![]() |
Valt latijn binnen mijn profiel?
Ik zit nu in 6 VWO (Gymnasium) en heb geen enkel extra vak.
Wat ik me nu afvraag is: Is het vak latijn een vak binnen/buiten het profiel? Ik hoorde een gerucht dat het binnen het profiel zou zijn, omdat ik geen enkele extra vak heb. Nu weet ik dat dit waarschijnlijk onzin is, maar ik wil het graag zeker weten. Kan iem. mij hier antwoord op geven met een bron erbij? |
Volgens mij valt het buiten je profiel, maar ik weet het niet zeker.
(Handig he :P ) |
Het valt buiten je profiel , alleen als je CM doet is het mogelijk dat het binnen je profiel valt.
|
het valt zoals gezegd is buiten je profiel, maar omdat je geen andere extra vakken hebt valt dit dus onder het verplichte vrije deel.
|
misschien kun je opnoemen welke vakken je allemaal hebt. dan is het wat duidelijker..
|
Omdat het gymnasium niet bestaat volgens het Nederlandse schoolsysteem, vallen Grieks en/of Latijn binnen je vrije deel. Je bent verplicht om een aantal SBU's (160 ofzo?) te besteden aan vrije vakken, dus hoe dat met jou zit weet ik niet. Als je Latijn of Grieks hebt gekozen ipv. Frans of Duits als C&M-er, geldt het wel als een profielvak.
|
Volgens mij is er de mogelijkheid om Latijn bij C&M als tweede taal te kiezen, maar daarvan is hier geen sprake. Als je verder geen extra vakken hebt, valt het voor de helft in je verplichte vrije deel. Latijn mag namelijk slechts voor de helft bij het vrije deel horen omdat gymnasiasten meer moeten doen.
Het telt in ieder geval mee voor je vrije deel. |
Citaat:
|
Citaat:
C&M is toch Wiskunde A1, CKV(2,3 of zo), Frans2, Duits2, en Geschiedenis? |
Hmm, ik heb van m'n school een keer een formulier gehad waarbij als profiel 'Gymnasium N&G' stond, met Latijn in het gemeenschappelijke deel. Maar ik weet niet of het formeel zo werkt, ik geloof dat het wel kan.
|
Citaat:
En dit trouwens: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor zover ik weet niet Zit het in je vrije profieldeel of in je vrije vrije deel (dus extra vak), dat ligt geheel aan je school. Bij mij op school gold het echt als extra vak, op andere scholen valt het binnen je profieldeel. Vraag het dus aan iemand van je school |
Dank u allemaal.
Ik heb N&G met geen extra vak, dus latijn telt sowieso niet mee voor mij. |
gymnasiasten kunnnen volgens mij Latijn/grieks kiezen als extra vak maar ze kunnen het ook inruilen voor Frans of Duits in CM
Dan zou het dus binnen het profiel vallen. |
Ik heb gymnasium gedaan en Latijn stond op mijn diploma bij het vrije deel, terwijl het bij de profielkeuze bij het algemene deel stond (eigenlijk stond er Klassieke taal) omdat je anders geen gymnasium kan doen.
Maar op je diploma komt het bij je vrije deel. Behalve als je C&M doet dan kan het inderdaad een profielvak zijn. KCV hoort weer wel bij het algemene deel omdat het op een gymnasium CKV vervangt (tenminste bij mij op school). C&M kan per school anders ingevuld worden bij ons had je verplicht Wiskunde A1 en geschiedenis, en moet je uit 2de klassieke taal, Duits 2, Frans 2 en filosofie 2 vakken kiezen en moest je of muziek of tekenen kiezen. Maar dat hangt dus van de school af. |
Citaat:
|
Hmz, bij mijn oude school moest je wel buiten latijn of grieks om nog een ander vak kiezen voor je vrije deel. En dat vak mocht je ook niet laten vallen na een jaar of 2 jaar.
|
Wij moeten buiten Latijn of Grieks nog een vak in het extra deel kiezen. Alleen bij C&M kan je het in je profiel zetten; hiermee vervalt Frans of Duits, als je dat wilt..
Dat heb ik dus. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Latijn is een fucking dode taal..
NIET origneel meer ;).. Beter leer je een andere DODE taal.. |
Citaat:
Ik denk dat je kunst bedoelt. Maargoed, je had dus een heel ander C&M pakket dan hier op school. Citaat:
Als je heel slecht staat voor Latijn/Grieks op je eindexamen kun je bijvoorbeeld een regeling treffen dmv. een aangepast diploma ofzo, zodat je alsnog kan studeren aan een universiteit. |
Citaat:
Citaat:
|
Hahahaha Latijn een dode taal, Grieks een dode taal, jij bent niet goed wijs. De helft van onze woorden komt uit het Grieks, sucker.
Verder: ik heb bijv C&M met: geschiedenis wiskunde a1 aardrijkskunde Grieks filosofie en als vrij vak: economie1,2 ..dus niks Frans of Duits. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |