![]() |
[stelling] Identificatieplicht moet worden afgeschaft!
Sinds 1 januarie hebben we de identificatieplicht. Iedereen moet nu verplicht met zijn id of paspoort op zak lopen. En heeft dit nou eigenlijk wel wat opgeleverd? Voelen wij ons veiliger of vinden we het de grootste onzin?
|
Ik vind de hele identificatieplicht een slap excuus van de regering om geld te kweken uit mensen die een ID halen of zich niet kunnen legitimeren. Ik vind het averechts werken, mensen nemen steeds vaker hun paspoort/ID mee (zoals hoort) en raken deze dus vaker kwijt. Als ze dan in de verkeerde hand vallen kunnen ze onze veiligheid in gevaar brengen.
|
Citaat:
Mijn broertje is (geestelijk) gehandicapt, en ik zie het dus echt niet voor me dat hij met een paspoort of id-kaart op zak moet lopen! Die is hij zo kwijt. Mijn ouders zijn ook eigenwijs en kopen er gewoon geen een voor hem en de gemeente maar brieven sturen :D Het enigste voordeel dat ik aan de indentificatieplicht vind is dat als er weer is wat mensen wat uitvreten waar ze gestraft voor moeten worden dat ze zich dan ook meteen moeten legitimeren en geen valse namen op kunnen geven. |
Dat de regering geld wil vangen is onzin; mensen die geen geld hebben, kunnen dat ding vergoed krijgen. Daarnaast lijkt me een paspoort/ID-kaart hoe dan ook handig om te bezitten; hoe wil je je anders ๓๓it identificeren?
Vervolgens vind ik het onzin dat je een identiteitsbewijs niet gewoon in je portemonnee kan steken, kleine moeite. Ik wil niet zeggen dat ik me nu veiliger voel, maar 't is in ieder geval duidelijker geworden. Iemand verdacht? Identificatie, en het is duidelijk wie hij/zij is. |
Citaat:
|
Nee.
|
Ik vind de identificatieplicht onzin. Amerikaanse toestanden en daar heb ik een hekel aan. Ik heb dan ook nooit een identiteitsbewijs bij (totdat ik mijn rijbewijs heb, wat binnenkort zou moeten zijn).
|
Citaat:
Ik bedoel gewoon te zeggen dat het voor sommige mensen moeilijk is om een id/paspoort bij zich te dragen zonder het te verliezen. En als je je id/paspoort verliest kan je weer gaan betalen. |
Citaat:
Mensen die telkens maar dingen verliezen, moeten beter op hun spullen letten. |
Citaat:
Natuurlijk is het niet voor de hand liggend dat ineens een ID/paspoort wordt gevraagd mag alleen maar als er goede rede voor is. Maar het gaat om het idee. En er zijn nou eenmaal mensen die er niks aan kunnen doen als ze iets verliezen. Laatst was toch ook zoiets in Den Haag ofzo dat mensen alleen hun buurt in konden als ze zich legitimeerde.. nou dan zou mijn broertje de buurt dus niet meer inkomen. Naja het is allemaal niet erg logisch dat het gaat gebeuren maar het gaat natuurlijk om het idee. |
Verder nog iemand met een mening :confused:
|
Nou, in principe vind ik 't niet zo heel erg maar stel nou dat ik beroofd word.. politie komt naar mij toe omdat ze de dief zagen, krijg ik 50 euro boeten omdat die dief m'n id-pasje heeft gestolen :| Dat lijkt me zwaaaaaaaaaaar k*t (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13. |