![]() |
Schriftelijk of mondeling?
Als jij mocht kiezen, had je dan liefst schriftelijke of mondelinge examens?
Ik heb bijna alles mondeling (België) met uitzondering van een paar vakken, en daar ben ik wel blij om. En ik wil ook even meedelen dat ik examens heb van welgeteld 12 vakken en dat wij ook slechts een halve dag blokperiode hebben. Dus ik zou liever in Nederland wonen. Als het om schoolsysteem gaat dan toch :D |
Ligt aan het vak.
|
Véél liever schriftelijk! Voor mondeling ben ik veel zenuwachtiger..
En bij schriftelijk kan je wat langer nadenken, rustig alles op een rijtje zetten voor je gaat antwoorden. En als je een vraag niet direct kunt beantwoorden, sla je 'm eerst even over! |
Schriftelijk, absoluut!!
Voor argumentatie: zie Femic. |
*zie 2 bovenstaande uitspraken* :D
|
bij exacte vakken en bijv economie ofzo, heb ik liever schriftelijk, kan je rekenen en denken, het goed aanpakken. Maar bij engels of geschiedenis of filosofie liever mondeling, daarbij moet ik veel schrijven en ik kan me mondeling vaak beter uitdrukken, en ik schrijf ook nog een heel lelijk, dus dna zijn leraren ook blij
|
Liever schriftelijk. Ik studeer ook in Belgie en heb dus nu op een examen na ook alleen maar mondelinge examens maar ik vind dat eigenlijk vreselijk. Ik vind mondelinge examens (zeker zoals het systeem is in Belgie) echt heel oneerlijk en heel subjectief. Er wordt zo gelet op uiterlijk vertoon (kleding, houding, uitspraak enz.) en dat vind ik best wel stom omdat het eigenlijk alleen maar over de vakinhoudelijke stof zou moeten gaan. Ik weet ook wel dat dit onvermijdelijk is bij een mondeling examens maar daarom ben ik ook geen fan van mondelinge examens.
|
Citaat:
|
Citaat:
En bij mondeling heb je meestal ook voorbereidingstijd hoor. Maar als je iets absoluut niet weet, geeft de leraar wel een hint, of hij helpt je wat. En als je iets vergeet te zeggen kunnen ze daar nog naar vragen. Dat vind ik de belangrijkste voordelen |
Citaat:
|
Schriftelijk, omdat het honderd keer eerlijker is.
|
mondeling! ik ben verbaal zoveel sterker dan op papier
|
Ligt dr aan bij welke leraar :)
Als de leraar me gwoon de tijd geeft om rustig na te denke, dan maar mondeling..... Maar als t zoon enge vent die naar pedofilie neigt, dan liever schriftelijk :D |
Citaat:
Bij een mondeling is er geen tweede persoon die het werk van de 1e persoon na kan kijken. Bovendien is er ook geen precies correctievoorschrift, want iemand praat te snel om exact alles bij te houden en te controleren. Wat dat betreft lijken mondelingen mij veel subjectiever. |
ik kies voor schriftelijk, puur omdat ik te zenuwachtig ben om het mondeling af te leggen... en als ik iets stoms zou zeggen, zou ik me rot schamen... :o
|
Citaat:
Maar over die exactheid heb je wel gelijk, alleen is het maar de vraag of het er eigenlijk toe doet of je bijvoorbeeld 70 of 72,5 hebt.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |