![]() |
Geld uit wc-pot
Ik werk bij de HEMA en nu heeft bijna elke HEMA in Nederland wel toiletten. Vaak zit er een toiletjuffrouw bij, maar in ons geval is de HEMA te klein om dat te veroorloven. Bij ons, maakt het personeel dat in de koffieshop werkt de wc's elke dag schoon.
Het geld dat alle mensen in het wc potje doen, gaat echter naar de baas en daar zien wij niks van terug. Nu is mijn vraag; mag dit, of heeft degene die de wc's schoonmaakt hier recht op, aangezien de mensen daarvoor betalen. |
Citaat:
|
Idd. De toiletjuffrouw mag dit, volgens mij, ook niet houden hoor. Die krijgt gewoon een salaris, net als jij.
|
'geld uit wc-pot'.... ik las dat eerst wat anders dan dat je bedoelt.
|
Citaat:
|
Het zou je baas wel sieren als hij (een deel van) het geld aan jullie zou geven. Aangezien het blijkbaar dus geen verplichte bijdrage is kun je het volgens mij wel degelijk zien als soort van fooi.
|
Het lijkt mij gewoon één van je taken en ik zie niet in waarom je dan meer zou moeten krijgen oid.
|
Je krijgt toch loon, of niet dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De topic titel is trouwens wel cool (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De hema maakt kosten door mensen naar de wc te laten gaan, ook al zijn het kleine kosten zoals schoonmaakmiddelen. Die moten ook ergens van betaald worden, je baas steekt dat wc-geld heus niet in zijn eigen zak.
|
Citaat:
maar goed, al steekt hij het wél in zijn eigen zak, dan nog heeft hij daar gewoon recht op. Hij heeft mensen in loondienst en één van hun taken is het schoonmaken van de wc. Het doet er verder niet toe of de baas er aan verdient of niet. |
Citaat:
|
Ik pleur er altijd 5 of 10 cent in, ik ga geen 50 cent betalen om ff te zeiken...
En het lijkt me tamelijk logisch dat jij daar niks van terugziet, het is geen fooienpot :s |
Citaat:
Verder is het nogal logisch dat je dat geld niet krijgt. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het nogal onterecht om hierover te gaan zeuren. Voor de tijd dat de wc wordt schoongemaakt, word jij gewoon doorbetaald. Dus je krijgt er al geld voor. Verder is dat geld inderdaad voor dingen als chloormiddelen, water ed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik weet ook wel dat hij waarschijnlijk gewoon filiaalmanager is en al is dat niet zo, dat hij dan kosten heeft (dat heb ik notabene zelf gezegd!!). Mijn post was enkel bedoeld om te laten zien dat al ZOU hij de baas zijn en hij steekt alles in zijn zak; dan nog mag hij dat doen. De TS heeft daar niks mee te maken. |
Het geld dat in de kassa's gaat, gaat ook niet naar de kassamiep. (Als het goed is, tenminste.) Waarom zou dit wel naar jou gaan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die wc's heeft de baas ook moeten betalen, net zoals het water en de schoonmaakartikelen. Dus ik vind dat je er ook geen recht op hebt
Ik werk ook bij de hema, daar moet je gewoon 20ct in de deur doen. En daar zien we natuurlijk ook niets van terug. |
Citaat:
|
lijkt me niet dat je daar recht op hebt. Je krijgt toch loon.
Voor toiletjuffouws bestaan er trouwens ook verschillende constructies naar mijn weteb. |
Lijkt me vrij logisch dat je dat niet krijgt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20. |