![]() |
Atheneum diploma op een gymnasium
Hoe zit het met een atheneuum-diploma aanvragen als je eigenlijk op gym zit maar Latijn/Grieks niet haalt?
Bij ons op school antwoorden ze alleen dat je dat dan zelf moet uitzoeken enzo...Voor de rest vinden ze je zwak als je er naar vraagt :confused: |
Zwak? Ik vind het maar slim. (y)
Bij ons kan het wel, je krijgt alleen geen diploma van de school. Volgens mij moet je het ergens anders aanvragen. Onze school is er ook niet happig op, dus heel veel info heb ik ook niet voor je.. |
Citaat:
Vind het echt stom dat ze daar niet gewoon over informeren, heb maar n havo-diploma nodig voor wat ik wil gaan doen en latijn ligt me al vanaf de 1e niet dus de kans dat is dat ga halen is klein. Is het dan zo raar dat ik gewoon n atheneum-diploma wil? :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
Ok, daar heb je natuurlijk geen reet aan. Zoek eens op internet (google o.i.d.) op dit onderwerp. Er is ongetwijfeld een site die je het antwoord kan geven! |
Citaat:
|
Je kan ook gewoon slagen met een 4 voor latijn
|
Idd... kun je ook nog zeggen dat je gymn hebt gedaan ;)
|
Moet je niet op het VWO ook een extra vak hebben buiten je profiel om? Want in dat geval moet je dat wel hebben, willen ze het kunnen omzetten.
|
jow idd ik wilde net zeggen. Je hebt alleen recht op een atheneum diploma als je buiten Latijn nog een extra vak hebt. Met een minimumprofielpakket (bijv N&G biologie 12, wiskunde B1, scheikunde 1, natuurkunde 1, nederlands, engels)
heb je een vak te weinig om een vwo diploma te kunnen krijgen. Heb je bijv bij een N&G minimumpakket zoals ik net beschreef wete ik veel, geschiedenis ofso gekozen, dan heb je 'wel genoeg vakken voor een vwo diploma en kun je je wenden tot de staatsexamencommissie idd. |
Citaat:
en dat heb ik wel voldoende afgesloten.. en die 4 haal ik misschien nog niet eens :bloos: :| na dat laatste latijn examen.. :eek: |
Citaat:
|
Het is logisch dat de school er behoorlijk van baalt, als je dat niet snapt...
Voor een atheneumdiploma heb je in ieder geval één CSE-vak in je vrije ruimte nodig, als ik me niet vergis. Daarnaast is het noodzakelijk om bij het niet slagen met Latijn of Grieks CKV1 in te halen om toch nog een atheneumdiploma te kunnen krijgen. Als je al een ander CSE-vak in je vrije ruimte hebt, wordt dat dus twee weken lang knippen en plakken voor jou, want voor CKV1 staan tachtig studielasturen. :) |
Citaat:
Citaat:
|
Oh, dan is het alleen bij mijn school zo geregeld.
|
Citaat:
Citaat:
|
ik had voor mezelf die info bij de IBgroep aangevraagd. Je moet eerst kijken of je genoeg uren hebt. Ter vergelijking: ik had C&M met frans 1,2, duits1,2, geschiedenis2, filosofie en aardrijkskunde en ik had voldoende uren zonder latijn erbij. Je moet een aanvraag sturen naar de IBgroep, afdeling staatsexamens, met een cijferlijst of ander bewijs erbij, en dan krijg je je diploma via de post thuisgestuurd.
|
hihi heb op t nippertje et gym diploma gehaald :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |