![]() |
Muzieksnobs
Je kent het wel. Eerst vond je Franz Ferdinand cool (eind 2002 begin 2003 zeg maar) maar op een gegeven moment werd die band populair. Toen dacht je watdefak, het is niet true om daar nog naar te luisteren. Je bent altijd op zoek naar nieuwe muziek, het kan je niet underground genoeg zijn. Als er echter meer dan 10 mensen naar luisteren is het opeens niet cool meer. Ondertussen kan je wel alle b-kantjes van het 1 of ander obscure bandje van achter naar voor opzeggen. Je bent kortom een muzieksnob.
Ben jij of ken jij muzieksnobs? Vind je ze irritant of kan het je niet zoveel schelen? |
oh wat geil ik toch op obscuriteit.
|
als een band echt goed is maakt het niet uit dat ze bekend worden, als hun muziek er maar niet op achteruit gaat
|
Het ligt eraan. Als ik naar Dream Theater luister, doe ik dat met in m'n achterhoofd de gedachte dat maar weinig mensen het echt cool vinden en opzich wil ik wel dat anderen het cool vinden, maar als iedereen het cool zou vinden, zou dat mijn speciale relatie met de band verpesten.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Ik vind (en weet tegelijkertijd dat dat pure bullshit is) dat ik meer verstand heb van muziek en dus bepaalde bands meer kan waarderen en "begrijpen" dan anderen, terwijl misschien het tegenovergestelde wel waar is. |
Dat is stom..... Als je een band leuk vind, vind je ze leuk omdat ze goede mziek maken, en niet omdat ze vaak op TMF/MTV/The Box zijn! Ik ben/ken geen mzieksnob.... Tenminste, niet dat ik weet.... Ik luister naar n lesbische zangeres, die hier niemand kent. Als ze in een keer beroemd zou worde, zou dat leuk zijn, omdat k dan eindleijk met mensen kan praten over dr beste nummers.... Maar kzou niet zoiets hebben van: nu ben ik nie meer interessant omdat iedereen dr kent
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: ja, ik ben een muzieksnob. |
Ik ken alle nummers van hari kiri maxima (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik luister britney spears, blink 182 en 50 ct, gewoon omdat ik het lekker vind klinken. dat het muzikaal kut is en commercieel en dat nog honderd miljoen andere mensen het luisteren interesseert me echt totaal niet. ik vind mensen die altijd zo trui mogelijke muziek luisteren dan ook ontzettend vervelend. mensen die alleen maar hele verantwoorde dingen luisteren willen zich op de één of andere manier verheven voelen boven de middelmaat, maar ze zijn zo op hun eigen manier ontzettend kortzichtig
oh, ik luister ook wel wel-truie dingen als dep, bright eyes, tub ring en onbekende dingen enzo |
ik ben een absolute muzieksnob, teminste, laatst liep een van die gaylords van MTV met een DEP t-shirt wat ik zelf ook heb en dat vond ik wel fucking irritant. Niet dat ik DEP er minder om vindt maar toch vind ik het wel jammer als bepaalde bands opeens hip worden :(
|
Citaat:
sinead o' connor of claudia de breij?? :) |
Citaat:
ontopic: Ik ben geen muzieksnob. |
Citaat:
|
Citaat:
Tweemaal gezien. Hoe vet is die vent achter de keyboard :D |
is tub ring hip dan?
|
Yep
|
Ik wil niet zeggen dat ik ze niet fucking vet vind. 6x live gezien binnen 2 weken. Alle keren vet.
Maar hip onder de mensen? Meeste shows stonden 5 mensen publiek |
Ik zie hip meer als persoonlijk
Ik vind tub ring hip, ik weet niet wat de rest van de wereld van ze denkt |
Citaat:
|
niet echt, maar soms is het wel jammer als je n band goed vindt en opeens heeft iedereen het erover, maar meestal maak ik daar geen probleem van.
|
jankerds.
|
de elitisten drang is idd nogal walgelijk, jullie kunnen gewoon niet allemaal zo briljant als ik zijn.
|
Mij maakt het niet uit of een bandje bekend wordt, zolang hun muziek ook leuk blijft. Ik luister net zo goed iets obscuurs of iets commercieels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee.
|
Tja, in zekere zin natuurlijk wel. Ik luister naar muziek die meer te bieden heeft dan Britney of Pietje Puk. Daarom heb ik wel het 'idee' dat qua muziek ik wel 'beter' ben dan vele anderen.
Maar het is niet dat ik er krampachtig over ga doen, en ik ga net zo goed los op Justin Timberlake :cool:.En of een bandje wat ik luister opeens heel bekend wordt, tja, dat maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit. Het gebeurt me ook steeds minder overigens. Ik bedoel, John Coltrane komt niet opeens op The Box ofzo. |
Citaat:
|
Ik ben het *kuch* een beetje
Als bands bekender worden dan wordt het publiek bij live shows vaak jonger en dat staat helaas gelijk aan irritanter. Of ze komen alleen om te gillen naar een 'leuk' bandlid. |
Citaat:
|
Enorm.
|
jah soms wel. Al zou ik toch wel willen dat er meer mensen (en vrienden) naar jazz of ska luisteren. Maar zelfs dat kunnen ze vaak niet waarderen. Vaak voel ik me dan wel cool, maar vaak ook niet :cool:
|
Tub Ring <3
Maar ik kan me wel aan ze ergeren, altijd dat geëmmer over iets dat commercieel is geworden. Wat een gezeik, alles wat verkoopt is commercieel. Iig. Ik ben soms wel zelf een snob maar niet op die manier, ik minacht soms wel eens 'oogklepmensen' die een minder uitgebreide smaak hebben. Dan wentel ik me in de bewondering die sommigen voor me hebben ^^. Maar lang hou ik dat toch niet vol :D. Voor de rest interesseert het me niet zo wie wel en niet ook naar bepaalde muziek luistert, anders had ik me al lang verhangen. |
Citaat:
|
hmm.
ik dacht eerst dat ik een muzieksnob was, maar bij nader inzien hou ik ervan om nieuwe stijlen te ontdekken ipv undergrounde bands. Als bijv. van desert rock een paar bandjes heb gehoord en die lijken allemaal hetzelfde dan ga ik verder om een nieuwe stijl te ontdekken. |
"He no longer listens to A-sides, he made me a tape of Bootlegs and B-sides."
- Art Brut. |
ik voel me soms wel superieur aan mainstream muziek luisteraars ja.:(
|
ik vind het een beetje onzin allemaal, want vaak veranderd een band wel heel erg. Vergelijk maar eens dookie van green day met de nieuwe american idiot.
dat klinkt totaal anders. |
Op het gebied van Green day ben ik wel een snob
Ik kan er heel slecht tegen als een 13-jarige momenteel roept dat ie fan is van Green Day. Terwijl hij denkt dat American Idiot hun eerste album is :( |
Muziek is voor mij de belangrijkste hobby.
Voor de een is het b.v. auto's, sport maar ik verdiep me het liefst in muziek. Het nadeel van muziek als hobby hebben is dat veel mensen het niet begrijpen. Zomaar een gesprek aanknopen over een of andere band kun je dus al vergeten. Het kan behoorlijk irritant zijn als een band ineens bekend wordt. Er komen mensen naar het concert die er eigenlijk helemaal niet voor de band komen, maar omdat ze gehoord hebben dat het een populaire band is. Wat me nog het meeste ergert is dat ze bij Jimmy Eat World beginnen te springen en doen bij eigenlijk het minste nummer van de band: The Middle. Redelijk genant altijd. |
Citaat:
|
Citaat:
Uit artistiek oogpunt of uit commercieel oogpunt. Platenmaatschappijen oefenen toch een behoorlijk druk uit op bands om ze toch naar een beter liggende richting te krijgen. |
Citaat:
|
en als die mensen die komen omdat een band "populair" is naderhand een grote fan worden?
|
Op het moment dat muzieksnobs stoer gaan doen met 'hun bandjes die niemand kent' vind ik ze irritant worden.
|
ik herken mezelf hier ook akelig goed in. laatst begon een vriendinnetje (type: ik heb laatst een liedje van jimi hendrix (of was het jan hendrix? komt hij nog een keer naar nederland?) gehoord dus ik ben een rockchick) van mij dat ze een nieuwe band had ontdekt: air. dat ik die ook maar eens moest downloaden. bah. hier kan ik me dus al echt aan ergeren, dus waarschijnlijk ben ik wel een redelijke muzieksnob. het zij zo. een mooie muzieksnob is niet lelijk, zeg ik altijd maar.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |