![]() |
nero 5.5
Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik moet voor een podium avond een karaoke liedje hebben van nightwish. Ik hoorde dat je met nero 5.5 de stemmen van een mp3tje er af kon halen. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dit moet doen, kan iemand mij daarmee helpen? Of heeft er iemand een ander idee hoe ik van een mp3tje de stemmen er af kan halen?? Alvast bedankt.. |
Lijkt me sterk!
Stemmen zitten nog altijd op verschillende toonhoogtes e.d. Plus dat Mp3 al zwaar compressed is dus daar valt helemaal niet veel relevante informatie uit te halen. |
technisch gezien is dat niet mogelijk zonder de muziek dermate te verkrachten dat het niet meer aan te horen is..
verders, mijnheer Deadheart, dat MP3 compressie is, lijkt me duidelijk.. maar jij hoort no way het verschil tussen een 256kbps MP3 en het origineel.. dus wat jij zegt, dat er geen relevante informatie uit te halen is, raakt kant noch wal |
Citaat:
|
Citaat:
Whaaa, dat dacht ik eerst ook met m'n boxjes van 40,- maar zodra je een beetje installatie hebt staan gaan die mp3's gewoon een stuk minder klinken. En je hebt gewoon kwaliteitsverlies punt uit. En het verschil is absoluut te horen. |
och och och, deadheart.. wat ga jij toch ernstig de fout in met die opmerking; ik heb hier thuis mijn Soundblaster Live! geschakeld staan op een Marantz PM17-versterker, en die blazen het geluid door naar óf een setje Mission 701's, óf mijn Sennheiser HD580.. kwaliteit genoeg, dacht ik zo..
verder wil het zo zijn dat er ooit een grote test gedaan is, een stuk of 100 'audiofielen', een Sennheiser HD600 koptelefoon met een speciale voorversterker t.w.v. DM30.000.. álle 128kbps MP3's werden eruit gepikt, dus daar heb je gelijk in.. maar vanaf 192kbps wordt het al héél moeilijk om het te onderscheiden, zo is (op een representatieve manier, naar ik dacht) bewezen dat *geen* van de 100 audiofielen de 256kbps MP3 eruithaalde.. feitenlijk gezien heb je gelijk, compressie is dataverlies.. dat wil echter nog niet zeggen dat je het merkt.. (kun je nagaan hoeveel informatie er eigenlijk op een CD staat, 256kbps haal je er *niet* uit en is ongeveer 1:5/1:4 compressie..) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |