![]() |
doet er iemand ict op mbo4 niveau?ik heb paar vragen
ik wou namelijk informatica on mbo4 niveau doen dus heb ik gebeld en erover gevraagd,ze hebben mij een formulier gestuurd maar die is voor ict!?! ik wil namelijk na mbo verder informatica studeren op de hbo, kan iemand mij uitlegen??
|
Ik zou zeggen leer eerst eens fatsoenlijk nederlands.... :cool:
|
Citaat:
plus ik speek al 3 talen+nederlands=4 |
pwned.
|
Citaat:
3 talen?? :eek: Moiiiiii...... Zou ik niet kunnen :p |
Hoe kom je aan die informatie? Heb je die via een opleiding gekregen? Het zou best kunnen dat bij die opleiding informatica een ict opleiding is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waar heb je natuurkunde en wiskunde voor nodig bij Informatica...
|
Citaat:
|
Citaat:
maar om een echt antwoord op je vraag te krijgen kan je beter een site bezoeken van een hogeschool of uni. |
Informatica en ict zijn toch hetzelfde? :confused:
En wiskunde heb je zeer zeker nodig aangezien dat de basis is voor programmmeren en dat is een hoofdonderdeel van informatica studies. Natuurkunde kan je denk ik wel zonder. |
Even voor de duidelijkheid:
INFORMATICA - "programmeren, ontwikkelen en onderhouden van o.a databases en programma's" Grotendeels gericht op het verwerken van brokken digitale-informatie. ICT - "Informatie & Communicatie Technologie" Onderhouden en beheren van netwerken; functioneel ontwerpen van infrastructuren. bla bla.. zegmaar meer gericht op server's en netwerken. on-topic Wanneer je toegelaten wordt tot een MBO-niveau-4 ICT opleiding zo was dat bij ons; kun je in het 2e jaar kiezen voor een keuzerichting-/ en of pakket; meer gericht op ICT, informatica of telematica dit zijn dat geen specifieke gercihte opleidingen maar meer een inducatie van het gekozen vakgebied evt. voor doorstoming naar het HBO Waarschijnlijk zal dat bij jou ook het geval zijn. |
Citaat:
On topic: Mijn broer heeft volgens mij Technische Informatica gedaan op MBO niveau (ROC Ehv) en daarna HBO Informatica op het Fontys, totaal 6 jaar over gedaan geloof ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |