![]() |
Vraagje over haar kleuren in de zomer
Ik weet dat het slecht is voor je haar als je het verft in de zomer.
Maar ik verf m'n haar nu ongeveer een half jaar donkerbruin, ik heb van mezelf asblond, maar bruin staat beter. Nu ga ik met de zomervakantie twee weken op vakantie met m'n ouders dan ben ik een week thuis, en ga ik met een vriendin nog een week weg. Nu weet ik dat m'n haar heel erg gaat verbleken en dus een rare lichtbruine grauwe kleur gaat krijgen, want ik heb het een aantal jaren geleden ook wel eens bruin gehad, en toen ik terug kwam van vakantie zag het er niet meer uit. Meestal als ik terug kom van vakantie verf ik het weer., maar nu ga ik dus 2 keer op vakantie, en ik wil niet als ik op vakantie ben lelijk verbleekt haar. Wat moet ik doen? Af en toe een spoeling tussendoor, of van dat kleurmouse.. Wie heeft tips? thx |
Haarverf is tegenwoordig niet bijzonder schadelijk. Er zijn strenge europese keuringen, daar hoef je je geen zorgen over te maken.. Je haar kan wel wat droger voelen na veelvuldig verven.. Als je dat bezwaarlijk vind, kun je er altijd nog een haarmakser in smeren.. Wat sowieso handig schijnt te zijn, is een shampoo met UV-filter waardoor je haarkleur minder snel vervaagd..
Ikzelf verf elke week mijn haar (al 4jr) en het ziet er gezond uit ;) Succes :) |
Elke week? Is dat niet een beetje érg veel, en vooral érg duur?
|
ja die gebruik ik , van andrelon voor gekleurd haar, en ik heb ook nog extra zonneshampoo.
Dus als ik het goed begrijp kan ik me haar tussen die twee vakanties gewoon verven. maar wat is het dan met die waarschuwing die zegt, nooit je haar verven als je op vakantie gaat :s .. |
je kan wel gewoon je haar verven als je op vakantie gaat, je moet alleen uitkijken als je je haar lichter verft en dan in chloor-water gaat zwemmen (GROEN!!)
|
Citaat:
|
haha oke dan :-)
maarja bruin geverfd haar wordt in de zomer zo lelijk, rare ale kleur het enige wat dan helpt is gewoon weer verfen dus :s ? |
Ik zou het niet net voor je vakantie verven, want dat is echt weggegooid geld. Mijn kapper raadt het in ieder geval altijd af. Misschien dat je beter een spoeling ofzo er overheen kunt nemen, die blijven meestal ook wel een week of 8 zitten, dus kan je die ook wat verder voordat je op vakantie gaat (4 weken van tevoren bijv.) in (laten) zetten.
Oh en trouwens.. als je gewoon een goede verf in je haar doet zal het ook wel minder zijn. Zoals al eerder gezegd is, misschien met een filter erin ofzo. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |