![]() |
Sterke stellingen over de Doodstraf
Die heb ik nodig. Zodat er ontzettende discussies losbranden in de klas :) Ik kom even niet op sterke stellingen, misschien is er iemand sharp minded op het moment
|
doodstraf terug in Nederland
|
Een seriemoordenaar levenslang opsluiten in een zwaarbewaakte gevangenis kost de staat ontzettend veel geld (denk hierbij aan honderduizenden euro's).
Iemand die zulke gruwelijke daden heeft gepleegd leeft op deze manier dus de rest van zijn leven op kosten van de samenleving. Ik vind het wel een sterk argument, waarom zo veel geld uitgeven aan mensen die meerdere moorden en verkrachtingen hebben begaan? Ze verdienen het niet en het is een loos doel. |
saai onderwerp zeg
ik zou het dan maar op verstandelijk gehandicapten en/of kinderen en de doodstraf gooien als je daar voor bent, heb je tenminste nog een uitdaging |
De enkele voortstanders die er zijn verliezen vaak al snel.
Probeer het asielbeleid, harde feiten voor tegen emotie-argumenten tegen, altijd leuk. |
zelf een controversele mening aan nemen werkt trouwens ook haast altijd. Breng het misschien een beetje bot, en de halve klas is kwaad en gaat het politiekcorrectisme verdedigen :d
|
Citaat:
Ik zeg: ik vind het zwaar egoïstisch als je je donoren niet afstaat na je dood. En ik had meteen ruzie met de halve klas :) |
Citaat:
Het ter dood brengen van iemand schijnt trouwens ook heel veel te kosten, erg veel goedkoper dan levenslang is de doodstraf niet. Wat ik altijd wel een boeiende discussie vind, is wie je meer straft met de doodstraf: de crimineel of zijn omgeving? |
pff, afmaken en hun organen gebruiken om levens te redden (y)
|
nah, die organen blijven veel beter als je ze in leven laat :evil:
|
Citaat:
Succes dermee |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |