, als het gewicht niet meer aan te passen is tussen de kwalificatie en de race. Als alle teams er unaniem mee in stemmen kan het de volgende GP al van kracht zijn. Ben benieuwd, als de teams er mee in stemmen, hoelang deze opzet stand zal houden. Laat ze toch gewoon een uur lang 12 rondjes rijden (y) |
ze maken die kwalificatie voor het publiek wel steeds minder interessant.
ik heb de oplossing :D laat ze de volgende race gewoon starten in omgekeerde volgorde van de laatste race :p Start albers ook een keer van voren :p |
...En Albers ligt dan na 3 ronden weer achteraan.
Zojuist is bekend gemaakt dat deze nieuwe kwalificatie opzet bij de volgende GP al inwerking treedt. |
Ik mis het kwalificatie-uurtje. :(
|
Citaat:
|
Leuk, zo wordt het zaterdag tenminste wat spannender. ;)
En de tweede kwalificatie keek ik toch nooit, dan lig ik pas altijd een paar uurtjes in bed na het vaste avondje uit. ;):p |
Hoop eigenlijk dat Alonso nu ff geen punten pakt, om het wat spannender te maken. Doornbos is goed bezig idd (y) in tegenstelling tot Albers.
En waarom gaan ze nu in godsnaam tijdens het seizoen weer dingen veranderen :s verzin gewoon 1 keer iets goeds en blijf daar dan bij ofzo. |
Ze verzinnen elke veertien dagen iets goeds :)
Ze hadden beter nooit iets goeds verzonnen. Ik kijk tegenwoordig nooit meer naar de kwalificaties. Vroeger, ten tijde van de 12 rondjes, altijd! |
Mooie top 3 wel: Kimi, Alonso en Webber. (y)
Toch wel opvallend dat de Minardi's in de eerste sessie sneller waren en dus mee konden met de Jordans... nu in de race nog. :) |
Webber valt toch wel weer terug in de race... (y)
Raikonnen is goed op dreef, ruim sneller dan zijn concurrenten. Code:
Pos. Rijder Team Tijd |
Eindelijk heb ik het gevoel weer terug dat ik al een hele week uitkijk naar een race :o
Moet met de overwinning van Kimi te maken hebben :p En ik begin steeds vaker te denken dat die Montoya weg moet, hij kost handen vol geld aan salaris maar hij presteerd geen fuk. En heel stiekem hoop ik dat Alonso de komende 2 races uitvalt en dat Ferrari weer een beetje mee gaat doen... Een gevecht met schumi is gewoon leuk :( |
Is er een zender die wij hier in België kunnen nemen via de kabel die de tweede kwalificatiesessie vanmorgen uitzendt?
|
Citaat:
Schumacher valt voorlopig weer erg tegen, maar dat vind ik niet erg:D. Montoya heeft inderdaad dit seizoen nog niets fatsoenlijks laten zien terwijl Mclaren het dit jaar zeker in zich heeft. Als je kijkt naar de resultaten van zijn teamgenoot. |
Spannende tweede kwalificatie tussen Raikkonen en Alonso! Dat belooft een leuk gevecht te worden vanmiddag.
Schumacher maakt een paar plaatsen goed (8ste), maar ik zie hem niet veel hoger eindigen na de race straks. Alonso wint, voor Raikkonen en Fisichella |
zondag kwalificatie:
1 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 2:30.323 2 Fernando Alonso Renault 2:30.406 3 Mark Webber Williams-BMW 2:31.656 4 Giancarlo Fisichella Renault 2:32.100 5 Jarno Trulli Toyota 2:32.590 6 Nick Heidfeld Williams-BMW 2:32.883 7 David Coulthard Red Bull Racing 2:33.867 8 Michael Schumacher Ferrari 2:34.736 9 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 2:34.936 10 Rubens Barrichello Ferrari 2:34.983 11 Felipe Massa Sauber-Petronas 2:35.120 12 Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing 2:37.152 13 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 2:40.810 14 Christijan Albers Minardi-Cosworth 2:42.206 15 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 2:43.078 16 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 2:43.442 17 Ralf Schumacher Toyota No time 18 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes No time Renault zit er weer goed bij en misschien kan David Coulthard vandaag nog wat moois laten zien. |
En ontken dan nu nog maar dat Ferrari, en dan met name Schumacher veel geluk heeft, onder druk veel fouten maakt, en niet altijd voor overtredingen gestraft wordt. hij reed duidelijk over de gele lijn ...
|
Citaat:
Hele gave race trouwens, echt mooi. |
Kimi (y) :) netjes dat Albers de race uitgereden heeft.
Van Schumacher kon ik niet goed zien, misschien mag je wel òp de gele rijden, maar niet er over? En ach Barrichello werd wel gestraft dus.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ferrari heeft naar mijn mening gedaan wat het kon doen. |
Raikonnen!!! :D :D :D
|
Goed geconcentreerd gereden door Raikkonen, vanaf de start nooit in de problemen geweest. (y) Verder zorgde Williams voor een grote verrassing om in de slotfase nog naar plaats 2 en 3 te rijden. Wel jammer dat Alonso wel dan terug moest naar de vierde plaats :( want je zag echt dat zijn auto niet lekker reed na de pitstop. Zeker een aantal dingen verkeerd afgesteld of een verkeerde keuze in de banden gemaakt.
Verder vrij saai, op die paar dingen na (Trulli met een mooi inhaalmanoeuvre maar daarna weer 5 plaatsen terug en de spin van Albers waardoor er een opstopping plaatsvond), maar verder een typische Monaco-race. Ferrari op een gegeven moment 12e en 13e... (n) bwohhh slecht, maja toch nog een paar puntjes voor ze. Of ze nu nog écht kunnen terugkomen dit seizoen begin ik echt te betwijfelen... Albers uitgereden (y) meer kun je niet doen met de Minardi. |
het leukste wat ik heb gezien waren de StormTroopers bij Red Bull
|
Hele gave race :cool:
Als Schumacher niet zn voorvleugel was kwijtgeraakt, en Rubens geen drive-trough had gehad, dan had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien. Trouwens, om een bestraft te moeten worden voor het overtreden van de gele-lijn moet de band in z'n geheel over de streep, dat wassie duidelijk niet. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En het Red Bull pits team :cool: |
Red Bull is een leuke aanvulling voor de F1
Verder was de race redelijk saai vond ik, leuk dat het weer goed gaat met McLaren en dat Raikonnen weer wat wint. Doornbos moet de F1 in en wat Albers nog gaat presteren geen idee. Voor NL leuk als ie erin blijft, maar naar mijn mening had ie in de DTM moeten blijven. |
Citaat:
|
Iemand foto's van de Star Wars Red Bull-wagens? :cool: En de pitcrew? (y) (y (y)
|
Citaat:
die waren gaaf :p mja leuke race en kimi ownde ^^ |
|
Citaat:
Als Kimi begin van het seizoen niet zoveel pech had gehad... Maar kennelijk zat er toen iets niet goed bij de auto, en nu zat er bij Ferrari iets niet goed bij de rijders... EIgen schuld dikke bult |
De FIA heeft in samenspraak met de teams de kwalificatie nu officieel gewijzigd. Het kwalificatie format van vorig jaar wordt weer van stal gehaald.
Dat wil zeggen dat er op zaterdag tussen 13.00 en 14.00 lokale tijd gekwalificeerd wordt. Iedereen krijgt één rondje om een snelle tijd neer te zetten. De volgorde wordt bepaald door de uitslag van de vorige race. Dus zaterdag aanstaande mogen Webber, Heidfeld en Raikkonen als laatste aan de kwalificatie beginnen. Na de kwalificatie mag er niet meer getankt worden, dus moeten ze ook voldoende brandstof aan boord hebben om de race mee aan te vangen. |
Wauw wat een mooie race!
Erg dappere inhaalactie van Trulli. Nogwel in Loews, de aller langzaamste bocht! Trulli is de held. Mooi gedaan van Raikkonen, en gelukkig maar dat Alonso nog even door Heidfeld en Webber werd ingehaald, want nu blijft het WK nog een beetje spannend. Volgende week alweer GP Europa, Nurburgring, ik kan bijna niet wachten... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28. |