![]() |
[Monitor] BNC aansluiting
Hey hallo,
Ik heb op mijn Samsung 700IFT 6 BNC aansluitingen die te gebruiken zijn i.c.m. een speciale monitor kabel (d-sub). Wat zijn de voor / nadelen hier van? en weet iemand ook een naam voor deze aansluiting? De kabel: http://www.cosh.ag/pics/thumbs/mgvgabnc.jpg |
|
6? wat is de 6e dan?
rood groen blauw horizonale en verticale syg. :S is 5 bij mij |
Citaat:
|
geinig..
|
Heh, wat vaag. Mijn ouwe Eizo F56 heeft gewoon vijf aansluitingen: inderdaad H-SYNC, V-SYNC, R, G en B.
En tsja, wat zijn de voordelen? Vooral vroeger liet de kwaliteit van D-Sub kabels nogal eens te wensen over en pikte die nogal wat storing op onderweg. Dus was het handiger en beter voor de beeldkwaliteit om alle signalen langs aparte snoeren te laten lopen, net zoals luidsprekers beter klinken wanneer je dikke kabels gebruikt - of beter nog biwiring. |
Citaat:
Nuja, dat die fabrikant het leuk vindt om een stekker teveel in te bouwen snap ik niet. Of hebben die Apple en Sun aansluitingen nog een plug extra nodig? |
Ja ja, mijn fout, inderdaad 5..
Maar het levert vermoedelijk niet echt verbeteringen op? |
Citaat:
Je moet meer denken aan situaties waar een aantal grote CAD-bakken gebruikt wordt voor echt design, waar ze werken met ongelooflijk hoge 2D-resoluties. Daar kan het nut hebben. Voor de gemiddelde gamer met zijn Geforce- of Radeon-kaartje heeft het absoluut geen nut. |
Citaat:
Ik vroeg het me gewoon af.. Maar hangt het ook van een videokaart af wat voor dot-pitch hij aan kan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |