![]() |
samenwerken
Misschien is het een goed idee als er word samen gewerkt met andere site's, er zijn vast mogelijkheden.
|
Ik denk dat Jon heer en meester wil blijven op z'n gele forum en dat het er dus niet in zit. :D
Maar even serieus: het loopt hier heel goed, dus waarom zou je? |
Citaat:
|
Met jouw forum zeker. :p
De gebruikers hebben in totaal 5916 berichten geplaatst We hebben 55 geregistreerde gebruikers De nieuwste gebruiker is LeDieu Er zijn in totaal 2 gebruikers online :: 1 Geregisteerd, 0 Verborgen en 1 Gast [ Beheerder ] [ Moderator ] Grootst aantal gebruikers online was 11 op Mon Apr 18, 2005 3:37 pm Geregistreerde gebruikers: r_Weelie Ik denk dat Jon wel geïnteresseerd is ja. |
Je mag best een link plaatsen op je forum naar forum.scholieren.com hoor, ik denk dat Jon dat wel door de vingers kan zien.
|
Volgens mij wordt er ook wel samengewerkt met bepaalde andere sites en/of andere 'organisaties' (bv. radiozender). Ik denk dat Jon prima zicht heeft op waar hij mee samen kan en wil werken. ;) :p
|
Reclame :D oke dan maar ik weet nog een tijd lang geleden dat marktplaats ebay scholieren nedermagic etc. kleine site's waren. :p
|
Citaat:
|
Op zich zijn er trouwens wel eventuele aardige opties om naar te kijken, neem bijvoorbeeld in gedachten: http://www.leerlingen.com en grotere sites waarin Jon waarschijnlijk geen interesse heeft of anders hun geen interesse hebben in s.com: http://www.fok.nl (eventueel ook een goed moment om de vete's tussen sommige leden van fok en s.com bij te leggen ;)) en http://www.tweakers.net
Op zich zitten er onderling namelijk ook veel van de leden van deze fora/sites op de andere fora/sites. Daarnaast vind ik het zelf nogal overkomen dat al deze sites ongeveer dezelfde normen nastreven. PS, Sorry voor de schandalige up :) Maar ik dacht dat het misschien een interesante visie zou zijn. |
Samenwerken is harstikke lachen maar het moet wel een doel nastreven. Samenwerken om het samenwerken leidt tot niks.
|
leerlingen.com is vele malen kleiner, niet interesant dus
fok.nl is een andere doelgroep, niet interesant dus tweakers.net is al helemaal een andere doelgroep, niet interesant dus Samenwerken heeft alleen maar zin als beide partijen erop vooruitgaan en ik twijfel er niet over dat Jon best een samenwerking wil aangaan als het er beter op wordt. Maar ik zou niet echt iets kunnen bedenken waarop Jon vooruit zou gaan (wat iets unieks moet zijn wat hij niet zelf kan opbrengen). |
Het gemiddelde niveau op Onzin voor je leven of Klaagbaak(beiden Fok!) ligt lager dan in het GIZSADC-topic op D&A én de Kantine én Religie én Onzin én CG op f.s.com bij elkaar.
Maar zoals Jon al zei: Samenwerken om het samenwerken is verspilde moeite. |
Nee ok, hardstikke waar, maar neem bijvoorbeeld leerlingen.com, ook al is het veel kleiner, bij bijvoorbeeld een fusie zou hun naam groter worden en op leerlingen.com staan veel aardige kleine dingetjes die scholieren.com over zou kunnen nemen zodat het een functionelere site word.
Ik bedoel te zeggen dat er wel heel veel mensen op het forum niet eens meer op de gewone site kijken van s.com puur omdat er niets te vinden is. For example, de duizenden vragen over waar je boekverslagen kan vinden op het internet. :) "Right under your nose!" Maar dat weten ze niet omdat ze verder niets te zoeken hebben daar, dus er niet komen. Natuurlijk kan je zulke uitbreidingen ook zelf maken, maargoed dit is wel de sipelere manier. En bekijk reclame, bij een fusie zouder er tamelijk wat meer forummers komen opeens. Dat levert weer geld op qua reclame. Fok.nl en Tweakers.net ok, daar kan ik inkomen dat je het een andere doelgroep noemt en dat de hele site een ander doel heeft. Maar leerlingen.com heeft dezelfde doelgroep en hetzelfde doel wat ze nastreven. Kort door de bocht is het gewoon een kleinere variant van scholieren.com. |
Citaat:
Scholieren.com gaat er dan dus op achteruit. Citaat:
Ik gebruik de frontpage ook niet omdat ik niet eens meer op school zit. Citaat:
Er gaan ook een hoop forummers naar de andere partij waardoor je ook weer inkomsten misloopt... |
Met ll.com en fok is ook al een soort van onderlinge mod samenwerking. Leden van hier die daar gaan lopen kutten onder de naam van s.com krijgen hier ook een ban en andersom. Die rellen van een tijdje terug gingen echt te ver dus toen is dat ingesteld in overleg. Maar verder, zou niet weten waarom je met bepaalde andere fora zou moeten samenwerken. Wat zou het nut ervan zijn?
|
Citaat:
|
Waardoor leerlingen.com dus ook groter wordt en dus een grotere concurent.
Scholieren.com gaat er dan dus op achteruit. Fusie, niet 'samenwerkingsverband', dat zijn 2 verschillende dingen. Bij een fusie worden na het discussieeren over de toekomst allebij de partijen er beter op. Dat komt omdat alleen omdat ze het dan niet meer nodig hebben, daar is toch niks mis mee? Ik gebruik de frontpage ook niet omdat ik niet eens meer op school zit. Daar gaat het niet om, er kunnen ook andere leuke dingen mee gedaan worden. Bijvoorbeeld een pagina waar bladmuziek te vinden is voor de muzikale geesten, of voor mijn part een linkpagina voor sites als wikipedia, google etc. Om de wat minder 'into'-computer forummers wat te helpen. Het gaat wederom niet om waar vraag is maar waar je vraag kan maken. Je ziet het weer fout. Er gaan ook een hoop forummers naar de andere partij waardoor je ook weer inkomsten misloopt... True, maar dat risico loop je nu al. |
fuseren met ll.com? Lijkt me nogal raar en zwaar onnodig. Maar goed, de enige die daarover gaat is Jon. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat zou doen, nu is hij hier lekker in zijn eentje de baas en kan hij dus doen wat hij wil.
|
Citaat:
Daarnaast heeft het te maken met de hoeveelheid energie die je in iets kan en wil steken. Ook hier maken we de keuze om ons te richten op waar we goed in zijn en dat te verbeteren, en niet de breedte in te gaan en het overzicht te verliezen. Op andere sites zie je veel third-party content verschijnen. Ik vind dit veelal afdoen aan de kwaliteit van een site: makkelijke content die je overal al vindt. We houden het liever zo veel mogelijk in eigen hand. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens is het mij wel duidelijk dat zo'n fusie trouwens qua oversleepwerk alleen al een tyfuswerk van hier tot tokio is en dat het alleen daardoor al niet gereealiseerd zal worden. Laat staan door alle andere problemen. Daarintegen is het natuurlijk wel leerzaam, en misschien ook nog goed voor het forum om er als nog over na te denken en te kijken wat voor een mogelijkheden er allemaal zijn. Al is het zonder stappen te ondernemen. Of puur inspiratie ergens uit opdoen (een centraal sticky bladmuziektopic op "Eigen Muziek"?, of een wekelijkse/maandelijkse testbaak voor gadgets (komt er zelfs al toch?)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
s.com: Het forum telt 59.282 leden. Op dit moment bezoeken 349 mensen het forum, waarvan 145 gast(en).
Het record aantal gebruikers was 683 op 30-05-2005 om 17:38. ll.com: Op dit moment zijn er 4 leden en 13 gasten op het forum | Record online gebruikers: 304 op 09-02-2004 om 19:54. ja, daar gaan we echt op vooruit :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een grappig topic :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier worden inactieve gebruikers na zoveel tijd verwijderd ;) |
Citaat:
Zoals deze? |
Registraties die de mist inlopen werden er inderdaad om de zoveel tijd eruit geknikkerd. Mensen die niet eens aan posten toekwamen dus. Maar sinds 1 juli kun je ook met je forumwachtwoord op de chat.. sindsdien wordt er ook niet meer gepruned.
|
Ik ben van een net gelanceerd sportforum dat bedoeld is om het grootste van de benelux te worden :
Als je graag een kijkje neemt : [Mutant]Reclame[/Mutant] Wij zouden dan ook graag samenwerken :) |
Citaat:
|
Waarom niet ?
Wij komen juist van de grond , wij hebben veel potentieel . Wij gaan waarschijnlijk het sportforum van het Nieuwsblad worden , er wordt mee onderhandeld en er is al een ontmoeting vastgelegd |
Citaat:
|
Citaat:
|
zucht
NEE! |
Citaat:
Omdat je 1 van de 100 miljoen bent die een forum hebben. En waarom zou Jon samenwerken met een geheel andere forum, hoe wil je dat uberhaupt combineren :s Ik zie echt het nut niet in... |
liever geen merge, waarom ik op scholieren kom ipv fok is omdat fok te groot is,
|
Citaat:
Ik check de NOS daarvoor wel. |
|
Ik denk dat scholieren.com (als website. scholieren.com bestaat niet alleen uit een forum) genoeg potentieel heeft om zelf ver te groeien.
Om maar even met wat getallen te strooien; 80% van alle fusies mislukt grotendeels. Een fusie zit er dus niet in. Bovendien is scholieren.com een website met een eigen identiteit, en die kracht moet mijns inziens blijven bestaan. Op forum-gebied is samenwerken, zij het op indirecte wijze, altijd een mogelijkheid. Neem het letteren-forum; het is niet ondenkbaar dat daar met een externe partij een schrijfcompetitie wordt georganiseerd oid. Maar nogmaals, s.com bestaat niet alleen uit een forum. m.b.t. de gehele site is samenwerken met andere partijen altijd een mogelijkheid op voorwaarde dat beide partijen erop vooruitgaan en de eigen identiteit gewaarborgd blijft. Zoals Jon zegt; samenwerken om het samenwerken is zinloos. |
Citaat:
Citaat:
:D |
Citaat:
Ik ben het overigens met je eens. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |