Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Korsakov bij jongeren. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=118626)

Gonzo 06-06-2002 13:35

Korsakov bij jongeren.

Ik las dus laatst een stukje in de krant over dat er steeds meer jongeren syntomen hebben van een beginnende vorm van het Korsakov syndroom. Dit loop je op door middel van overmatig gebruik van alcohol in combinatie met ongezond eten. Zie hieronder iets wat ik erover vond:

Overmatig alcoholgebruik kan ook schade opleveren voor hersenen en zenuwstelsel. Men kan vroegtijdig dement worden. De dementie kan variëren van een verminderd geheugen tot het optreden van het zeer ernstige Korsakov-syndroom. In het begin kan men zich dingen die net gebeurd zijn niet meer zo goed herinneren. Later kan men zich hele stukken niet meer herinneren en fantaseert men verhalen om die stukken op te vullen. Ten slotte herkent men personen niet meer.

Ik stond er serieus van te kijken. Wat is jouw mening hierover? En denk je misschien dat ook jij aan een lichte vorm van Korsakov zou kunnen lijden?

beuk 06-06-2002 14:01

Ik denk niet dat ik er aan lijdt, maar wel dat ik risico loop. Al probeer ik nog wel redelijk gezond te eten..

WolterB 06-06-2002 14:14

ik loop totaal geen risico, ik drink nl niet en ongezond eten doe ik ook niet echt

Gothic 06-06-2002 14:18

hmz, m'n broertje zou het wel kunnen krijgen als ie zo doorgaat :s...

Ik drink helemaal geen alcohol...

simple creed 06-06-2002 14:20

ik drink niet veel.... (ben al gek genoeg ;) en bovendien verslaafd aan cola ;)) en ik eet ook gezond...

maar toch begin ik steeds meer dingen te vergeten die ik vroeger absoluut niet vergat.. maar toch dat zal dit wel niet zijn neem ik aan... hoop ik ;) *yvonne je moet je geen dingen voor de geest gaan halen je bent gewoon ok!*

Boogie 06-06-2002 14:27

---> lichaam & gezondheid

tacidvs 06-06-2002 15:09

Ik ben praktisch een holist, dat wil je niet weten. En alcohol is voor verslaafden en meelopers. Ik ben gewoon gek genoeg van mezelf :D

Iduna 06-06-2002 15:13

Citaat:

Gonzo schreef:
Wat is jouw mening hierover? En denk je misschien dat ook jij aan een lichte vorm van Korsakov zou kunnen lijden?
Ik drink echt bijna geen alcohol bevattende drankjes,
maar of ik wel zo gezond eet?
Niet eens 1x in de week fastfoodzooi
niet al teveel vet enzo, dus op zich wel gezond toch? :)

Dus, nee ik denk t niet :)

~sweetgirl~ 06-06-2002 17:03

Ik heb geen last ervan, ik drink nauwlijks alcohol al heb ik wel last van die beginsymptonen :eek:

In het begin kan men zich dingen die net gebeurd zijn niet meer zo goed herinneren

bloffan 06-06-2002 17:14

Je krijgt het niet als je alleen maar ongezond eet. Het is specifiek een syndroom dat door zeer overmatig alcoholgebruik komt. Je moet het wel heel erg bont maken wil je dement worden dus wees niet zo ongerust.

spacegirl 06-06-2002 18:25

t zou bets kunnen dat t bestaat, maar ik weet 100% zeker dat ik t niet heb

ratjas 07-06-2002 10:14

korsakoff rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
wat een ultiem liedje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

blacky 07-06-2002 15:04

Nou ja ik eet nog steeds gezond en drink niet abnormaal veel dus zo groot zal de kans niet zijn, maar ja je weet maar nooit of je het ooit nog krijgt.

M@rco 07-06-2002 15:51

Nee... geloof nooit dat ik dat krijg... ook al eet ik niet echt gezond (soms wel 4-5 keer in de week patat of ander vet voer... maar dan eet ik s'avonds ook wel gewoon groente & vlees, dus zo erg is 't nou ook weer niet...), aan overmatig alcoholgebruik doe ik niet...

damaetas 07-06-2002 17:29

overmatig alcoholgverbruik en ongezond eten

tjah het lot van elke student die op kamers zit :rolleyes:

Rabbi Daniel 08-06-2002 19:05

1. Ik drink nooit alcohol.
2. Ik ben vegetarisch.
3. Ik eet gezond (al is dat gelijk aan punt 2).
:p;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.